Iriz P.O.V
Aku hanya membiarkan makhluk itu pergi. Macam mana aku dapat kesan dia? Sapa suruh dia duduk dekat sangat! Of cos aku dapat kesan dia punya aura!
Fact: makhluk misteri itu berada 1KM jauh dari kedudukan Vgirls.
Hmm.. Btw.. kenapa lewat sangat Miss Elina hari ni? Biasanya dia on time. Paling lewat pon 10 minit jer.. ade pape yang jadi ke? Haih..
"Woi Riz! Jauh termenung! Dah sampai mane tu..." Usik Julia secara tiba2.
Bertuah punya kawan... aku mengurut dada akibat terkejut. nasib baik aku sayang kawan aku kalau x? Dah lama kepala kau hilang Julia.. aku memberikan jelingan maut pada Julia. Seakan memahami Julia berundur perlahan-lahan sambil mengangkat tangan paras bahu bersama sengihan.
"Relax.. jangan marah babe. Aku gurau je la..."
Aku hanya menjeling kecil sementara dia tersengih sumbing. Selang beberapa minit miss Elina tiba di padang dan memulakan kelas.
Something wrong.
Aku menghubungi semua rakanku termasuk Madam Stella pengetua Collage ni merangkap ibu saudara aku melalui talepati selepas mengesan sesuatu. Sungguh aku x percaya benda ni akan berlaku.
Kami semua berkumpul di satu tempat yang jauh dari pelajar lain. Macam mana? Aku Teleport terus je diorang ni. Kan senang.
"Kita kat mana ni?" Soalan yang paling mudah dijangka keluar dari mulut Alex. Yep TheSilent pon ade kat sini.
"Itu tak penting. Sekarang ni. Kita berada dalam bahaya." Ujarku serious.
"Kenapa?"
Aku hanya menjeling Alex yang sekali lagi bersuara. Terus dia diam. Suasana menjadi sunyi tanpa bunyi apabila Alex diam. Semua makhluk dalam tempat ni jadi bingung. Macam2 soalan muncul dalam fikiran masing2. Macam mana aku tahu? Aku baca fikiran diorang ni. Haha jahat kan.
"Ok. Iriz. Boleh terangkan ape yang jadi?" Arah madam Stella serious. Aku hanya mengangguk dan menceritakan ape yang telah terjadi. Riak wajah Vgirls menjadi Cuak manakala TheSilent blur x bertempat.
"Dah jom"
"Pergi mana?" Soal Crystal selamba.
"Balik."
"Habistu kelas macam mana?"
"X pe Sy akan uruskan kelas kamu semua." Belum sempat aku menjawab Madam Stella dah jawab. So aku just diam. Mereka semua mengangguk setuju. Madam Stella memberikan senyuman manis lalu membuka portal untuk pulang. Belum sempat Julia melangkah masuk ke dalam portal aku menahanya.
Julia memandang aku pelik. Aku pulak tersenyum sinis di sebalik hood aku. Julia kelihatan terkejut. Kenapa? Hmm. Mesti sebab first time nampak aku senyum? don't know..
"Haih.. terpaksa la aku buat. Menyusahkan betullah." Kata ku tenang bersama sengihan. Kalau la aku dapat tengok muka aku sekarang.. fuh Creepy gila do.. Hahaha. (Kau memang dari dulu creepy riz... haih..)
Iriz: diam ah kau! Sibuk jer!
Author: What ever~*mata ke atas tangan ke bahu* dah! Sambung balik!
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...