"Weh,lagi 4 bulan je weh,"jerit Hana.
Qila mecubit lengan Hana. "Bising laa gila!Meroyan 4 bulan apa kau ni?!"
"Sakit la! Ni haa lagi 4 bulan senpai-senpai kita kat sekolah ni.. Aku broken laa macam ni,aku rasa tahun depan tak tahu laa nak hadap macam mana tanpa senpai, a.k.a crush kita weh! " Hana bestfriend Qila paling kecoh mula bersuara.
"Fikir kau sorang broken? Kau untung juga la, crush noticed. Aku ni, crush aku tu entah tahu ke tidak aku wujud dekat dunia ni hmm," Qila mengeluh perlahan seraya menongkat dagu dimeja kantin.
"Apa kata tahun ni kau sungguh-sungguh buat crush kau tahu kewujudan kau?"
"Macam mana?"
"Macam ni," Hana menarik tangan Qila ke suatu sudut yang jauh dari pandangan manusia.
"Hey,yang disana!" jerit Hana sambil melambai-lambai ke arah dua orang lelaki yang sedang berjalan menuju ke kantin.
"Weh,gila! Apa kau cuba buat hah?" Qila menekup mulut puaka niyang rapik Hana.
"Qila! Baik kau jerit cakap kau suka crush kau sebelum aku yang buat! Cepat! Masa dah suntuk!" ugut hana.
"Kenapa perangai awak macam setan? Aku tak nak," tegas Qila.
"Serius ni tak nak? Kau tak berani ke weh?Eee penakut!" ejek Hana.
Qila memijak kasut Hana."Oh,kau cabar aku ya?"
"Sunbaeeeeeeeee! Joahaeyo!" usai menjerit Qila terus mengambil langkah berlari anak menuju ke kelas. Ceh, ini Qila laa.
Setapak dua, kedua-dua lelaki tersebut berhenti sekejap melihat perempuan yang jerit seperti minah meroyan.
"Weh, dia pandang aku ke?"soal Adam.
"Maybe laa. But,apa budak kpop tu cakap? Kalau saranghaeyo tuu tahu laa juga," soal Ikhmal kembali.
"Seangkatan dengannya," Adam tersengeh lebar. Alamak ada fans!
*****
"Semua yang ada,ada pada dirimu membuat aku,ku aku jatuh cinta! lahai awat awak kiyut sangat?!saya taa kuat!" Qila dan Hana memulakan sesi 'berfangirling' di hadapan laptop.
"Omo,..Taehyunggg, wae?! You're so very damn matured!"
"Oh,maa gashh! Just look at him! Oh,very swag..Oh my husband!"
"Taehyung, so damn sexy!"
"Arghhh,"
Mereka mula terjerit-jerit didepan laptop. Tidak dapat mengawal keterujaan mereka.
"Ah, is that uri Mochi? Arghhh, Park Jimin!" jerit Qila yang mula hilang kawalan.
"Arghhh, Bang Jimin! " Hana ikut sama terjerit.
"Woi, jerit-jerit ape ni?! Eh,mv ni lagi? Berapa kali langsung kau berdua ni nak ulang-ulang tengok hah?! Ulang tu sepasal,jerit-jerit sepasal!" jerkah Afiq,abang kepada Qila disebalik pintu bilik Qila.
"Kau diam laa bang! Kau tak faham feeling ni haaa. Kami nak ulang tengok sampai diorang comeback balik dah pergi sana! Bising!" Qila membaling bantal kecil ke arah abangnya itu. Penyibuk! Dasar tak de life!
Qila dan Hana menyambung semula kerja mereka, namun secara tiba-tiba .no data connection
"Haa,sial! Abang aku tutup wifi weh! Eh, tak guna laa jantan ni!" Qila mahu bangun dari katil empuknya,untuk serang balas. Namun dihalang oleh Hana.
"Tak pe laa Qila, biarlah abang kau tuu. Lagipun kita cuma tengok ulangan,dah tengok banyak kali. Biar laa dia rasa bahagia sekejap,"
Qila diam."Habis kita nak buat apa nih?"
"Haaa, cita pasal crush. Tahniah sebab kau berani jerit, dan takziah juga untuk kau."
"Yaa,well. But takziah? pehal takziah?" Qila mengerut dahinya.
"Aku rasa bukan crush kau yang notice kau, but member dia. Apek tuu! Kau perasan tak masa kita nak balik tadi?" cerita Hana kepoh.
-tbc-
YOU ARE READING
[[ C ]] Wrong Crush
Genç Kurgu"Aku rasa bukan crush kau yang notice kau, but member dia. Apek tuu! Si Adam! Kau perasan tak masa kita dekat kedai depan sekolah tadi?" cerita Hana kepoh. Ah, kacau! Adam, ataupun digelar 'wrong crush'. Secara tiba-tiba hadir dan menunjukkan minat...