Hampir gugur jantung dan terhenti nafasnya. Wajah kacak Adam terus menjadi tatapan mata.
Qila menarik nafas lega. "Adam, saya belum rancang lagi nak jadi janda."
Meletus kuat tawa Adam. "Takde laa, tadi tu sebenarnya saja nak uji. Qila dah lulus ujian tu, alhamdulillah boleh laa tu kalau Adam takde dekat sebelah sentiasa ha,"
"Apa pula? Adam kena ada je dengan Qila! Dah laa balik lambat, pastu buat prank bagai ingat lawak ke?" leter Qila.
Adam sekadar tersengih. Tanganya mencapai pisau yang berada di tangan Qila kemudian diletakkan di atas meja makan. Dia mendepa tangannya minta dipeluk seraya memuncungkan bibirnya.
Qila ketawa kecil melihat telatah Adam. Macam budak-budak!
"Qila.. Nak peluk?"
"Tak boleh, busuk! Pergi mandi sana dulu!" ujar Qila seraya memerhati keadaan Adam dari atas hingga ke bawah. Lencun dek hujan!
Itu satu sikap Adam yang amat dia pelik. Lesen kereta ada, lesen motosikal pun ada. Namun Adam lebih senang pergi ke tempat kerja dengan berbasikal tambahan pula cawangan kafe yang baru dibuka kini dekat dengan rumah mereka. Personaliti sebagai owner kafe itu, takde!
"Apa pasal tenung Adam macam tu? Nampak seksi eh basah lencun macam ni?" Adam mula mara menghampiri Qila yang berdiri tidak jauh darinya.
Qila meletakkan lima jari miliknya didada Adam yang makin menghampirinya. "Oh, tolong laa! Rambut pun serabai tutup kening, bau peluh bagai dengan basah kuyup takdenya nampak seksi! Dah pergi mandi sana,"
Dia menolak tubuh Adam dengan lima jari yang melekat didada bidang Adam.
Jemari Qila yang menolak-nolak tubuhnya digapai dan diletak dibibir merahnya. Kemudian digigit perlahan jemari Qila.
"Auch! Ad-" terjerit kecil Qila jadinya.
Adam tarik senyum nakal. Kedua belah tangannya mengunci erat pinggang Qila dalam pelukan. Bibirnya mengambil peluang memungut bibir isterinya. Lama.
Qila mula terkapai-kapai dalam ciuman yang tidak diduga. Apabila tautan bibir mereka terlepas, masing-masing terdiam dan saling berpandangan mencari nafas yang hilang.
Senyuman nakal dihadiahkan kepada Qila. Persis seperti dulu. Senyuman bad boy!
Qila menjeling tajam. "Kalau Qila jahit mulut Adam tu jangan tanya kenapa ya?"
"Hahaha, okay. Adam takkan tanya kenapa, tapi Adam nak tanya hmm.. Tak menyesal ke?" kata Adam seraya kening terangkat sedikit. Acah Anuar zain eh Ziana zain.
"Sudah laa tu, Adam ni banyak main tau! Suka mengada-ngada je lebih! Pergi laa mandi dulu, kang demam ke apa susah." ujar Qila seraya menolak tubuh Adam menuju ke bilik tidur mereka.
"Okay.." jawab Adam meleret. Kakinya dihala ke bilik tidur mereka sementara Qila melabuhkan punggung disofa ruang tamu.
"Qila! " panggil Adam agak kuat, kemungkinan saja mamanya boleh terjaga.
Qila menepuk dahinya. "Apa lagi Adam?"
"Maksudnya lepas Adam mandi, wangi semua akan ada laa slot mengada-ngada ya?"
Automatik Qila mencapai bantal kecil yang terletak elok di sofa dan baling tepat ke arah Adam.
Dia ni memang cari nahas! Kenapa aku rasa macam aku bela anak lelaki yang belum cukup berakal dan periang tak sudah?
YOU ARE READING
[[ C ]] Wrong Crush
Teen Fiction"Aku rasa bukan crush kau yang notice kau, but member dia. Apek tuu! Si Adam! Kau perasan tak masa kita dekat kedai depan sekolah tadi?" cerita Hana kepoh. Ah, kacau! Adam, ataupun digelar 'wrong crush'. Secara tiba-tiba hadir dan menunjukkan minat...