Iriz P.O.V
Selepas Julia keluar dari bilikku aku memandang tajam kearah Crystal
"Eh.. Iriz a-aku nak pergi mandi dulu la nanti lewat pulak nak sekolah he..he.. Bye!!"Kata crystal lalu berlari keluar dari bilikku..
"Tahu takut.."gumamku sendiri..
Selepas kedua rakanku keluar dari bilikku,aku terus mengunci pintu bilikku lalu mecapai tuala dan masuk kedalam bilik air. Selepas beberapa minit,aku keluar dari bilik air dan terus ke arah almari ku.
Baju putih berlengan panjang serta Kain biru tua labuh paras buku lali aku capai. "Lama x pakai baju ni.." Gumamku sendiri selepas memakai baju tersebut.. rindu pula aku nak pakai baju sekolah ni.. dah lama sangat aku tinggalkan alam persekolahan ni.
"Iriz!!!! Cepat lah turun sarapan!! Nati kita lewat!!!"jeritan seseorang di tingkat bawah bergema seliruh rumah lebih2 lagi bilikku yang sememangnya bergema kerana tiada perabot untuk menyerap bunyi..
"Jap... nanti aku turun.." jawabku tanpa nada. Tanpa berlengah aku terus menyandang beg sekolahku dan memakai hoodie hijau daunku
Sebaik aku turun ke meja makan untuk sarapan,aku melihat Julia, Crystal dan 2 lagi sahabat aku yang lain sudah berkumpul di meja makan menunggu aku dengan 'sabar'
"Hah turun pun kau igatkan x nak makan tadi.." ujar perempuan yang duduk dihadapan Julia.
"Kenapa kau pakai baju ni???. Bukan aku dah sediakan baju kau ke?. Penat aku gosok baju tu tau.."kata perempuan yang duduk di hadapan Crystal.
"Saja.." jawabku ringkas
"Ala... macam kau tak kenal Iriz tu.. dia kan x suka baju terdedah. Kau pun satu la Lilian sapa suruh kau gosok baju dia.." kata Julia selamba sabil menguyah sandwichnya
"Dah la.. cepat makan. Nanti lewat."kata perempuan di tepi Lilian
Tanpa berlengah aku terus duduk di tempat kegemaranku di sebelah kanan Crystal sebab kat situ ade tingkap so aku boleh tengok suasana kat luar.
================================Di sekolah
Author P.O.V
"Woi Suzie.."panggil Lilian
"Apa?.." Suzie menyahut ringkas
"Betul ke ni sekolah kita.."tanya Julia pula
Suzie tersengih melihat rakannya yang masih terkejut melihat sekolah mereka..
"Betul la.. ni sekolah baru kita.. x kan x percaya kot.."kata Suzie selamba..
"BE..SAR..NYA!!!..."jerit Julia,Crystal dan Lilian serentak
"Woi, Jangan jerit boleh tak?!."marah Suzie kepada tiga orang sahabatnya itu
"Hehe sorry2. Kitorang tak sengaja.. x sangka pulak sekolah kita besar + cantik macam ni..."kata Crystal teruja.
"Dah jom daftar nanti lewat. X pasal2 kena denda hari first sekolah.."kata Suzie sambil melangkah pergi. Iriz yang melihat kejadian tu menggeleng dan terus berjalan mengekori Suzie.
"Tapi.."
"Apa lagi? "Tanya Julia
"Korang tahu x mana pejabat? Kalau nak daftar kena pergi pejabat dulu.." Tanya Crystal
"Betul jugak cakap Crystal tu.." kata Julia dan mendapat anggukkan dari Lilian.
"Ntah aku pun x tahu..."kata Suzie sambil tersengih mempamerkan barisan giginya
"SUZIE!!!!"jerit tiga orang itu sekaligus.
"Alamak.."Suzie berlari dari diserang rakanya. Maka berlakulah aktiviti kejar mengejar antara mereka berempat.
Iriz yang dari tadi menjadi pemerhati,menutup mukanya dengan sebelah tangan sambil menggeleng.
Nasib baik sekarang waktu pembelajaran jadi x ade lah pelajar yang lihat pergaduhan makhluk empat ekor ni...Tanpa mempedulikan rakannya, Iriz terus melangakah pergi dari kawasan tu.Julia yang perasan Iriz berlalu pergi memanggil rakanya yang lain dan terus mengejar Iriz diikuti rakannya yang lain.
==============================
Iriz tiba di pintu bilik pengetua sekolah itu. Dia terus mengetuk pintu itu dan mendapat sahutan dari dalam bilik itu"Masuk" kata seseorang
Iriz menarik dan menghembus nafas bagi menghilangkan rasa gementar. Perlahan-lahan dia memusingkan tombol pintu tersebut
==============================
Iriz P.O.VSewaktu aku berada dalam bilik pengetua,pintu diketuk dari luar tombol pintu dipulas dan tepanparlah muka empat orang sahabatku di muka pintu
"IRIZ!!! Sampai hati kau tinggal kitorang"kata Crystal sambil membuat muka merajuk.
"Ini ke kawan kamu Riz? "Tanya pengetua. Aku mengangguk.
Wanita itu tersenyum manis sambil memandang kearah rakan2 ku
"Maafkan kami pengetua sebab biadap tadi.."kata Suzie. Muka dia dah cuak mesti takut kena pandang serong dengan wanita itu.
"Tak apalah.. kenalkan saya madam Stella pengetua di sini.. Selamat datang ke College Of Fantasy"Kata Madam Stella sambil tersenyum manis
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...