Waktu Rehat~
Situasi Vgirls~"Wei korang! Ade nampak Riz tak?" Soal Julia pada TheSilent yang baru keluar dari kelas.
"Ntah." Balas Zen ringkas. Julia menayangkan muka menyampah.
"What?" Soal Zen sedar akan perubahan muka Julia.
"Nothing Important." Jawab Julia selamba sambil berjalan meninggalkan Zen.
"Haish.. masih tak berubah." Ujar Zen perlahan sambil menggeleng.
"Korang ade nampak riz x?" Crystal mengulangi soalan Julia. Faham sangat dia dengan perangai Julia. Mudah sangat merajuk. Padahal bendanya kecil jer.
"X de la pulak. Kenapa?" Ujar Alex hairan.
"X de la.. dari tadi dia x masuk kelas. Kitorang dah cari dekat bilik kesihatan.. tapi takde. Kitorang cari kat kafe pun takde. Haish.." ujar Crystal risau.
Alex P.O.V
Wah.. caring jugak eh Crystal ni tak sangka makhluk macam ni wujud lagi dlm dunia ni.
"Yang kau risau sangat ni kenapa?" Soal Lilian pada Crystal. Aik? Risau pun salah ek?
"Aku risau la.. rehat dah nak habis... Si Riz tu dah janji nak belanja aku harini.." la.. mati2 aku ingat budak ni caring. Rupa-rupanya ade coklat disebalik roti!
"Jangan2 dia lari kot." Sampuk Suzie tiba2. Batu api je ape budak ni.. bukan nak bagi semangat (-_-||)
"Haish takkan la dia lari.. aku bukan mintak macam2 pon..." Crystal membuat pout. Dia ingat comel ke macam tu? Aku yang berada di tengah2 ni hanya mampu berdiam diri. Mungkin Riz tak tahan sangat dengan perangai diorang ni kot.. sbb tu dia lari.. Perlahan-lahan aku menuju ke arah Jhonny tanpa mempedulikan pergaduhan 3 sekawan tu.
"Weh John. Aku blah dulu k. Kalau diorang cari.. cakap aku pergi tempat biasa." Pesanku pada Jhonny yang sedang tekun membaca.
"Ok." Balasnya ringkas.
Tanpa membuang masa aku terus pergi ke tempat aku selalu lepak. Kat mana? RAHSIA~~~
Gurau2 aku pergi rooftop. Ape? Ingat College ni takde rooftop? Setakat kolam renang pon ade 3. Takkan takde rooftop. Mesti korang tertanya-tanya macam mana aku pergi kat rooftop. Hah? Naik tangga? Tet!! Wrong answer. Aku guna.....
Lift!!! Ceh. Gurau. Aku Teleport je. Kan senang. Ape? Ingat Author je ke ade Teleport? Semua vampire ade kuasa Teleport tau!
Author: sejak bila aku ade Teleport? *garu kepala*
Alex: ala.. kau kan selalu muncul tiba2... jangan jadi slow plis..
Author: *pandang Alex tajam* takpe.. kita tengok nanti...
Alex:erk....*gulp* Back to story pls...
Back to STORY~
Someone P.O.V
Kenapalah hidup aku sentiasa malang? Kenapa Semua orang yang aku sayang dah takde? Betul ke aku ni pembawa malang? Hanya sebab aku lain dari makhluk lain?
Angin yang menampar lembut mukaku sedikit menenangkan aku. Ditambah pula dengan suasana yang nyaman berjaya membuatkan aku berhenti menyalahkan diri-sendiri. Kekadang aku hanyut dibawa masa silam dimana kenangan pahit/manis aku berakhir dengn tragis. Adekah aku sebenarnya x layak hidup? Perlahan-lahan air mataku mengalir.
Air mata dikesat dengan kasar. Tak.. aku patut bersyukur aku ade kawan yang memahami aku.. kenapa aku perlu mengigati kenangan pahit aku padahal kenagan manis hampir memenuhi memori kehidupanku?
Mungkin aku memang x layak untuk bahagia. Aku dah penat menangis. Tapi air mataku tetap mengalir. Kenapa? Aku kena kuat! Aku kena balas dendam pada orang yang membunuh keluargaku! Aku akan buat 'dia' sengsara!
"Kau menagis ke?"
Opocot! Laju aku berpaling melihat babun mana yang kacau aku feeling tengah hari buta ni.
"Bukan masalah kau." Balas aku tanpa perasaan. Kalau boleh nak je aku tendang babun ni jatuh bangunan. Tapi sedar akan diorang boleh teleport aku batalkan niat aku.
"Mesti kau sakitkan.. pendam perasaan sorang2." Aku terpana sekejap. Macam mana dia tahu? Aku memandang babun tadi dengan tanda tanya.
"Haha.. betul la tu~ mesti kau tertanya-tanya macam aku tahu kan." Dia ni ade kuasa baca minda ke? Kalau ade pon. Aku dah block minda aku supaya x de sapa boleh baca.
"Aku tahu.. sebab kat sinilah aku luahkan perasaan.. kesakitan yang aku pendam semua aku lepas kat sini... kat sini nyaman dan tenang... hari2 aku lepak kat sini semata2 nak lupakan masalah aku..kadang2 aku menangis.. kadang2 aku gelak sorang2.. sebijik macam orang hilang akal. Aku cuba lupakan masa silam aku kat sini. Tapi x boleh... benda tu selalu kacau aku.. pernah aku fikir. Patut ke aku bahagia?" Ujarnya panjang lebar.. aku tersentak dengan kata-katanya. Nasib dia... hampir sama macam aku. Tapi. Macam mana? Kenapa? Aku terpandang sesuatu seperti tanda lahir di lehernya.. jangan cakap... aku terus bangun dari tempat aku duduk. Aku berlari terjun dari banguna. Dia sedikit tersentak dengan perbuatan ku. Aku terus menteleportkan diri ke bilik aku sebelum sempat aku menjejak ke tanah. Aku menghempaskan diri pada katilku yang empuk. Tangan ditindih pada dahi.
"tak. Tak mungkin.."
Alex... adalah.... dia...
=======
don't forget to Vote/Comment *wink*
YOU ARE READING
The Demonic Vampire (Hiatus)
FantasyVgirls merupakan kumpulan yg sangat misteri kerana rupa paras seperti manusia,personaliti seperti witch,perangai seperti vampire dan ketegasan mengalahkan werewolf dan macam2 lagi Sehingga menimbulkan 1001 persoalan dari pelajar2 College Of Fantasy...