"Ad.. Adam! "
Adam menolak Qila kuat ke dinding. Mata mereka bertentangan.
Degupan jantung Qila terhenti seketika. Melihat raup wajah Adam yang kelihatan tidak terurus dari jarak dekat sememangnya membuat Qila kehilangan nafas.
"Aku kena bunuh kau! Selagi aku tak bunuh kau aku akan terus didalam mimpi gila ni! Dah dua kali aku bermimpi, dan aku takkan biarkan ini adalah mimpi buruk ketiga kalinya!"
goshh, apa Adam ni merepek? Masih mamai mungkin?
Ikhmal segera menarik Adam jauh sedikit dari Qila. "Bro, kenapa dengan kau ni?"
Adam meraup wajahnya berkali-kali. "Ini mimpi lagi ke? Berapa banyak mimpi ni? Tolong laa, aku nak blah dari mimpi ni!"
Pang!
Satu tamparan mendarat tepat pada pipi putih bersih Adam.
"Sakit laa gila! Nak bunuh aku ke?"
"Kau tak bermimpi laa! Ini realiti!" ujar Ikhmal.
"Betul ke?" tanya Adam terpinga-pinga.
"Betul laa, kau nak aku lempang kau laju-laju ke?" Ikhmal mengangkat tangannya seraya sengaja diacah ingin menampar pipi Adam lagi.
"Tak nak, tak nak! Aku percaya ini bukan lagi mimpi, "
Sepasang mata milik Adam memerhati Qila yang diam membisu.
Apahal dia diam je? Jangan laa..dia nak bertukar jadi hantu ke?
Adam mendekati Qila dengan berhati-hati. Hujung jarinya mencuit bahu Qila dengan wajah takut-takut.
Qila mengerut dahinya. "Kenapa dengan kau ni Adam?"
"Kau bukan hantukan?"
Qila diam seketika, kemudian meletus ketawanya.
"Hahaha, maksudnya kau tadi berpeluh-peluh ni sebab mimpikan hantu laa? Aku jadi hantu? So, macam mana? Cantik tak bila aku jadi hantu huh? Hahaha,"
Adam senyum senget. "Kalau hantu tu menjelma sebagai kau tanpa bertukar kepada wajah sebenar dia, Let me be asleep forever,"
"Wah, Adam! Kau bukan main lagi eh? Dah pandai speaking sekarang!" kata Qila teruja seraya ingin menutup perasaannya yang agak terusik dengan kata-kata Adam sweet as gula-gula kapas, cair dalam mulut!
"Well, ini semua sebab kau juga. Dapat cikgu english cun macam kau, memang cepat dan senang je aku dapat faham bahasa english!"kata Adam.
"Haha, ada-ada je kau!"
"Eh, jom laa. Kita pergi makan-makan ke apa? Takkan nak sembang dekat sini je?"
Adam yang seakan faham menepuk-nepuk perlahan bahu Ikhmal. "Takpe, aku faham. Aku akan behave lain kali. Lagipun aku tak berminat dengan milik orang hahaha,"
Perit memang perit untuk dia ucapkan kata itu.
Ikhmal hanya tersenyum sementara Qila mengerut dahinya tanpa tak mengerti dengan perbualan mereka itu.
"Ah, by the way mana Hana? Korang berdua je?"
"Hana kena balik awal, ada hal katanya, jom laa!"
Adam mengangguk kecil. "Kejap! Nak kunci pintu bilik ni, "
Dia memerhati sekeliling bilik lama perpustakaan sebelum menutup pintu.
Allahuakbar!
YOU ARE READING
[[ C ]] Wrong Crush
Teen Fiction"Aku rasa bukan crush kau yang notice kau, but member dia. Apek tuu! Si Adam! Kau perasan tak masa kita dekat kedai depan sekolah tadi?" cerita Hana kepoh. Ah, kacau! Adam, ataupun digelar 'wrong crush'. Secara tiba-tiba hadir dan menunjukkan minat...