Part 32-Triple mage.

1.5K 105 17
                                    

No one P.O.V

'Bau ni. Lavender.Tak salah lagi.'

"Maaf mengganggu cik. Tapi.. boleh tak sy nak jumpa cik nanti?" Soal Iriz ramah. Alex hanya menjadi pemerhati.

"Er.. kenapa ye?" Soal pelayan itu hairan.

"Ade benda sy nak cakap. Kalau boleh lepas cik habis kerja nanti." Ujar Iriz lagi.

"Hurm.. macam penting je.. boleh. Kita jumpa depan cafe ni pukul 6. Setuju?" Putus pelayan itu bersama senyuman. Iriz mengangguk tanda setuju. Selepas itu Iriz dan Alex melangkah keluar dari Cafe tersebut. Jam menunjukkan angka 12. Dari jauh kelihatan rakan2 mereka sedang menunggu.

"Hamboi2 lama kitorang tunggu tau! Mana korang pergi?" Marah Julia apabila Iriz dan Alex tiba di tempat mereka berkumpul.

"Ade hal sikit tadi." Ujar Iriz dingin.

"Hal? Hal ape? Korang pergi date eh... ayok2... a.a.a.a. dededededeh... sakitttt ampunnn T~T" Crystal menyeringai kesakitan apabila telinganya ditarik oleh makhluk yang bernama Iriz..

"Aku humban jugak makhluk ni dalam loji nanti..." Iriz dengan nada dinginya manarik telinga Crystal dan membaca mantera portal. Crystal hanya mampu menggelumpur kesakitan apabila Iriz memulas telinganya.( Kalau korang tengok dari segi cerita anime.. korang akan nampak empat sesiku dekat dahi Iriz. Sy tak tahu nak terangkan macam mana so faham2 kan je lah ye..)

S
K
I
P #NoIdea (T~T)

Iriz P.O.V

Seperti mana yang di janjikan Aku dan Alex bertemu dengan gadis maid di cafe tadi. Jangan tanya kenapa malaun ni ikut... sbb dia sorang je yang tahu tentang benda ni..

"Weh.. betul ke dia orang yang kau cari?" Budak ni.. dari tadi soalan sama je.. aku sula jugak nati ish!

"Wahai lalat tua yang nyanyok...Untuk ke 240 kalinya aku bagi tahu... ye. Aku pasti. Boleh tak kau berhenti tanya soalan sama sebelum aku hantar kau balik." Terus saja dia senyap.finally! What? Aku frust tau dia tanya soalan sama dari tadi. Macam kaset rosak pon ade.. haish..

Suasana hening seketika... Alex menguis pasir di kakinya.. aik.. merajuk ke? Lantak la... ade aku kesah..

Ouh.. lupa nak bagi tahu.. kitorang dekat taman sekarang ni... so.. jangan pelik kalau ade bola tetibe terkena kepala Al-

Bush!!

"Aduh!!"

Ha! Panjang umur... baru aku nak cakap dah ade bola kena tepat2 dekat kepala mamat ni.. masin mulut aku..

Alex memegang kepalanya.. kesian pulak aku tengok.. nk buat ape? Aku jadi pemerhati je lah.. nasib kau Lex... tabah je lah..

"Kau ok tak?" Soal aku dingin.. what? Kesian key..

"Kau rasa? Aduh...."

Eh mamat ni.. aku tanya elok2 itu dia jawab. K fine.

End P.O.V

Author P.O.V

"Hmm.. ok je aku tengok.. hidup lagi.." ujar Iriz dingin bola yang bergolek dikakinya di ambil.. kelihatan seorang kanak2 lelaki sedang berlari ke arah mereka pada masa yang sama Alex merana kesakitan sorang diri.. tu la kau.. orang nak tolong tak mau.. Ego.

Alex: tak guna kau author! Kau cakap nk bola tu kena sipi je! *pegang kepala*

Author: ala.... baru feel kalau kena betul2. Kan readers kan.. *pegang skrip*

The Demonic Vampire (Hiatus)Where stories live. Discover now