chapter 27 :tightly hug

162 10 9
                                    

Arjuna menyikat perlahan rambut panjang Qila, kemudian diikat satu.

Dia menggosok-gosok kedua belah tapak tangan kemudian menyapu rata bedak debu diseluruh wajah Qila.

"Siap! Wah, cantik betul isteri saya ni!" ujar Arjuna.

"Terima kasih," ucap Qila perlahan dalam diam dia kagum dengan kesabaran yang dimiliki Arjuna.

Kesabaran melayan karenahnya dan sentiasa ada disisi apabila diperlukan.

Setiap hari terpaksa bangun awal untuk solat berjemaah bersama Qila, dan menyediakan sarapan pagi.

Tidak selesai sekadar itu, Arjuna juga sentiasa pulang makan tengahari di rumah bersama Qila.

Qila mengeluh kecil."Arjuna, kenapa awak lakukan semua ni? Susahkan diri awak sendiri? Sedangkan boleh je awak kahwin dengan perempuan sempurna yang boleh jaga makan, pakai awak? Kenapa saya? Kenapa pilih saya?"

"Sebab awak jodoh saya," tenang dan bersahaja jawapan Arjuna.

"Tapi mesti ada sebab yang kukuhkan? Cuba fikir logik akal laa. Makan, pakai awak sendiri yang buat. Kerja rumah, lepastu terpaksa jaga makan, pakai saya. Kenapa tak membujang je? Perlu ke susahkan diri sendiri?"

"Perasaan cinta tu sendiri wujud ke istilah logik?" persoalan Qila dijawab dengan soalan.

"Jadi, awak buat semua ni.. Sebab awak cintakan saya?"

"Sangat,cuma awak je yang tak cintakan saya." Arjuna menggengam erat jari-jemari Qila.

Qila terkelu. Lelaki dihadapannya kini terlalu tinggi akhlaknya,baik budi bicaranya. Dimana kurangnya lelaki ni?

"Terima kasih," ucap Qila sepatah.

"Terima kasih je?"

Qila mengerut dahi. "Terima kasih je laa,"

"Ala, mana I love you?" ujar Arjuna meleret.

Qila ketawa kecil. Ini adalah satu sikap yang betul-betul buat dia geli hati. Pada mulanya, sikap ini yang paling buat dia menyampah. Perangai macam budak kecil!

Perangai keanak-anakan dan manja ini persis benar dengan Adam. Adam? Yaa, Adam.

Qila mengeluh lagi.

Arjuna memandang sekilas lalu jam dinding. Pukul 10 malam.

Dia mula mengubah topik. Kecewa? Ya, hatinya sedikit kecewa. Sepanjang menjalani hari-hari bersama Qila, sedikit pun dia tidak dapat mendengar kata sayang atau ungkapan cinta dari Qila.

Walaupun selalu nada bercanda yang keluar jika topik tentang hati dan perasaan, sememang itu apa yang ingin Arjuna sampaikan.

Perasaan cinta. Namun Qila sedikit pun tidak mengerti, mungkin pura-pura tidak mengerti. Atau mungkin, entah..

"Kita dah solat apa semuakan. Rasanya, kita dah boleh keluar kot? Jalan-jalan, nak? Baru pukul 10 malam ni."

"Okay,"

*****

"Awak, kita nak ke mana?" soal Qila, memecahkan suasana sepi di dalam kereta.

Arjuna tidak menjawab, hanya terus memberi tumpuan sepenuhnya kepada pemanduan.

"Awak?"

Arjuna masih tidak menjawab.

"Susah betul nak jawab, soalan simple je pun." Qila mengomel perlahan.

"Ikut je la mana tayar kereta ni bawak kita pergi,banyak tanya pula."

"OK,baiklah." Seakan terasa hati, Qila memilih untuk diam.

[[ C ]] Wrong CrushWhere stories live. Discover now