Di meja MAKAN~
Author cengeng P.O.V~
Ketibaan Iriz di meja makan bersama seorang gadis dalam lingkungan Umur 22 tahun itu menimbulkan 10 000 persoalan di benak fikiran rakan-rakanya.
"Weh Riz. Anak sapa pulak kau heret ni?" Soal Suzie hairan.
"Anak Uncle Ferdoss.. kenapa?"
Semakin bertambah soalan dikepala mereka mendengar jawapan Iriz. Ferdoss? Siapa?
"Ni kawan aku la..kenalkan diri. Aku malas nk berucap pagi2 ni." Ujar Iriz sebelum beredar ke tempat duduk kosong di meja makan atau lebih tepat lagi Di tepi Alex yang sedang menikmati buah berbentuk 'patrick star' tetapi bewarna kuning.(paham2 je lah..)
Semua mata tertumpu kepada gadis cantik berambut perang dihadapan mereka. Nervous gadis itu dibuatnya.
"Haih.. ok. Nama aku Anvel Ferdoss. Korang boleh panggil aku Anvel. Kalau nak panggil angel pon boleh.. aku tak kesah." Ujar gadis itu selamba. Ceh. 'Nervous' sangat..
"Macam mana kau boleh sesat datang sini?" Soal Crystal berloyar buruk
"Sesat kau cakap? Aku datang dijemput tau. Pulang je tak di hantar." Gadis itu menjawab dengan loyar buruknya juga.
"K fine! Jawab soalan aku." Ujar Crystal tak puas hati.
"Well.. aku ni kawan baik Iriz dulu masa dia dekat Dunia werewolf dulu. Sekarang ni aku jadi spy tak berbayar walaupun sekecil zarah sekalipun huhuw..." Gadis itu berkata bersama drama swasta yang tak ade orang nak bayar pon. Semua makhluk di situ memandang Iriz yang sedang menghilangkan kuasanya pada makanan mereka.
"Ape? Dah Makan." Iriz mematikan perbualan mereka bersama nada Iceberg sebelum ade cameraman datang rakam drama yang dibuat oleh Anvel.
Selepas Iriz berkata Anvel dengan selambanya menarik kerusi di tepi tempat duduk Zendrian. Walaupun hakikatnya Zendrian terkejut tetapi dikawal kemachoanya
"Yow hitam!" Anvel menegur Zendrian dengan selambanya sambil mengangkat tangan paras kepala. Yang lain hanya menahan tawa. Alex yang baru nak teguk air hampir tersembur. Zendrian? Habis merah muka dia huehuehue
"Ape? Betullah. Rambut dia hitam. Aku panggil hitam. Salah ke?" Soal Anvel sambil menayangkan muka bodoh.
"Tak salah pon.. cuma tak elok la tegur orang macam tu.." ceramah Suzie pendek.
"Ooo. Ok. Weh hitam. Ape nama kau?" Semua yang berada di meja makan itu kecuali Iriz ketawa terbahak-bahak
"Weh Riz. Memang kawan kau macam ni ke? Hahaha." Ujar Lilian sambil mengesat air mata yang keluar akibat ketawa
"Dia memang macam tu pun. Tapi Sekurang-kurangya dia jaga adab masa makan takde pulak sampai tersembur makanan yang dah ade dalam makanan dia." Setelah Iriz berkata demikian suasana di meja makan itu terus senyap. Crystal dan Joshua yang tergolek atas lantai sebentar tadi secara automatik duduk secara sopan di kerusi mereka. Semua SENTAP~~
Krik-krik2~
"Ehem2 ok.. kembali kepada sitiasi." Ujar Julia janggal.
"Vel.. yang kau panggil hitam tadi, Zendrian nama dia." Ujar Iriz menggantikan Zendrian yang muka dah merah mengalahkan strawberrie.
"Ooo Zendrian.. aku panggil kau Ryan boleh?" Soal Anvel selamba.
"Boleh. Tapi.. Kenapa Ryan?" Soal Zendrian hairan.
"Sebab nama kau Zendrian." Balas Anvel. Sambil menyuap makanan ke mulutnya. Semua yang berada di situ memandang Anvel dengan pandangan ' ape yang kau cakap ni?'
"Ape? Betullah kan? Riz?" Soal Anvel hairan.
"Ye ye.. betul.. dah makan." Setelah Iriz berkata sedemikian semua orang makan dengan aman. Manakala Jimmy dan Joshua tak habis2 mengusik Zen dengan panggilan 'Ryan' dan akhirnya senyap apabila dimarahi Anvel apabila dia berkata
"Aku sorang je boleh panggil dia Ryan FAHAM!"
Selesai makan~
"Jom pergi!" Ujar Vgirls yang terlebih Vitamin di luar rumah mereka. Iriz hanya menggeleng dan membaca mantera untuk membuka portal. Sekelip mata mereka berada di hutan berdekatan kawasan pekan yang dipenuhi manusia.
"Aku nak korang pergi ikut pasangan aku taknak ade yang merayap atau sesat" ujar Iriz tegas. Walupun Vgirls mengeluh tapi nak buat macam mana ni first time TheSilent datang ke sini. Nak tak nak kena jugaklah heret makhluk ni sekali.
Pasangan.
Crystal=Joshua
Julia=Jhonny=Suzie
Lilian= Jimmy"Kitorang macam mana?" Soal Alex. Disebabkan hanya dia dan Zendrian sahaja tiada pasangan.
"Ryan dengan aku!" Jerit Anvel sedikit kuat. Iriz hanya menganguk.
"Kau. Dengan aku." Ujar Iriz kepada Alex dengan nada dingin. Alex mengangguk
"Weh Riz. Ape kate kau tanggalkan jubah kau tu kadang2. Tak panas ke?" Ujar Anvel sambil mengibas mukanya dengan tangan.
"Aku dah biasa." Ujar Iriz dingin
"Ok lah kalau macam tu. Aku pergi dulu. Jom Ryan!" Zendrian memberi pandangan 'Aku redho' kepada Anvel apabila dirinya diheret oleh Anvel ke pekan.
"So?" Alex memandang Iriz namun dirinya ditinggalkan begitu sahaja. Iriz yang telah jauh meninggalkannya dipandang sebelum gadis itu dikejar. Langkahnya menyaingi Iriz.
Belum sempat Alex membuka mulut Iriz berkata. "Kalau kau ade nampak orang ni. Bagitahu aku." Secebis kertas yang tidank diketahui asal usulnya dibaling ke arah Alex. Alex membuka kertas itu dan membaca kandunganya.
Berambut Ungu
Kekadang manis, kekadang garang, kekadang kejam
Di kelilingi orang ramai
Dicemburui ramai
One of your Family.Good luck.
Find her Fast.
Save me.
I need you."Ape bendanya ni?" Soal Alex hairan.
"Kita kena cari di secepat mungkin." Usai berkata, Iriz terus hilang dati pandangan. Alex memandang pemergianya dengan terpinga-pinga. 'Aduh.. aku dah la tak tahu selok belok kawasan ni. Mampuslah..'
===========
Nah! Double update! Hope you guys enjoy!
#authorSewel
#DoubleUpdatedon't forget to hit that little star down there!
Comment if you want.
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...