Alex P.O.V
Pergh! Gila la minah tu. Ade ke patut dia terjun dari rooftop nak mati awal ke? Tapi bila aku tengok puff! Dia hilang. I be like: is this magic??
Ceh.. over kan aku ni. Sah2 dia teleport tapi persoalan aku sekarang ni.. Riz ni vampire ke? Kenapa aku pelik? Sebab cuba korang bayang la.. mak sedara dia Fairy. Sepupu dia Werewolf. Ape kejadah semua ni? And nak kata dia werewolf.. dah terang2 kena bangkang. Nak kata fairy.. x de sayap pon.. nak kata dia Vampire pon aku still was2 sebab x kan dia x tahu yang Vampire world dah tunggang-langgang sekarang ni? Ape diorang ni sebenarnya? Witch?
Demon?
Mermaid?.. tak... diorang mana ade ekor..
Habis ape? Ah. Aku pening..
"Kitorang Vampire.."
"Opocot mak kau pink kuning purple hijau-"
Pang!!
"Dah habis melatah?"
Aku menggosok pipi chubby aku yg pedih akibat tamparan Suzie yang cukup rasa.. pergh! Sumpah aku dah taknak melatah depan dia dah... perit do!
"So. Korang ni pun vampire la?" Soal aku sambil memegang pipi aku.
"Eh. Tak la.. kitorang ni hantu kak limah. Soalan kau tu tak boleh ke bijak sikit. Sah2 la kitorang vampire. Terang lagi bersuluh kot!" Bebel Julia. Wth?! Aku tanya jer. Bruh.
"Hah? Terang lagi bersuluh apenya? Sejak bila korang tunjuk sifat vampire korang?" Soalku hairan campur geram.
"Hah! Sah! Kau nyanyok dan tak fokus!" Balas Crystal semangat. Nyanyok? Tak fokus? Bila? Macam mana? Kenapa? Bagaimana? Aku tak paham T~T
"Hais kau ni. Dengar kataya hot student tapi hampeh he aku tengok." Ceh! Perli aku pulak hantu ni.
"Ape kau panggil aku?!" Aik? Dia dengar ke?
"Psttt.. kitorang boleh baca fikiran la." Crystal dengan baik hatinya membisik di telinga aku secara mengejut. Fuh.. kurus semangat. Wait.. kalau diorang boleh baca fikiran maksudnya.... aku menoleh ke kiri maka terpancar lah api kemarahan yang sedang membakar Lilian. Alamak... mampus aku!.
"Mari sini kau!!" Lilian cuba mengejar aku aku hanya mampu menutup mata. Reda dengan pukulan yang bakal diterima.
1...
2...
3...
4...
5...
6...
7...
8...Aik.. x de pape pon. Perlahan-lahan aku membuka mata. Rupa-rupanya Suzie sedang menahan Lilian dari mengejar aku. Fuh. Selamat.
"Thanks" ucapku pada Suzie dia hanya mengangguk.
"Lepaskan aku Suzie!!! Biar aku ajar makhluk ni!! Aku tak rela dia panggil aku hantu!!!!!!" Amuk Lilian dangan ganas namun tetap ditahan oleh Suzie. Aku menayangkan muka bersalah. Mana lah aku tahu diorang boleh baca fikiran..
Tiba2 aura dingin menyelubungi kami semua. Berdiri bulu roma aku.. Lilian yang sedang merota berhenti dengan tiba2. Mukanya bertukar pucat. Dan semestinya aura ni datang dari seseorang yang tak lain tak bukan.... IRIZ..
"Lilian.... behave yourself..." ujarnya dingin. Terus Lilian berdiri tegak.
"Riz! Mana kau pergi hah? Merata kitorang cari!!" Ujar Julia tegas.
"Aku pergi lawat Danny jap tadi.. dia baru jer sedar.. aku datang ni nak ajak korang balik." Ujarnya tanpa perasaan. Sebaliknya aku hanya memerhati mereka tanpa sebarang suara. Tak berani kay..
"Ooo.. ok.. jom la balik. Aku pon dah kebulur ni." Terus dia mencapai tangan Iriz. Adakah ini.....
.
.
.
M.K.S!!!!!
"Eh eh eh.. kau ni.. mentang2 Author yang reka perkataan M.K.S tu. Suka hati kau je nak guna perkataan tu." Ujar Suzie.
"Biarla-.."
"Alex!!!!!!" Kata-kataku dipotong oleh bunyi yang kurang menyenangkan dan ia datang daripada.
.
...
..
"Woi alex! Sape bagi kau ciplak perkataan yang aku reka?! Kalau readers tanya macam mana hah?!" Kata sang author sambil berlari membawa rotan sepanjang se depa ke arah ku. Aku pulak dah lari litang pukang.. aduh.. mampus aku..
Maka barmula lah edisi kejar mengejar antara aku dan author yang dah hilang akal ni.. huwaaa someone help mehh
==
"Woi!!" Badan ku tersentak sedikit akibat jerkahan Joshua. Wait?! Tadi tu mimpi?
"Apelah kau ni. Siang2 pon nk berangan. Dah Jom balik!" Usai Joshua berkata Jimmy membaling beg aku tepat mengena muka aku yang handsome ni. Aku mengahantar isyarat Siap.kau.balik.ni pada Jimmy. Jimmy menayangkan poker facenya dan berlalu pergi.aku memandang kelakuan pelik Jimmy. Biasanya aktif jugak budak ni.. lain macam je aku tengok.. hmm atau pun... lama aku perati si Jimmy tapi dia x perasan pon.
Sah!! Budak tu kena paksa jadi kuli Joshua harini. Jimmy2 kan aku dah nasihat jangan main Truth or dare dengan Joshua kau x nak dengar... aku hanya mengikut kawan2 aku ke arah portal ke rumah.
Huh? Ape kaitan truth or dare? Meh aku citer sambil jalan. Macam ni.. Jimmy ni kalau dia main truth or dare dengan Joshua,dia memang komfem pilih truth dan bila jimmy cakap benda jujur dan memalukan... Joshua akan jadikan benda tu sebagai ugutan. Kenapa x pilih dare? sbb Dare si Joshua tu bukan calang2 pernah haritu dia suruh Jhonny cium dahi junior perempuan ni.. nasib baik budak tu adik angkat dia. Kalau x.. mahu heboh satu sekolah pasal tu.
Ada paham? X paham sudah la. Aku pon dah sampai rumah Vgirls. Time to hear the Explaination!!
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...