Hoofdstuk 6

1.6K 44 27
                                    

Ik trok mijn jurk over mijn hoofd. Ik wilde de rits dicht doen maar het lukte niet. Ik besloot aan Catherine te vragen of zij mij wilde helpen. Ik liep over de gang. Ik botste tegen een lichaam aan. Ik keek op en het was Shawn. "Zal ik helpen?" Vroeg hij. Ik draaide me om en hij ritste de witte jurk dicht. Ik had mijn haar al gedaan. Alleen moest ik mijn make up nog doen. Shawn had zich ook omgekleed maar moest zijn haren nog doen. Ik belde een taxi en zorgde dat de man er over een half uur was.

Ik liep naar de make up hoek en deed wat op mijn gezicht. Ik liep naar beneden en liep door naar de schoenen. Ik pakte een paar hakken en deed ze aan. Ik zocht mijn tas in de woonkamer. "Oeh! Looking good!" Riep Calvin. Ik keek hem aan en glimlachte.

"Waar is mijn tas?" Vroeg ik aan hem. Hij wees een van mijn zwarte clutches aan. Ik pakte hem en liep de kamer rond om de dingen die erin moesten te verzamelen. Ook Shawn kwam beneden.

"Eindelijk gaan jullie als een stelletje gedragen?" Vroeg Calvin. Hij grijnsde.

"Nee, aangezien Parker mee zou moeten en hij te druk is met mijn zus. Is Shawn verplicht om mee te gaan naar de borrel van mijn werk," zei ik en pakte een van mijn luchtjes en spoot wat over mijn haar heen. Er klonk een toeter. Shawn en ik liepen naar de auto toe. Shawn opende de deur en ik mocht instappen. Shawn stapte ook in.  De deur sloot en de taxi begon te rijden.

"Hoe moet ik me gaan gedragen?" Vroeg Shawn. Ik keek hem aan.

"Je weet toch hoe je je moet gedragen op een formeel feest?" Vroeg ik. Shawn keek weg en reageerde niet. Hij keek wat uit het raam. Ik zag nu al op tegen deze avond. Het zal Shawn wel lukken om mij volledig voor schut te zetten.

We kwamen aan. Shawn stapte uit en liet mij ook uitstappen. We liepen naar binnen en daar stonden al wat mensen. Alle mannen hadden een pak aan. Behalve Shawn. Hij had een zwarte broek, een grijs shirt en een leren jas. Ik zag hem wat rond kijken. We liepen lang wat mensen. "Gaan jullie even op de foto samen?" Vroeg een man met een enorme camera in de  handen. Ook dit was nieuw voor mij. We gingen staan en Shawn legde zijn hand op mijn rug. We deden onze gezichten wat naar elkaar toe. We glimlachten voor de camera. "Oke dank! Geniet van de avond," zei hij. (Zie de foto bovenaan) We liepen de grote zaal binnen. We kregen een glas met champagne.

Ik liep jaar June toe. "Wat goed dat je er bent!" Zei ik en legde mijn hand op haar schouder. Ze keek op en glimlachte.

"Mevrouw Cabello!" Zei ze vrolijk. We trokken elkaar in een knuffel. "Wat goed dat ik u zie. Dit is mijn vriend Laurens," zei ze. Ze stelde een lange blonde jongen voor. Ik gaf hem een hand.

"Camilla Cabello, de stage begeleider van June," stelde ik me voor.

"Laurens Hutterson, leuk u te ontmoeten," zei hij met een vriendelijke glimlach.

"Spreek me aan met je," lachte ik. Laurens knikte. Ik bedacht me dat het mijn beurt was om Shawn voor te stellen. "Dit is Shawn," zei ik. Shawn gaf June en Laurens een hand.

"Shawn Mendes," zei hij. Mijn baas kwam naar me toe.

"Jij bent zometeen ook nodig op het podium, zorg je dat je er bent?" Vroeg hij. Ik knikte. Hij liep even naar June. "Wat leuk dat je er bent!" Zei hij. June knikte enthousiast. Hij liep al snel weg en sprak nog wat mensen aan.

"We komen zometeen nog even bij jullie staan. Ik moet even naar meneer Polka," zei ik. June knikte. Ik liep naar een van onze grootste klanten toe. De man was rond de 40 en had een kaal hoofd. Hij was strak in het pak en keek wat om zich heen.

"Hey, Rutger," zei ik. Hij draaide zich om.

"Hey Camila," zei hij blij. We gaven elkaar de hand en hij knikte.

"Ik wilde u even voorstellen aan Shawn," zei ik. Shawn gaf de man een hand. Hij glimlachte.

"Shawn Mendes," zei Shawn met een vriendelijke stem.

"Hoe gaat het met je?" Vroeg Rutger. Ik knikte en glimlachte wat. "Goed om te horen!" Zei hij. "Hoe is het met de ziekte? Zijn er al verbeteringen in?" Vroeg Rutger. Mijn hart sloeg even over. Ik keek hem aan.

"Alles is stabiel, het is gelukkig nog niet uitgezaaid" zei ik. "Ik heb goede medische hulp," ik keek kort jaar Shawn die me wat vragend aankeek. Hij trok wat wit weg.

"Dat klinkt als goed nieuws," knikte Rutger. Ik glimlachte naar hem. Er schoot in mijn hoofd dat Shawn niets wist van mijn ziekte. Ik probeerde zo snel mogelijk een ander onderwerp aan te snijden.

"Misschien wilt u kennismaken met mijn stagiaire. Ze staat daar," en wees June aan. Rutger liep ernaar toe. Shawn keek me even aan. Shawn pakte voorzichtig mijn pols vast en liep met me mee naar een rustig plekje. Hij keek me even aan.

"Waarom heb je het me nooit gezegd dat je ziek bent?" Vroeg Shawn. Ik keek hem aan. "Waarom heb je het mij nooit verteld? Camilla?" Vroeg Shawn geschrokken. Ik slikte even en keek weg.

Weet er iemand een leuk boek over Shawn op wattpad? Of moet ik jou boek lezen? Zet ffe in de comments, want ik verveel me! En heb afleiding nodig haha

Twisted • SM ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu