Ik had besloten vandaag een grijze trui aan te trekken. Een losse jeans met warme sokken. Vandaag had ik onderzoeken in het ziekenhuis. Shawn en ik hadden besloten de planning vandaag te laten varen zodat ik mij volledig kon focussen op de onderzoeken. Ik zat op de bank met een kop thee. Ik keek naar de punt van de tafel en was wat in mijn gedachtes. Ik voelde me uitgerust door een goede nacht slaap. Ik kreeg veel berichten van zakenpartners en klanten over gisterenavond. Mijn agenda stond vol met afspraken omdat de mensen mij niet gesproken hadden. Maandag waren zij de eerste.
Ik had June gebeld of zij mijn afspraken wilde inplannen omdat ik mij vandaag moest focussen op het ziekenhuis bezoek. June wenste me veel sterkte en beloofde mij gerust te stellen. Ook via LinkedIn kreeg ik veel nieuwe connecties. De borrel van gisterenavond was een succes. Ik had een mail binnengekregen van de foto van Shawn en mij. Ik wilde de foto niet zien, omdat het vast een hele ongemakkelijke foto was.
Parker kwam op de bank zitten. Ik negeerde hem volledig. Ik had ze vannacht wel gehoord...
Ook Catherine kwam erbij zitten. Parker wikkelde zijn arm om haar lichaam heen. Een steek van jaloezie kwam in me op. Ik stond op en liep naar de keuken om mijn kop met thee weg te leggen. "Zullen we alvast gaan rijden?" Vroeg Shawn. Ik knikte. De zenuwen bekropen me zwaar.
Na 20 minuten in de auto kwamen we aan bij het ziekenhuis. Ik liep naar de liften toe en tikte de bovenste verdieping aan: "oncologie" zei het. Ik zuchtte wat. Ik meldde me aan en ging naast Shawn zitten. Hij keek me aan en glimlachte naar me.
"Mevrouw Cabello," zei de dokter. Ik stond op en liep naar hem toe. We gaven een hand en ook Shawn deed dit. We gingen zitten aan de tafel. "Vandaag gaan we onderzoek doen naar de baarmoeder. Om te bekijken of de tumorcellen zich naar de baarmoeder door delen. En om te kijken of er een operatie kan worden gedaan," ik knikte. "Heb je toevallig al vragen of opmerkingen? Dingen die je zijn opgevallen of gebeurd," ik dacht even na.
"Een paar dagen geleden ben ik ergens tegen aangevallen. Waardoor ik last kreeg van mijn onderbuik en bekken. De dag erna heb ik last gehad van bloedverlies. Maar dat is nu al weg," knikte ik. De dokter knikte ook even.
"Dan houden wij daar rekening mee." Zei de dokter. "Ik wilde ook nog een echo maken, omdat ik je wel zou willen opereren aan, in ieder geval, de verstopte eileider," ik knikte.
Ik moest in de stoel gaan liggen. Er werd een doek langs mijn heupen gespannen zodat wij niet mee hoefden te kijken. Shawn zat naast me om mij steun te geven. "Deze onderzoeken worden wel als vervelend ervaren," zei de dokter. Ik keek Shawn aan en hij knikte naar me. Hij leunde tegen de stoel aan en keek me wat aan. Hij reek zijn hand naar me toe. Ik pakte hem vast. Zijn hand sloot om de mijne.
"Knijp maar als het pijn doet," zei Shawn heel zacht. Ik knikte. Met de andere hand van Shawn wreef hij over de rug van mijn hand. Ik slikte even. Voorzichtig begon Shawn te spelen met mijn vingers. Ik besefte me dat Parker nooit mijn hand vast hield terwijl ik een onderzoek kreeg. Hij zat op de stoel en wachtte tot ik klaar was. Shawn daarin tegen had elke seconde van het onderzoek mijn hand vast. Hij zat naast me en wachtte geduldig af tot het klaar was.
"Zo!" Zei de dokter. "Voor nu ziet het er allemaal wel goed uit. Geen tumor te voelen bij de baarmoeder. We lopen even naar de kamer hiernaast voor een echo. Dan denk ik dat het tijd is om een datum te gaan prikken voor een operatie." Ik knikte. Ik kleedde mij weer aan en wij liepen mee naar de kamer hiernaast.
Ik deed mijn shirt een stukje omhoog. Hierbij zat Shawn wel aan de andere kant van de kamer, er keek een arts in opleiding mee die ook de ruimte nodig had. De dokter legde uit wat hij zag. Ik vond het fijn wat hij alles uitlegde. We hebben besloten de operatie over 3 weken te gaan plannen. Ik zou een week lang niet kunnen lopen vanwege de operatie en hechtingen. Maar ik had het er zeker voorover.
Shawn en ik liepen het ziekenhuis uit. "Het doet daar beneden echt zeer," lachte ik wanneer we de lift weer in liepen. Shawn keek me grinnikend aan. Ik moest harder lachen.
Wanneer we de auto ingestapt waren was het stil. "Dankjewel dat je mee ging, Shawn," zei ik. Shawn knikte met een glimlach.
Nadat we thuis kwamen plofte we neer op het bed van Shawn. Hij pakte zijn laptop erbij. Ik kroop onder de dekens en nam de laptop over toen Shawn thee voor ons ging halen. De deur ging open. Shawn kwam binnengelopen met een kruik. Hij gaf de kruik aan me, ik moest glimlachen. Hij liep de kamer uit. Ik legde de kruik tegen mijn buik. Deze actie van Shawn was enorm spontaan. Ik moest erom glimlachen. Shawn keerde terug en legde twee koppen op het nachtkastje. Hij kroop onder zijn dekens. "Heb je al een film uitgekozen?" Vroeg hij.
"Ik dacht dat jij een film uitzocht?" Vroeg ik. Hij schudde zijn hoofd.
"Ik weet nooit wat leuke films zijn," zei Shawn.
"Tuurlijk wel," zei ik verbaasd. "Deze keer mag jij een film uit zoeken," Shawn begon wat te zoeken tussen de films. Bij elke film die hij zag vroeg hij toestemming van mij. Ook merkte ik hoe onzeker Shawn eigenlijk was als het ging over relaties..
JE LEEST
Twisted • SM ✔️
Fanfic"Ik daag jullie uit om voor een week van elkaars vriend te ruilen. Camila met Shawn, en Catherine met Parker." SmilingAsh_©