“Arjuna,awak ada dekat sini ke?” tangan Qila meraba-raba mencari sosok tubuh Arjuna.
“Always,” Arjuna segera menyambut tangan milik Qila.
“Ada apa yang boleh saya bantu, my princess?” tanya Arjuna lembut seraya menarik hidung mancung milik Qila.
Qila ketawa kecil. “Princess? Haha, awak perli saya ke? Ye laa, saya ni memang ibarat princess sekarang ni. Blink princess! Semua benda awak tolong buatkan untuk saya, macam hamba pula. Eh,kenapa saya tak jadi Queen je senang?”
“Mana ada perli, tak salah pun kalau hambakan diri untuk seorang isteri. Selagi tak bertentangan dengan agama, takde salahnya. Queen? Tak boleh.. Queen dekat hati ni dah orang lain ambil jawatan tu,” meleret saja jawapan yang diberikan Arjuna. Senyuman manis tersunggin indah.
“Oh, awak dah ada Queen hati tersendiri?” Qila mengangguk kecil. Entah mengapa, ada nada cemburu. Siapa saja yang tidak cemburu bila suami sendiri sayangkan perempuan lain juga? Even,.. Suami tak dirancang.
“Ala, sayang cemburu ke?” Arjuna mula ketawa bahagia melihat riak wajah Qila yang sedikit berubah.
“Tak, never! Buat apa nak cemburu? Hati awak, suka hati awak laa nak letak siapa Queen dalam hati. Saya tak kisah, dan malas nak kisah”
Qila cuba mengawal air mukanya. Dalam keadaan buta, dia kini agak sukar menggagak riak wajah yang bagaimana sedang dia pamer?
Jauh disudut hatinya, dia tahu mungkin perempuan itu lebih baik darinya. Lebih cantik darinya. Mungkin bekas kekasih? Masakan dia akan mendapat gelaran Queen didalam hati lelaki super perfect ini jika tidak 'lebih' dari Qila?“Qila?”
Tiada jawapan.
“Nuraqila?” ujar Arjuna seraya mencuit dagu Qila.
“Apa?” panggilan Arjuna dijawab dengan soalan.
“Takkan dengan ibu mertua sendiri nak cemburu kot?”
Ibu mertua? Whatt??? Tak, dia ni memang suka mencipta suasana konflik ke? Berpeluh-peluh ketiak aku, cuma untuk fikir siapa perempuan tu!
“Oh,...” mendatar saja jawapan Qila.
“Aqila, awak tak nak tanya ke macam mana saya boleh ambil keputusan nak kahwin dengan awak? Tak pelik ke?”
“Pelik laa juga, eh tak. Pelik sangat. Sangat-sangat pelik,orang buta juga yang awak pilih.”
“Pelik eh? Tanya laa, kenapa saya nak kahwin dengan awak.” Arjuna menggoncang kedua belah bahu Qila perlahan seolah anak kecil yang merengek.
“Hmm, kenapa?” soal Qila acuh tak acuh.
Arjuna merengek.“Tanya laa betul-betul! Macam tak berminat je nak tahu?”
Qila mengeluh kecil. Qila pasrah hanya mengikut kehendak Arjuna dengan mengulang kembali persoalannya, layankan je..
“Sebab,.. Saya sebenarnya emm..” Arjuna terhenti seketika. Dia menarik nafas dalam-dalam.
Qila mula mengerutkan dahinya. Sebenarnya?..
“Sebenarnya, saya suka dengan awak. Sebab tu laa, saya kahwin dengan awak. Saya berjiran je dengan awak.. Saya ada laa usya awak sebelum kemalangan dalam setahun lebih? Lepas tu dapat tahu awak terlibat dengan kemalangan,” Arjuna berjeda seketika. Cuma mencari nafas yang seperti terputus.
YOU ARE READING
[[ C ]] Wrong Crush
Teen Fiction"Aku rasa bukan crush kau yang notice kau, but member dia. Apek tuu! Si Adam! Kau perasan tak masa kita dekat kedai depan sekolah tadi?" cerita Hana kepoh. Ah, kacau! Adam, ataupun digelar 'wrong crush'. Secara tiba-tiba hadir dan menunjukkan minat...