part 27-The truth but not all

1.4K 99 0
                                    

No one P.O.V

"Ibu!! Ayah!!" Jerit seorang kanak2 sambil berlari anak kearah kedua orang tuanya.

"Ye Sayang... kenapa menangis ni?" Soal si ibu dengan prihatin. Tanganya laju mendukung anak perempuannya dan mengelap air mata yang membasahi pipi anaknya.

"Ibu Ayah nak pergi mana?.. nak ikut.. " Air mata kanak2 itu semakin lebat menuruni pipi chubbynya.

"Alolo.. anak ayah takut ke duduk rumah sorang?. Ciannye dia.." Ujar Si ayah bersama gelakkan kecil. Kanak2 itu memuncungkan mulutnya tidak suka.

"Ish abang ni! Dah jangan nangis. X comel anak ibu nanti." Pujuk si ibu sambil mengelap air mata anaknya.

"Nk ikut.."

Kedua ibu bapanya memandang satu sama lain. Masing2 memaparkan riak risau.

"Kami nk pergi kerja sayang... kamu x boleh ikut. Duduk kat rumah. Jaga adik elok2 nanti makcik Elly datang." Ujar si ayah mencuit hidung putrinya yang merah dek menangis. Anaknya mencebik.

"Tapi ayah janji nk pegi taman.
Ayah tipu!" Si ayah hanya tersenyum nipis.

"Mana ade ayah tipu.. nanti ayah balik kerja kita pergi taman eh." Ujarnya sambil mengusap lembut Kepala anaknya.

"Janji?" Si anak mengangkat jari kelingkingnya yang kecik molek kearah ayahnya.

"Janji." Si ayah menyatukan kelingkingnya dan anaknya bersama satu senyuman yang lebar. Begitu juga si ibu yang dari tadi memerhati gelagat suami dan anaknya.

Tanpa mereka tahu.. pada pagi itu merupakan kali terakhir mereka tersenyum. Pada hari itu, si ayah tidak dapat menunaikan janjinya. Pada hari itu,si anak mengetahui kebenaran. Dan pada hari itu.. si anak bertekad untuk menentang 'dia' habis-habisan.

========

"Riz janji... akan balik nanti... ibu.. ayah.. tunggu Riz eh.. Riz akan bawak adik sekali nanti.." Ujar Iriz sayu. Kini dia berada di satu tempat di Fairy World dimana terletak dua batu nisan yang diukir cantik di bawah sebuah pohon berdaun Ungu di atas bukit yang menghijau. Suasana di situ dihiasi dengan kicauan burung yang boleh menenangkan jiwa yang kacau.

Iriz hanya memandang sepi pusara dua insan yang sangat dia sayang. Walaupun hatinya sedih tetapi matanya tidak mengeluarkan sebarang mutiara. Sungguh dia sudah penat. Penat dengan hanya menangis sepanjang malam menangisi insan yang telah pergi. Jauh. Tersangat jauh.

Dengan hati yang berat Iriz melangkah pergi meninggalkan pusara tersebut memasuki portal ke dunia dimana Vgirls dan TheSilent berada. Sampai sahaja di rumahnya. Kelihatan semua ahli Vgirls dan TheSilent sudah berkumpul di ruamg tamu menunggu kehadiranya.

"Kenapa ni?" Soal Iriz dingin.

"Riz. Kau pergi mana tadi?" Soal Julia ramah. Yang lain hanya diam membisu.

"Fairies world. Kau tahu sebabnya.. so jawab soalan aku." Balas Iris dingin.

"Haih... diorang nakkan penjelasan." Ujar Julia bersama keluhan.

Iriz mengangguk dan terus menuju ke arah sofa Single yang berada di antara Vgirls dan TheSilent sudah lama dia menjangka perkara ini pasti berlaku. Julia kembali duduk di tempat asalnya di tepi Crystal.

"So. Korang dah tahu kitorang ni vampire? Ape lagi korang nk tahu?" Soal Iriz dingin.

"Semuanya."

"Ok. Korang tahu korang kat mna sekarang?" TheSilent menggeleng.

"Korang berada di Human World. Dan macam yang korang nampak. Kitorang pun pelarian dari Vampire World. Kitorang lari dari dunia tu sejak kecik. Sebab tu tak tahu perkembangan semasa dunia sana. Dan macam yang korang tahu.. Madam Stella tu mak sedara aku. Dan Danny tu sepupu aku. Rini dan Ryoga adik Danny. Ade soalan?"

"Kalau kau Vampire kenapa mak sedara kau Fairies dan sepupu kau Werewolf?" Soal Zendrian.

"Yang tu... keturunan aku mengamalkan perkawinan berlainan jenis." Ujar Iriz. Zen hanya mengangguk.

"Jap2! Julia. Kuasa kau api kan?" Soal Alex. Julia mengangguk. Semua mata kini tertumpu pada Alex.

"Habis. Macam mana kau keluarkan pedang banyak haritu?" Kini mata mereka tertumpu kepada Julia.

"Owh.. itu kuasa aku la.. Thousand Hell Blade. Walaupun korang nampak macam pedang biasa tapi kalau salah satu pedang tu kena korang. Puf! Korang jadi abu. And of course pedang tu daripada api." Kata Julia bersama penerangan yang lengkap. The Silent sudah menalan air liur yah terasa pahit di kerongkong. Sheram ler tuu.

"Ok! Kalau x de pape mari kita berkenalan balik. Aku Julia Leonard. Kuasa Api."

"Aku Lilian Zareef. Kuasa Angin."

"Aku Suzy Dean. Kuasa kilat."

"Aku pulak Crystal Kalvin. Kuasa Air"

"Iriz. Kuasa alam."

"Baiklah korang pulak." Ujar Crystal riang.

"Baiklah. Aku Alexander Alvin. Kuasa tanah."

"Aku Joshua Herix. Kuasa Gravity."

"Jhonny Harold. Kuasa Api."

"Aku Zendrian Xeftar. Kuasa Bayang."

"Aku Jimmy Harrie. Kuasa aku kawal masa."

"Oh. Untuk pengetahuan korang.. ini bukan rupa sebenar kitorang. Kitorang terpaksa menyamar sebab kitorang diburu pemerintah Vampire World. Lagi2 Riz sbb tu dia x boleh bagitahu nama sebenar dia. So jangan tanya. Paham?" Kata Suzie tegas. Dan mendapat anggukan kecil daripada TheSilent

"Ok. Esok Cuti kan?" Soal Crystal tiba2. Semua yang berada di situ mengangguk kecil. Vgirls memandang Iriz dengan pandangan yang bersinar-sinar.

"Rizzz.........." panggil Vgirls dengan nada meleret. The Silent memaparkan riak hairan.

"Please....." Crystal membulatkan matanya. Dengan harapan Iriz bersetuju dengan sesuatu mereka rancang.

"Ala.. Riz.. boleh laaaaa kali nii jer! Pleaseeee" kini Lilian pula melakukan perkara sama seperti Crystal. Mata Vgirls yang lain sudah bersinar-sinar memujuk Iriz.

"Haih..." Iriz mengeluh. Dan bangun dari tempat duduknya. Perlahan-lahan kaki mengorak langkah je arah tangga tanpa sebarang jawapan. Sinar di mata ahli Vgirls terus pudar bertukar menjadi sayu.

"Esok. Pukul 8.30 pagi dah siap. Lewat Cancel." Kata Iriz sebelum beredar mendaki tangga ke biliknya. mata Vgirls kembali berseri mereka melompat kegembiraan dan memeluk rakan Masing2. TheSilent yang masih lagi tidak tahu apa2 memasang muka blur.

"Yay!!!!! Akhirnya!" Sorak Vgirls gembira. Mereka memandang TheSilent dengan pandangan tajam.

Gulp 'kenapa pulak ni?' Bisik hati kecil TheSilent apabila melihat perubahan Vgirls secara tiba2.

"Korang dengar tu! Esok pukul 8.30 Sharp! Kalau Riz cancel benda ni sbb korang... jangan mimpi korang akan selamat!" Ujar Julia tegas. Vgirls yang lain hanya mengangguk. TheSilent yang tak tahu apa2 itu pun terpaksa bersetuju.

'Matilah kita T~T'

===================

Yay! Dah update! Untuk pengetahuan readers author mu yang tidak betul ini sedang terseksa dengan kem2 yang diadakan di sekolah.. jadi.. jangan la paksa diri ini update. Sesungguhnya diri ini tidak mampu T~T. Ceh. Dah2 habis drama. Itu je nak cakap. Hope you guys enjoy! Bye!

Don forget to hit the star and Comment!!

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now