Part 4-Fairies World?!

2.4K 171 6
                                    

Suasana di bilik Madam Stella amat sunyi sehingga bunyi bernafas pun boleh dengar.

"Urm... Madam?" Suara Lilian memecah kesunyian.Lilian mula gelabah sebab semua orang memandangnya

"Ya,kenapa?" Soal madam Stella sambil tersenyum manis.

"Saya nk tanya..." soalan Lilian terhenti apabila melihat pandangan Lebih-baik-kau-jangan-tanya-soalan-bodoh-FAHAM! Dari Iriz.

"Kenapa Lilian?"tanya Madam Stella lagi.

"Ah.. urm... s-saya n-nak t-tanya.. n-i sekolah a-apa ya? "Soal Lilian terketar2 sebab takut dengan pandangan dari Iriz. Walaupun pandanganya kelihatan dingin tapi 1001 maksud tersirat disebaliknya

Madam Stella ketawa kecil mendegar soalan Lilian. "Kenapa kamu tanya??" Soal wanita itu.

"Ah... sebab saya dapat rasa macam2 aura dari pelajar kat sini." Ujar Lilian.

"Ha ah lah... saya pun rasa macamtu jugak..."kata Julia dan mendapat anggukan dari rakan2 nya yang lain kecuali Iriz.

Madam Stella ketawa mendengar penjelasan mereka semua. "Laa... Iriz tak bagitahu kamu semua ke?" Soal wanita itu dengan ketawanya yang masih bersisa.

Semua orang memandang Iriz dengan muka blur. "Bagitahu ape??" Soal Julia.

"Hmm.. tak ape lah.. Biar saya tanya kamu semua" kata madam Stella dengan nada yang sedikit tegas. Mereka berempat memberikan sepenuh perhatian kepadanya.

"Kamu semua tahu tak kamu semua ada kat mana sekarang ni?" Soal Madam Stella.

"Kat sekolah la..."kata Suzie semakin blur dengan soalan pengetuanya

Madam Stella hampir tergelak dengan jawapan Suzie. Belum sempat dia memberi jawapan, seseorang memotong kata-katanya. "Kita ada kat fairies's world." Katanya dingin

Keempat-empat sahabat tersebut memandang pemilik suara tersebut dengan muka yang sangat terkejut

"Kau biar betul Riz!" Soal mereka serentak. "Betul la..." kata Iriz dingin

"Wait2 aku x salah dengar kan.. FAIRIES'S WORLD KAU BIAR BETUL RIZ!" Soal Julia x percaya. Matanya membulat mengalahkan bola sepak sebab x percaya.

Madam Stella hanya tersenyum melihat gelagat mereka berlima. "Betula apa yang Iriz cakap tu." Kata madam Stella.

"T-tapi macam mana kami boleh sampai kat sini?" Soal Crystal mewakili rakanya. "Teleport" kata Iriz pendek. Bertambah blur lah rakan-rakanya sampai ada yang meraung macam orang gila.

"Argh!! Can someone explain to us please!" Jerit Suzie sebab dia dah tak tahan sangat nak fikir macam2

"Haha.. ok baiklah saya akan ceritakan semuanya pada kamu semua ok?" Kata madam Stella dia memang dah tak boleh nak tahan ketawa sebab tengok perangai mereka berempat ni 'Iriz ni pun satu lah kenapa tak cakap awal2 kat diaorang kan dah pening tu.. haih...' kata Madam Stella dalam hati.

Maka bermula lah sesi bercerita dalam bilik pengetua tu. Madam Stella terpaksa ceritakan semuanya dari A-Z macam mana diorang boleh ada kat sini dan selok belok sekolah ni. Tak lupa jugak tentang sekolah apa sebenarnya College Of Fantasy ni..
==========================
Hi guys sory laa sebab lama tak update author busy sikit kebelakangan ni... maaf banyak2 eh... mungkin cerita akan di update slow2 so harap bersabar ya.. biasalah author ni budak asrama so kadang2 je update. Ok la... see you guys on the next chapter. Bye.....

By the way PLS VOTE AND COMMENT GUYS

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now