. : S K Y L E R : .
,,Nie je to fér!" rozkrikoval sa Minho za pultom v jedálni a hystericky pri tom rozhadzoval rukami. ,,Si bežec! Mala by si behať, hľadať východ, práve preto som si ťa zvolil! Ty nemáš postávať v kuchyni s hrncami, nemáš šúpať zemiaky, to proste... nie! To nejde!"
Skyler si povzdychla a treskla si hlavu o zložené ruky na pulte. ,,A čo mám podľa teba robiť?" jej vetu tlmil dlhý rukáv trička, takže jej Minho sotva rozumel. Skôr, než jej na to stihol niečo trpko odvrknúť, zdvihla hlavu a podoprela si ju rukami, pričom lakťami stále zostávala prišpendlená k pultu. ,,Je to trest. A stále lepší, než zmes Lochu a Krvínu," zamrmlala a pevne si zahryzla do pery.
,,Skyler," povedal vážne Minho a rovnako seriózne sa jej zahľadel do očí. ,,Si bežec. Ja som bežec. Máme hľadať odtiaľto východ, to je naše poslanie! Namiesto toho sedíme na poondených stretnutiach a riešime tresty, ktoré vôbec nie sú nevyhnutné!" odmlčal sa. ,,Vieš predsa, ako sa Labyrint denne mení. Čo ak práve tvoj alebo môj sektor práve dnes otvorí tajnú cestu k východu a my sa budeme iba hlúpo hašteriť s Gallym a Winstonom o tom prekliatom džobe v Krvíne. Ak sa tak navzájom milujú, tak nech si Winston vezme toho kreténa so sebou a nech si svoju nenávisť vybijú na mŕtvom mäse, ale nech sa nám nepletú do cesty!" zavrčal tak, aby to počula iba Skyler. Aj tak to bolo zbytočné, pretože Kastról dávnejšie zašiel do Záhrad po zeleninu a ona v kuchyni zostala úplne sama.
,,Ja s tebou súhlasím, ale čo mám podľa teba robiť?! Som v istom zmysle stále zelenáčka a k tomu vôbec nemám čistý register. Neveria mi, sledujú ma a podozierajú z každého kroku. Nemám sa ich stretnutiam ako vyhnúť."
,,Mohla by si nám pre začiatok hovoriť pravdu," navrhol Minho a s prekríženými rukami sa oprel o neďaleké zárubne dverí.
Skyler si nervózne vzdychla a odlepila sa od pultu. ,,Hovorila som vám pravdu! Možno som si spomienky nechávala pre seba, ale o nič vlastne nešlo! Keby som vedela o východe, myslíš, že by som zdrhla úplne sama a nechala vás tu? Vážne veríš v to, že by som mohla byť taká mrcha?"
Minho odvrátil pohľad niekam k oknu a bezducho sa naň zahľadel. ,,Verím v to, že ten východ nájdeš. Nie, že v ňom zmizneš bez nás. Možno si trochu iná, možno si drzá a pre ostatných aj rebel, ale máš srdce. Niekde hlboko určite..."
Skyler sa uškrnula. ,,Ako môžeš vedieť, že nejaké srdce ešte mám?"
Minho s krivým úsmevom sklopil pohľad. ,,Počul som o tom s Tobiasom a..." Skyler by prisahala, že sa začal červenať, lenže v mihu oka všetka červeň zmizla. Premýšľala, či ju vie Minho tak dobre skrývať, alebo už blúzni. ,,A vidím, ako sa dívaš na Newta."
V tom momente sa začala červenať Skyler. ,,Blbosť," vyhŕkla s úškrnom. ,,Nedívam sa naňho o nič lepšie ako na teba," vzala nôž, krátko ním naňho ukázala a začala šúpať zemiaky.
YOU ARE READING
The Missed Runner [TMR]
Fanfiction,,Neznášam slzy... Úplne zbytočný prejav slabosti," zavrčala a ruky zaťala v päste. Zaprisahala sa, že keď sa z toho poondeného Labyrintu dostane, postará sa o to, aby plakali tvorcovia, nie ona. ,,Slzy nie sú slabosť," namietol Newt a vytrhol zo ze...