Part 13-Unbelibubble

2K 131 5
                                    

Tiba2 letupan kuat berlaku di tengah2 gelanggang tersebut. Semua pelajar terkejut melihat kejadian tersebut. Lebih membuatkan mereka bingung apabila semua rakan Julia melihat dengan tenang. "Apa diorang fikir tu?? Kawan diorang dalam bahaya kot..???.." kata salah seorang pelajar perempuan di situ. Rakanya hanya mengangguk.

"Heh." Robot yang menyerang Julia tersenyum sinis apabila sasaran dia mengena. Habuk beransur hilang. Senyuman sinis robot tadi terus mati apabila Julia menyepit katananya hanya menggunakan 2 jarinya. "Impak punya kuat tapi dia tahan cam tu je... hebat" bisik pelajar a.k.a penonton x berbayar sesama mereka. Robot itu terasa tercabar. Bertambah marah dia apabila lawanya sempat menguap kecil di hadapanya.

Robot itu menarik katananya lalu melompat beberapa meter dari Julia.
"Lemah.." kata Julia perlahan tapi dapat didengari oleh robot itu. "Kau ingat aku x dengar ke hah!" Tengking robot itu. Dia memang dh x boleh sabar lagi.

"Eh.. kau dengar ek... ada aku kesah???" Kata Julia sambil menayangkan muka coolnya

Tanpa amaran robot itu menyerang Julia bertubi-tubi tanpa henti. Julia hanya mengelak dan menepis dengan mudah. Para pelajar dan coach sendiri terpegun melihat pertarungan Julia. "Hebat..." kata Jimmy dari tempat duduk penonton paling belakang.

"Dah habis?" Soal Julia apabila robot itu berhenti menyerangnya. "Turn aku pulak" Kata Julia lagi sambil tersenyum sinis.

ZZUP!

Sepantas kilat Julia telah berada di belakang robot tersebut. Semua pelajar tercegang melihat kepantasan Julia. Robot itu jatuh terduduk.

BOOM!

Bunyi letupan menggegarkan gelangang tersebut. Tubuh robot yang berlawan dengan Julia bekecai. Bertaburan merata tempat. "T-tak mungkin!" Kata coach separa menjerit kerana selama 20 tahun dia menjadi jurulatih x pernah ade seorang pelajar pun yang dapat hancurkan robot itu. Pelajar yang melihat kejadian itu mula bersorak.

Perlahan-lahan cebisan robot itu berkumpul lalu membentuk robot itu kembali. Robot itu tersenyum ke arah Julai "you're strong girl." Katanya.Tanpa mengendahkan robot itu, Julia terus meninggalkanya.

"B-baiklah.. nampaknya dah habis.. latihan kita pada hari ni sampai sini je.. kita akan sambung pada kelas akan datang."

"Baik coach!" Kata semua pelajar serentak.

"Owh x lupa juga... bulan depan korang akan ade ujian bertarung.. so korang akan berlawan sama sendiri.. maklumat seterusnya akan dihantar terus pada korang... semua boleh bersurai."

Waktu pulang~
Situasi The Silent

"Wow she's strong! Unbelievable!" Kata Jimmy teruja.

"Hmph.. 2 minute huh... interesting..." kata Jhonny sambil melihat jam randiknya.

"Kuat betul pompuan tu... nasib baik aku x cari pasal tadi." Kata Joshua sambil mengeluh.

"Oooo... jadi kau pergi meggatal dengan budak baru la ni..." Kata Alex menyeringai.

"Erk.. hehe maybe..." balas Joshua sambil menggosok belakang lehernya.

"Ish kau ni!!! Penat kami cari! Kau boleh pegi mengayat eh!! MARI SINI KAU!!!!" Marah Jimmy. Terus dia menhampiri Joshua.

"Alamak! Bye!" Joshua terus berlari meninggalkan rakanya. Jimmy juga terus mengejarnya dari belakang. Maka berlaku lah aktiviti kejar mengejar antara mereka. Ahli The Silent hanya menggeleng melihat perangai rakan mereka yang x matang itu.

Situasi Vgirls~

"Cayalah kau Julia.. tapi kenapa kau x selesaikan awal2 kan dah x sempat turn aku!" Kata Crystal x sambil muncungkan mulutnya.

"Hehe.. kira ok la tu... 3 minit bagi robot tu serang 2 minit serang balas.. nasib aku x ambik 10 minit terus." Kata Julia selamba.

"Tapi kan-.."

Swoosh!!

"Apa tu?!" Soal Suzie terkejut apabila sesuatu berlari melepasi mereka.

"Hm... eh bukan tu Joshua ke?? Kenapa dia lari tu??"

"Ish kau ni Crystal... Joshua mana pulak???" Soal Suzie hairan.

"Eh kau ni... tu la... sapa suruh pergi tenung dia... tanya soalan nye tak..." Ejek Crystal sambil menayang muka menyampah.

"Owh... budak yang kacau aku tadi ke?? Patut macam kenal pun..." kata Lilian tiba2.

"Wargh!! Ish kau ni Lilian selalu datang tiba2.. sebijik macam hantu tau!" Marah Suzie sambil mengurut dada.

"What ever..." kata Lilian menyampah.

"Owh.. x lupa jugak.." kata Julia sambil mengetuk kepala Crystal.

"Aduh! Kau ni dh jenapa Julia?! tiba2 je ketuk kepala aku ni!" Marah Crystal sambil menggosok kepalanya

"Tu sebab kau elak kat gelanggang tadi.. (rujuk part 10)" kata Julia selamba.

"Huhu kepala aku T~T"

"Hey kor-..." belum sempat Suzie berkata seseorang melanggarnya kuat.

BUSH!

"Woi anak gajah mana pulak yang langgar aku ni?! X de mata ke!" Marah Suzie.

"Joshua?!" Kata Crystal terkejut.

"Alamak..." kata Jimmy sambil mengigit jari.

=============

Yow para readers sekalian.... sorry banyak2 sebab lama x update.. author busy sikit kebelakangan ni... tambah pulak hari ni Exam.. ni pun nk release tension...hehe.. by the wa-...

Suzie: woi Joshua!! Bangun la! Kau tu dah la berat macam gajah! Aku lemas ni!

Joshua: kejap la!! Kau ingat aku nk sangat ke duduk atas kau ha! Jimmy! Tolong la aku ni!

Jimmy: Yelah2! *angkat Joshua*

Suzie: akhirnya! Udara! *bernafas*

Vgirls & The Silent: macam2 la korang ni...

Author: woi bising lah korang ni!!! Aku nak cakap pun x senang tau tak!

Suzie: hehe relex2 ha... cakap la.

Author: ha... aku dah lupa la! Ish korang punya pasal la ni!! *kejar Suzie,Joshua & Jimmy*

S,J,J: Alamak! *lari lintang pukang*

Julia: haish author ni... harap la dia x lupa apa dia study utk Exam esok...

Zendrian: harap lah...

Alex: x pe lah... baik kita tolong tutup chap ni...

All: baiklah... chap hari ni sampai sini je... SILA VOTE AND COMMENT YA!!!

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now