Part 22-I see..

1.6K 121 7
                                    

Situasi ThePrincess

Selepas kelibat Vgirls hilang dari pandangan mata.. ahli ThePrincess yg masih tercegang bagaikan tersedar sesuatu.

"Wait... diorang ade cakap kelas miss Elina ke tadi? Bukan ke miss Elina handle kelas pertahanan untuk kelas Elite 1&2 je ke?" Soal makhluk yg dilebel 'gedik' oleh Vgirls tadi.

(A/N: kelas pertahanan ni macam kelas pertahankan diri dimana pelajar harus berlawan satu sama lain untuk menguji kekuatan masing2)

"Tu la... tapi kita x ada budak baru kat kelas kita." Jelas salah seorang dari mereka dengan penuh tanda tanya.

"Alamak! Mati lah kita!" Jerit ahli ThePrincess yg lain. Ahlinya memandangnya pelik.

"Kenapa pulak dengan kau Erika?" Soal perempuan di tepinya dengan hairan.

"Hais! Amber! Kau tak ingat ke semalam! Kat gelanggang!" Soal ahli ThePrincess yg dikenali sebagai Erika dengan nada panik.

"Yg mana satu? Kenapa dengan kau ni?" Soal perempuan yg dekenali sebagai Amber dengan nada hairan.

"Ala... yg time ade budak perempuan ni yg hampir bunuh kita semua dengan kuasa pedang di tu! Ingat tak?" Semakin panik Erika apabila mengigati kejadian di gelanggang semalam.(rujuk Part 11)

"Oooo yg tu! Ingat2 yang budak dari kelas Elite 1 yang mengamuk tu? ape kaitan hal tu dengan geng perempuan tadi?" Soal Amber kembali.

"Wait! Apa jadi sebenarnya ni? Kitorang tak faham la!"soal ketua mereka bengang ye la... sejak tadi Ahli ThePrincess yg lain nenjadi blur apabila tidak mengetahui topik yg dibualkan.

"Ish x kan kau x cam! Budak baru yg cabar kita tu dari kelas Elite 1?! Dia la yang mengamuk semalam!" Jerit Erika panik. Jeritan Ketua mereka diabaikan olehnya.

"Ye ke! Patut la muka dia macam kenal! Alamak!!!!" Ujar Amber dengan nada Cemas. Ahli yag lain hanya memandang pelik.

"Jap2. Ape yg berlaku sebenarnya ni? Cuba korang terangkan.." ujar salah seorang dari kumpulan mereka dengan hairan. Ketua mereka dah fed up nak tanya Erika&Amber ni. Sedihnya hidup dia kan?

"Haishhh. Tu la korang! Sapa suruh x datang sekolah semalam kan dah x tahu isu semasa." Bebel Erika sedikit sebanyak mengurangkan perasaan paniknya.

"Ish! Kitorang x datang College bersebab okay... begitahu jer la." Soal ketua mereka malas.

"Haishhh meh la aku cerita."

Selepas beberapa minit akhirnya Amber menutup ceritanya dengan nafas yang berat. Ahli ThePrincess hanya mengangguk tenang padahal dalam hati rasa macam nk bunuh diri atas keangkuhan mereka semua.

"So macam mana ni?" Soal ketua mereka sedikot cemas.

"Hmm... macam ni lah... kita akan tetap lawan diorang. Mungkin diorang tu lemah je.. x la kuat mana pon.. mungkin kita lagi kuat dari diorang? Sapa tahu kan." Balas Salah satu ahli mereka dengan angkuh yang teramat. Rakan-rakanya hanya megangguk dengan yakin. Sifat angkuh mereka kini menguasai diri mereka tanpa mempedulikan nasib mereka selepas ini.

==============

Situasi Vgirls~

"Weh Julia! Betul ke kau nk lawan diorang nanti?" Soal Crystal dengan nada tenang.

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now