Part 37- Preparation

1K 91 41
                                    

"Wah!! Rindunya bilik ni!!" Crystal melompat-lompat teruja melihat bilik yang telah lama mereka tidak gunakan.

"Woah.. dh lain la bilik ni.." ujar Julia sambil memandang sekeliling.

"Ah!!! Rindunya dgn patung ni!!!" Patung kayu yang tidak bersalah menjadi mangsa dakapan Suzie. #PatungMohonTabah.

Manakala Lilian berlalu ke arah sudut kegemarannya iaitu kawasan senjata.

"Woah..."

"Tempat.."

"Ape..."

"Ni!?.."

TheSilent terpegun melihat suasana bilik tersebut. Menarik dan bahaya. Iriz memandang hasil rekaanya dengan riak dingin.

"Tempat ni bilik latihan kitorang. Mari ikut aku." Selesai Iriz berbicara, dia terus berlalu ke satu arah. TheSilent mengikut dari belakang tanpa sebarang bunyi namun mata mereka tidak berhenti memandang dekorasi bilik tersebut.

Ting!

Ting!

Ting!

Bunyi lagaan besi dari satu arah menarik minat mereka. Langkah demi langkah kehadapan menyebabkan bunyi tersebut semakin jelas.

Dari kejauhan kelihatan seorang gadis berambut ungu yang baru mereka kenali minggu lepas sedang berlatih. Gadis tersebut terlalu fokus menyerang patung yang dibuat dari kayu menggunakan pedangnya.

"Sword 10th skill.. KILLING SLASH!" Dengan itu, patung kayu tersebut hancur menjadi serpihan kecil akibat impak serangan Gadis tersebut.

"Woahhh" TheSilent ternganga kagum. Iriz hanya beriak biasa.

Gadis tersebut mengesat peluh di dahi. Badanya dipusingkan ke belakang. Alangkah terkejutnya dia apabila ada yang melihat dia berlatih.

"Eh?! Sejak bila korang ade dekat situ?" Soalnya hairan. Tu lah.. Fokus sangat sampai tak perasan.

"Baru je." Sejurus Iriz berkata, patung yang tadinya hancur menjadi serpihan terbentuk seperti sedia kala.

"Ouh.. mana yang lain? Aku mengganggu ke?" Soal Lukary serba salah.

"Diorang ade je dekat sana. Aku nk ajak kau berlatih sama-sama. Kalau taknak aku tak paksa." Sejurus Iriz berkata, kakinya mengorak langkah meninggalkan Lukary sendiri. TheSilent yang tak tahu apa² itu pon hanya mengikut Iriz dari belakang.

Lukary memandang sayu pemergian Iriz sebelum bibirnya mengukir senyuman. Ntah ape yang difikirkan olehnya. Pedang yang digunakan tadi disimpan dalam sarung yang terletak kemas di pinggangnya. Kakinya mengorak langkah ketempat dimana Iriz dan rakanya berlatih.

♦♦♦♦♦

Meanwhile~~

Di suatu tempat yg diselubungi kegelapan~

Prang!!

"Tak guna! Macam mana korang tak dapat kesan mereka!" Amuk seorang wanita yang berpakaian serba hitam. Matanya merah menyala menahan amarah itu memandang tajam akan orang suruhanya.

"Maaf puan. Mereka seperti dilindungi oleh kuasa magik yang kuat menandingi kuasa kami." Ujar orang suruhan tersebut dalam nada hormat. Badanya sedikit mengigil melihat amukan ketuanya itu.

"ALASAN!" Jerit ketua mereka dengan nada lantang. Gelas kaca yang berada di tanganya dibaling hampir mengena orang suruhanya. Sekelip mata dia berada di hadapan orang suruhan tersebut. Jarinya yang runcing memegang dagu Orang suruhanya yang dari tadi menunduk hormat. Hampir sahaja kukunya yang teramat panjang tersebut mengena bola mata hambanya itu.

"Aku nak kau cari mereka sampai dapat. Kalau tak..." tangannya yang memegang dagu orang suruhanya ditarik kasar sehingga meniggalkan kesan cakar yang dalam. Orang suruhan tersebut hanya mampu memejam mata menahan perit. Sakit. Takut. Itulah yang dia rasa.

"Say Goodbye to this world." wanita tersebut menyambung kata-katanya yang tergantung tadi sambil menjilat darah dan daging orang suruhanya yang terlekat pada kukunya. Senyuman sinis dihadiahkan sebelum dia berlalu pergi meninggalkan kawasan tersebut.

♦♦♦♦♦

"Harini kita berlatih secara berpasangan. Peraturanya amat mudah. Mengaku kalah bila dah tak larat. Jangan nk berlagak hebat sangat kalau tak aku tumbuk sekor². Faham?" Ujar Julia selaku ketua kumpulan. Mereka semua mengangguk faham. Manakala Iriz dan Lukary memandang mereka dari jauh.

"Satu lagi. Korang boleh guna ape-ape jenis senjata yang ada dalam bilik ni. Tapi! Pilih elok² sebab senjata boleh makan tuan. Faham?" Kata Julia tegas. Vgirls dan TheSilent mengangguk faham.

"Good." Julia tersenyum manis. Kakinya mengorak langkah ke arah Iriz.

"Yosh Riz!" Sapa Julia ceria bersama sengihan.

"Hm.. Kau tak berlatih ke?" balas Iriz dingin.

"Aku tunggu Si Zen tu haa. Dari tadi pilih senjata."

"Hmmm.. ok."

"Sembang pasal ape ni?" Secara Tiba-tiba Lukary yang muncul ntah dari mana menegur mereka. Nasib baik Julia tak melatah.

"Ish kau ni! Terkejut aku!" Marah Julia. Kalu ikut hati nak je dia pukul budak ni. Malangnya jarak di antara mereka mematikan niat suci murni Julia.

"Ehee Sorry." Lukary tersebgih sumbing.

BOOM!!

Secara tiba-tiba satu objek yang tidak dikenali terhempas pada permukaan dinding tidak jauh dari tempat Julia,Iriz dan Lukary berada. Iriz melihat "objek" tersebut dengan pandangan dingin. Manakala Lukary dan Julia menahan tawa.

"Joshua keluar! Crystal menang!" Jerit Suzie selaku pengadil tak bergaji.

"Hmph. Lemah" ujar Crystal sambil mengusap darah di bibirnya. Ntah hilang terbang kemana dah sikap happy go lucky budak ni..

Manakala Joshua yang 'terbang' keluar dari gelanggang tadi tidak sedarkan diri. Zendrian dan Alex memapah 'mangsa' ke bangku berdekatan.

"Aduh.. macam² betulla diorang ni. Well. Nampaknya aku ade kerja kena buat ni. Pergi dulu ye. Byeee" usai berkata, Julia terus melangkah ke arah Joshua yang boleh dikatakan parah selepas dipukul oleh Crystal.

Suasana bertukar janggal di antara Iriz dan Lukary.

"Sooo? What now?" Soal Lukary memecah kejanggalan di antara mereka.

"Remember last time we fight?" Soal Iriz dingin. Lukary sedikit tersentak.

"Hm... yup. 13 years ago. And I win." Ujar Lukary dengan bangga.

"Well.. I wan a rematch. Just for preparation." Ujar Iriz dingin sambil berjalan ke arah gelanggang.

"Anything you say..." Lukary memandang pemergian iris bersama senyuman.

"Little sis." Sambung Lukary perlahan sebelum mengekori Iriz.

===================

Whaaaa Iriz dan Lukary adik beradik?!! Hahahaha.. mesti ramai yang tak percaya.. *dab*

Iriz: sebelum aku sepak kau ke bulan baik kau tutup cepat!!

Yelahhh².. btw.. sry for very late update.. huhuw.. author yini broken sbb chap hilang hari tuu T-T. Yang ni pon dah lari dari jalan cerita yang sepatutnyaa huhuhuwww *menngis x berlagu*

Apa² pun. Thanks for waiting for this update!! Byee







HARI KHAMIS NI AMBIK RESULT PT3 OIIIII!!! Mampuslaahhh *menangis di penjuru bilik*

Julia: abaikan dia.. author dh tak betul sejak dua menjak ni.. so babaiii

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now