Koza Han' dan sonra eve dönüyoruz. Önce Hatice'yi bırakıyoruz eve iki adım ilerisi desem de Tayyip benimle eve kadar yürümeye devam ediyor. Şikayetçi değilim elbette bu durumdan. Kapının önüne vardığımızda bir sessizlik oluyor.
" Allahaısmarladık " diyorum çantamdan çıkardığım anahtara bakarak. Sonra başımı kaldırıp yüzüne bakıyorum. Yüzünde sakin bir tebessümle beni izliyor.
" Ben hayırlı bir adım attığımızı düşünüyorum Feyzan, inşallah Rabbim hakkımızda hayırlı olanı eylesin. Haydi Allah'a emanet ol. "
Gidecekken dayanamıyor yüreğim, bu sessiz utangaç halimi yanlış yorumlamasından korkuyorum.
" Tayyip?"
" Efendim. "
" Sekiz yaşımdan beri " diyip susuyorum. Ah ne vardı dilimi tutsam sırası mıydı bu lafın şimdi nasıl getireceksin devamını aptal Feyzan. Şimdi ayıkla bakalım pirincin taşını nasıl olacaksa.
" Evet Feyzan, dinliyorum."
" Şey, çok da önemli değil aslında öyle ağzımdan çıkıverdi."
" Ağızdan çıkan söz yürekten dökülür cümleni tamamla hele ben karar vereyim önemine."
İşte şimdi sıkışmıştım köşeye mecbur dökecektim eteğimdeki taşları ortaya. Elimde tuttuğum anahtarlığı o kadar sıkmıştım ki canımın acıdığını hissedip terli avuçlarımı gevşettim.
" Sekiz yaşımdan beri hep seninle evleneceğimi düşünmüştüm, yani hayal işte. "
Ne yüzüne bakabiliyorum ne de oradan uzaklaşabiliyorum yüzüm kıpkırmızı eskimeye yüz tutmuş ayakkabılarıma bakıyorum. Ne kadar sonra bilmiyorum " kaldır başını yerden Feyzan" diyor. " O hayal dediğin tertemiz bir sevdaymış meğer,duaların kabul olur inşallah."Gülümseyerek bakıyoruz birbirimizin gözlerine biliyorum ki o an Tayyibin gönlüne de ekiliyor sevda tohumları. Nasıl şükre koşmasın Feyzan kızın yüreği, duaları kaderi olmuş. Allah duaları kabul edendi mutlaka... Yeniden onu Allah'a emanet edip evin kapısından içeri süzülüyorum. Son kez bakıyorum gözlerine kapatmadan önce, sağ elini kaldırıp sallıyor. Gülümseyip kapıyı kapatıyorum. Nefes almayı unuttuğumu işte o an anlıyorum.
Biraz kendime geldiğimde, acaba gerçek mi bunlar yoksa hayal dünyamın bana oyunumu diye düşünüp kolumu çimdikliyorum. Gerçekmiş canım acıyınca anlıyorum. Salona geçerken ayaklarım gökyüzünde dans ediyor sanki yürümüyorum. Annem sokak kapısını gören camda oturmuş elinde tesbihi kapıdan girince bana bakıyor. Mahcup, utangaç bir halde başımı öne eğiyorum.
" Feyzan, geldin mi kızım. Hoşgeldin annem gel otur karşıma biraz konuşalım seninle."
" Buyur anne." Derken dizlerinin dibine çöküyorum. Elim dizlerimde gözüm ellerimde bakamıyorum gözlerinin içine.
" Küçüklüğünden beri seviyorsun Tayyibi bilirim." Sözleri kalbimde depremlere neden oluyor.
" Bakma öyle kedi yavrusu gibi ürkek ürkek, analar bilmez mi hiç? Tayyip'le ne zaman bir araya gelseniz neşeni gözündeki ışıltıyı görmez miyim ben bilmez miyim kalp sızını? Teyzen ilk gelip de Feyzanla Tayyibi evlendirelim dediğinde dünyalar benim oldu. Başka türlüsünde gözümün önünde eriyip giderdin bilirim. Tayyip ne düşünüyor bu konuda ne dedi sana? "
" Evlenmek niyetinde olduğunu söyledi anneciğim. " yüzünde mahsun bir tebessümle gözlerime bakıyor annem.
" Ah kınalı kuzum peki sen ne diyorsun bu işe adettendir sormak. "
" Büyüklerim bilir. "
" Bildiğim bir şey varsa o da yavrumu emanet edeceğim daha güvenilir daha imanlı bir başka adam daha bulamayacağımdır, haydi kalk sofrayı hazırlayalım baban neredeyse gelir."
Annemi onayladıktan sonra yerimden kalkıp odama geçiyorum. Üzerimdeki kıyafetlerden kurtulup rahat ev kıyafetlerine geçerken annemin nasıl olup da yıllardır her şeyi bilip de sustuğuna hayret ediyorum. Mutfakta güle konuşa akşam yemeğini hazırlıyoruz birlikte, konuştuğumuz her şeyi anlatıyorum anneme...
"Doğru küçükken kaç kardeşin var deyince iki derdi bizim oğlan.Allah var hiç yan gözle bakmaz kimseye."
" Aşk olsun anne ben ya. Gözle mi bakmış oluyorum şimdi?"
Annem gülüyor kırgın gibi gözüken çocuksu halime...
" Olur mu hiç? Rabbim bazı şeylerin başlangıcını hazırlamış sadece."
Annem belki de haklıydı, boluma değildi Tayyibe olan sevdam, boşuna değildi cami yolu bekleyişlerim ve ebediyete kadar bekleyecek olmam. Boşuna değildi cam önünde dantel bir perdenin ardından ettiğim dualar. Tayyibin sevdasını gönlüme düşüren Rabbim elbet planını yapmıştı daha ben doğmadan... Öğle ya Allah plan yapanların en hayırlısıdır...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İMAM (Tamamlandı)
General FictionBeddua iyi değildir ama bu defa edeceğim... RABBİM seni benden başkasına helal kılmasın... *** ÖNEMLİ AÇIKLAMA*** ARKADAŞLAR İSMİN TAYYİP OLMASINDAN RAHATSIZ OLAN BİR KESİM VAR. LÜTFEN RAHATSIZ OLUYORSANIZ OKUMAYIN, ÇÜNKÜ BEN GAYET MEMNUNUM. BU TARZ...