2 ;sepatutnya!

232 18 10
                                    

"Kringgg. .."

Bunyi loceng sekolah menandakan tamatnya sesi pembelajaran mampu mengukir senyuman manis dibibir setiap pelajar sekolah.

Termasuk Qila dan Hana.

"OMG! Crush aku laa! Muka aku nampak berminyak tak? Rambut aku serabai tak?!" Qila mula tak senang duduk di hadapan gerai makanan berhadapan sekolah, sebaik melihat kelibat Ikhmal dan Adam.

"Cun!"

Ikhmal dan Adam membuat pesanan digerai depan sekolah, tempat yang kini adanya Qila dan Hana yang sedang lepak makan laksa."Weh, dia tak duduk lepak pun?! Order air je,"

"Agaknya dia segan dengan kau, ye laaa jerit panggil dia macam orang gila dekat sekolah. Ah, entah-entah dia tak suka?! Entah-entah gadis idaman dia bukan yang jenis jerit-jerit macam tadi? Mampus kau, dah tak de peluang!" Hana menakut-nakutkankan Qila.

Qila hanya tertunduk diam, menikmati laksa. Tak! Actually crush tengah pandang kena la jaga adab. Okay, bukan selalu berperangai munafik macam ni. Lol! Macam laa dia pandang kau..

"Alamak Qila, Qilaaaa! Ikhmal dengan Adam tengah datang dekat dengan meja makan kita laaa! Nervous arghh!" Seperti biasa, sememangnya Hana si kepoh asyik menjadi pengulas.

"Hai, boleh join?" tanya Adam.

"Boleh je, kan Qila?" Hana menyiku lengan Qila yang dari tadi asyik menundukkan kepalanya.

"Ah, yaya. Boleh, duduk je. lagi pun meja kerusi ni memang disediakan untuk duduk,rasa nak tido balik rumah,"

What the food Qila? Yang kau menjawab meleret ni kenapa? Adam tanya boleh join ke tak je eeeee! mesti Ikhmal nampak kau macam budak dungu tak faham bahasa!

Qila mengetap bibirnya.

"Tak sangka kau jenis pandai buat kelakar, tapi sayangnya hambar!" ujar Ikhmal dengan muka ketatnya seraya melabuhkan punggungnya di atas kerusi.

Excuse me? Aku salah dengar ke? Dia panggil aku sayang siot! lamak. Jantunggg, hatii. Kyaaa..

Qila tersenyum meleret.

Hana menyiku lengan Qila lagi. Budak ni bukan boleh dibiar, tak pasal je dia punya crush dakwa Qila perempuan gila!

"So, kenapa kau terjerit-jerit dekat kantin tadi? Kalau ya pun suka aku, jangan laa terjerit-jerit macam tu. Datang je jumpa aku, cakap depan-depan. jangan malu-malu," Adam Goh memulakan perbualan. mukanya nampak memerah, mungkin bahang matahari tengah hari.

Heol! Apa kena dengan apek ni? Mabuk ketum? Wth?! Sepatutnya Ikhmal yang cakap macam ni! Bukan Adam!

"Apa kau cakap ni? Bila masa aku jerit, and cakap aku suka kau?" Qila bingung. Sesekali matanya melihat Ikhmal dalam diam. Qila miang!

"Eleh, malu-malu pulak!" Adam tersengih lebar.

Eh eh, Apek ini!

"Ish, kau ni! Berangan apa? Aku tengah bercakap dengan kau ni! Fokus on me!" kata Hana seraya menampar perlahan paha Qila.

Qila tersedar dari terus teringat tentang kejadian didepan gerai sekolahnya.

"Eee, apa kena dengan Adam tu? Sepatutnya Ikhmal yang cakap macam tuu! Bukan dia!!" Qila menumbuk perlahan bantal peluk miliknya.

"Aku syakkan Adam dengan Ikhmal ingat kau suka dekat Adam! Arghh! Macam mana ni?!" Hana mengoncang bahu Qila.

"Lantak dia laa! Malas fikir! Hmm kau rasa aku patut tak bagitau dia? Explain keadaan yang sebenarnya?" Qila mula tarik muka.

"Harus laa, nanti macam kau bagi fakehope pulak dekat dia,"

"Emm,aku rasa tak perlu laa.. Bukan dia suka aku pun,fakehope bendanya?" ujar Qila.

"Qila please, lain kali jangan tanya pendapat aku kalau kau ada pendapat sendiri," Hana memuncungkan mulutnya.

"Ehek, maaf!"

-tbc-

[[ C ]] Wrong CrushWhere stories live. Discover now