Part 19-meeting

1.9K 106 3
                                    

Julia P.O.V

"Haih.." keluh ku sendiri perlahan-lahan pintu bilik Iriz ku tutup rapat. Hajat ingin memanggil Iriz untuk berbincang terbatal apabila melihat keadaan Iriz. Sugguh pilu hati ku melihat keadaan sahabat karibku sebegitu. Aku tahu walaupun Iriz dingin di luar. Tapi dia cuba untuk memendam 1001 keperitan hidupnya.(wow ayat kau)

"Riz. Aku tahu kau kuat" kata ku perlahan sebelum beredar dari kawasan bilik itu.

End P.O.V

Melihat Julia menuruni tangga. Perbualan Vgirls dan The Silent terhenti begitu saja. Tambahan pula dengan wajah sedih Julia.

"Julia... mana Riz?" Soal Suzie hairan. Yelah.. dah tadi dia yg bersungguh nk panggil Riz tiba2 turun sorang2 pulak. Pelik.

Julia hanya mengeluh sambil menggeleng dengan muka yang sedih. Isyarat yang diberikan oleh Julia dapat difahami dengan mudah. Terus saja wajah ahli Vgirls bertukar sayu bersama keluhan kecil.

Perubahan Vgirls secara mendadak menyebabkan ahli The Silent tertanya-tanya. Pelik dengan perangai Vgirls yg sentiasa berubah. Sekejap happy, sekejap garang, sekejap menakutkan, sekejap sedih. Ape nk jadi la...

"Kenapa ni?" Soal satu suara secara tiba2. Semua mata memandang satu figura yg baru lepas menuruni anak tangga.

"Eh takde lah Riz... saja je nk emo tadi.." kata Crystal bersama senyuman yg dibuat untuk nampak ceria. Well Crystal ni spesis happy go lucky gitu kalau dia x ada mesti group Vgirls ni suram je.

"Hmm ok." Balas Iriz ringkas. Sambil berjalan kearah sofa single berdekatan ahlinya.

"Dingin gile do. Berdiri bulu roma aku bila dia bercakap." Bisik Jimmy pada Alex. Alex hanya buat muka menyampah dan menolak muka Jimmy jauh dari telinganya. Sensitive kay.

"Oh ye! Mana budak 2 orang tu? Bukan ke diorang ade kat sini ke?" Soal Suzie hairan.

"Dah naik kot? Tadi aku tengok si Rin tu kejar Ryo sampai tinggkat atas. Jap aku panggil. Sabar eh." Balas Julia spontan. Terus saja Julia berdiri dari duduknya untuk memanggi 2 beradik tu. Tapi yg peliknya dia x pergi kat tangga tapi di tengah2 ruang tamu.

"Nah" Lilian menghulurkan sesuatu pada Joshua. Joshua yg tadi sibuk termenung tersentak kerana terkejut.

"Nah ambik la ni kapas tutup telinga korang kalau x nak pekak." Kata Lilian apabila melihat Joshua seperti teragak-agak untuk mengambil kapas yg dihulurnya.

Walaupun masih keliru Joshua tetap mengambil kapas tersebut dan menyumbat ke dalam telinganya. Kapas tersebut diberi kepada ahlinya.

Selepas kesemua mereka menutup telinga. Suzie mula mengira.

1....

2....

3!

"RIN!!! RYO!!! TURUN CEPAT!! SEBELUM AKAK SEMBELIH KORANG!!!" jeritan Julia bergema di setiap penjuru rumah agam tersebut. Hampir pecah gegendang telinga The Silent mendengar jeritan nyaring Julia. Nasib baik diorang pakai kapas kat telinga diorang kalau x? Mau hancur gegendang telinga diorang haishh.

Selang beberapa saat Ryo dan Rin dah ada tercegat kat ruang tamu dalam keadaan tercungap-cungap. Bila masa diorang turun pun tak tahu.

"Ok semua dh ada. Ok aku nk korang semua kenalkan diri masing2. Di sebabkan semua dh kenal kitorang so kita mula dari The Silent ye." Kata Crystal semangat.

"Baiklah... nama aku Alex selaku ketua kumpulan."

"Aku Jimmy"

"Aku Joshua selamat berkenalan"

"Jhonny"

"Dan aku Zendrian atau korang boleh panggil aku Zen" (sejujurnya aku x ingat nama kau Zen)

Zendrian: tak guna kau author.

Me: aip lek2 jangan marah dh kau x pemes tu yg aku lupa muahahaha

Zendrian: Mari sini kau!!! *Kejar author*

Me: alamak hehe bye *lari sepantas kilat*

Back to STORY~

"Ok... korang ni vampire kan?" Soal Rin sambil meng scan ahli The Silent atas bawah sebijik macam mesin scan orang.

"Urmmm haah kitorang vampire kenapa?" Soal Alex hairan.

"Hmm x de pape lah. By th way nama aku Rini Edward korang boleh panggil aku Rin. Umur aku 15 tahun dan aku merupakan adik kembar Ryo. Selamat berkenalan." Kata Rin dengan semangat. Walaupun sedikit kasar tapi tetap ceria. (Apa aku merepek ni?)

"Hmph. Aku Ryoga Edward. 15 tahun. Dan macam yang korang tau aku abang kembar Rin."

"Hahaha nama kau Ryoga?" Meletus ketawa The Silent mendengar nama penuh Ryo.

"Asal korang ketawa lak.. salah ke nama aku Ryoga" kata Ryo dengan nada menahan kemarahan.

"Hahaha asal nama kau macam perempuan? Lawak la... hahaha" tebahak-bahak The silent ketawa tanpa mereka sedar Aura hitam keluar dari badan Ryo.

Rin hanya meneguk air liur apabila mengesan aura Ryo. Bukan apa tapi Ryo ni kalau dia marah memang menakutkan semua benda dia boleh buat walaupun dia sendiri x sedar.

"Heh. Nama aku lagi elok dari nama ketua korang. Hmph!" Sinis Ryo berkata tapi jelas kedengaran dia menahan geram.

"Heh ape pulak nama aku? Aku Alex. Macho ape nama aku." Kata Alex bangga.

"Betul ke macho? Setakat nama je macho tuanye x ape la sangat. Kan Alexander Alvin." Ryo memberi pandangan sinis pada Alex. Jelas kelihatan Alex sangat terkejut dengan kata-katanya.

Alex P.O.V

Senyuman aku terus mati apabila nama penuhku disebut. Wait. Macam mana dia tahu nama penuh aku?

"M-macam m-ma-na -.."

"Macam mana aku tahu? Heh... kau x perlu tahu." Pantas Ryo memintas soalanku dengan nada yg sinis. Takut pulak aku dengan budak ni. Haishh.

Pang!!

Secara tiba2 Rin menampar Ryo dengan kuat dan padat.

"Wahai abang ku yg terchenta.. sedarlah engkau dari kemarahan sebelum aku sumbat kau dalam liang lahad" kata Rin dengan nada yg menyampah. Kenapa pulak ni?

"Hah? Ape jadi?" Soal Ryo. Aik kenapa pulak budak ni? Hilang ingatan ke ape?

"Haih.. maaf ye tentang abang sy ni. Dia ni memang macam ni. Kalau dah marah sangat 'benda' lain kawal badan dia.. maaf eh.." pinta Rin dengan sopan. Ok baru aku tahu kenapa budak tu tak ingat. Tapi dia tetap seram. Dh la sebut nama panjang aku padahal aku x penah bagi tau sape2 pun nama aku hebat budak ni. Suasana menjadi senyap sekatika.

"So korang ni spesis ape? Vampire jugak ke?" Soal Zen bagi memecah kesunyian melanda.

"Eh X la... kitorang bukan Vampire" balas Rin bersama sengihan.

"Habistu?"

"Kitorang Werewolfs hehe" balas Rin sambil membuat gaya peace.

"WHAT?!"

=========================

hye guys sry lambat update.. idea malas datang. Btw berdasarkan pemerhatian Author cerita ni semakin bosan kan. Betul tak? Hmm x pe lah...bye!

JANGAN LUPA VOMMENT YA ;)

Oh tak lupa juga.. THANK FOR 2K READERS I LOVE U ALL MUAH *over reacting* *menggila* *Joget*

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now