Part 15-Creepy House

2K 115 50
                                    

"Yay dah sampai!" Sorak Crystal ceria... sekali tengok dah macam kanak2 ribena budak ni.

Crystal: hmph! Biarlah! Jeles ke author oi...

Author: buat ape aku nk jeles?? Buang masa aku je... baik aku jeles dengan Riz dari kau.

Crystal: jeles la... kita masih kanak2 ribena. Author x boleh!

Author: kenapa x leh lak???

Crystal: sebab author dh tua!

Author: dia yang tua... dasar x sedar diri..

All exp author&Crystal: woi dah2 la tu! Sambung cepat!!

Author: Yelah2 siap kau Crystal! Dah sambung!

Back to story~~

======

Ahli The Silent terngaga apabila sedar mereka berada kat hutan yang x pernah mereka lihat. "Kita kat mana ni??" Soal Zendrian sambil melihat kawasan sekeliling dengan teruja.

"Kita kat langit." Balas Lilian selamba. Geram juga dia dibuatnya.

"Ish leklok la!" Marah Zendrian. Dia memang pantang kalau main2 sebab tu x ramai dapat tengok dia semyum. Serious mamanjang.

"Kau ni pun satu... nk kata bodoh... x sampai hati.. Nk kata bijak.. x nampak macam bijak pun.. haih." Keluh Lilian perlahan sambil menggeleng kepalanya.

"Wei aku serious ni! Jangan main2 boleh x?!" Marah Zendrian. Rakan-rakanya yang lain hanya memerhati pergaduhan kecil itu dari jauh.

"Haish kau ni! Memang bengap eh? Dah kau nampak banyak pokok sah2 la kita kat hutan bengap!" Kata Lilian dengan nada cool+mengejek sambil menyilangkan tanganya. Saja dia nk uji tahap kesabaran Zendrian a.k.a kawan lama Julia.

Zendrian cuba mengawal kemarahanya. Habis merah muka dia. dah la kulit dia putih memang jelas la nampak dia sedang tahan marah. Lilian pula menahan gelak tengok muka merah Zendrian. Apa nk jadi dia ni. (-_-)

"Woi dah2 la tu gaduh... lain lah kalau korang nk tidur kat luar malam ni... biar makluk dalam hutan ni ratah korang hidup2 baru nk insaf." Kata Suzie sambil menggeleng. Dari tadi dia dengar dua makhluk ni gaduh. Nak je dia tenggking tadi. nasib kawan.

"Hehe sorry la... Zen ni jenis panas baran. benda hal kecik macam kuman pun dia nk marah.. sabor je la.." kata Alex sambil menjeling ke arah Zendrian.

"Hmm ye lah.. dah jom masuk." Kata Suzie malas sambil berjalan menuju ke satu arah. Yang lain hanya mengikutnya dari balakang

"Aik mana rumahnya?" Soal Jimmy tiba2. Dari tadi dia keliling hutan ni x nampak satu rumah pun.

"Tu... x nampak ke?" Jawab Suzie sambil menunding kearah sebuah rumah agam di belakang Joshua yang sedang duduk.

Semua ahli The Silent terngaga melihat rumah agam tersebut. Rumah tu x ubah macam rumah hantu. Warna hitam macam terbakar,terdapat beberapa kawasan macam kena panah petir, dinding sedikit basah, ada tumbuh-tumbuhan menjalar sana sini ditambah dengan angin sejuk kat kawasan tu. Seram sejuk dibuatnya. Rumah ni memang sukar di kesan oleh sesiapa pun kecuali Vgirls.

"Yang korang tercegat kat sini ni kenapa pulak? Nak jadi penunggu rumah ni ke?" Ahli the Silent tersedar dari lamunan mereka apabila ditegur Lilian secara mengejut. Memang sebijik macam hantu.

"Hantu!" Jerit Joshua tarkejut.

Kuk {ni Bunyi kepala kena luku eh....] #jangankecam

"Aku tahu aku selalu muncul tiba2.. tapi..... KAU NAMPAK AKU NI MACAM HANTU KE HAH?" Marah Lilian selepas meluku kepala Joshua.

"Aduduh.... sakit gila do... macam kena baling ngan batu... aduh..." renget Joshua sambil menggosok kepalanya yang sakit.

"Haha kan aku dah cakap... kau ni Lilian.. sebijik macam hantu tahu! Haha" kata Suzie sambil ketawa kecil ayu gitu... cewah...

"Bertuah punya kawan! Siap kau!" Marah Lilian sambil mengejar Suzie. Suzie juga terus berlari dari dikejar Lilian sambil ketawa.

"Childish betul la..." kata Julia sambil menggeleng kepala di ikuti Crystal. "Dah jom.. biarkan diorang tu." Iriz terus berjalan menuju ke rumahnya tanpa menghiraukan rakanya.

"Dingin giler pompuan tu... meremang bulu roma aku dengar dia cakap tau." Kata Jimmy sambil menggosok lenganya.

"Ha'ah lagi dingin dari kau la Jhonny... nasib kau tak macam tu." Kata2 Zendrian mendapat jelingan dari Jhonny.

"Woi... korang ni... cepat la... tercegat lagi kat situ tu kenapa? Nak tidur luar ke hari ni??" Soal Crystal yang kebetulan lalu di tepi The Silent. The Silent hanya tersengih apabila disoal Crystal.

"Oh ya... satu lagi... korang jangan nk kutuk si Riz tu... dia boleh dengar tau.. x pasal2 dia gantung korang kat pokok paling tinggi dalam hutan ni kan... menangis x berlagu la korang." Sambung Crystal lalu berjalan mengekori Iriz dari belankang. The Silent kelihatan tepinga-pinga mendengar kata2 Crystal tadi.

"Hehe" ketawa Crystal halus apabila berjauhan dari The Silent. Selepas penat berfikir,The Silent terus berlari ke arah Vgirls yang sudah jauh di hadapan. Suzie dan Lilian yang main kejar2 tadi pun sudah tidak kelihatan. Bila diorang berhenti pun author x tahu.

========

Hai readers!!! Siap gak chap ni... amacam? Best tak???

Btw.. ni gambar rumah Vgirls:

Just bayangkan rumah tu kat hutan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Just bayangkan rumah tu kat hutan...+pokok hijau.

Ok lah bye!!!!

DONT FORGET TO VOMMENT!!

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now