Ik opende voorzichtig mijn ogen. Ik strekte mijn hele lichaam uit. Het was vrijdag, en dat betekende dat Shawn en ik gingen sporten. Daarna zou Shawn naar zijn vrienden gaan en ik zou voor hem koken. Stiekem wilde ik dat niet, maar ik deed het toch. Ik probeerde wat wakker te worden. Shawn lag nog in bed en hij draaide zich nogmaals om. Zijn rug wees mijn kant op. De wekker ging af, nog geen minuten later nadat Shawn zich om had gedraaid. Hij zuchtte kort. Ik moest grinniken. Hij drukte de wekker uit. Hij draaide zich op zijn rug. "Dankjewel Shawn," zei ik zacht. Hij keek op.
"Waarvoor?" Vroeg hij met een zware ochtendstem. Hij haalde zijn hand wat voor zijn haar. Hij gaapte een keer.
"Dat je gisteren mee bent gegaan," zei ik. Hij glimlachte. "Ik heb je ervoor nog niet bedankt,"
"Dat hoeft ook niet." Zei Shawn en glimlachte breed. Ik haalde mijn schouders op en stond op van het bed. "Waar ga je naartoe?" Vroeg hij.
"Ik ga mijn sportkleding pakken. We moeten zo naar de sportschool, weetje nog?" Vroeg ik lachend. Shawn stond ook op. Ik opende de deur. Ik liep naar de trap. De hele trap was bedekt met een spoor van rozenblaadjes. Ik volgde het pad met rozenblaadjes. Het kwam uit bij de slaapkamer van Parker. Ik zuchtte. Dit zal vast niet vanuit Parker zijn geweest. Ook Shawn kwam mijn kant op.
"Zo, Parker is wel romantisch," zei Shawn lachend. Ik keek hem aan. Hij dacht dat dit niet vanuit Catherine kwam?
"Volgens mij is dit eerder vanuit Cat," lachte ik. Shawn schudde lachend zijn hoofd. "Een steen is nog romantischer dan Parker," lachte ik. Shawn moest harder lachen. We liepen naar de woonkamer.
"Het komt zelfs vanaf de voordeur," lachte Shawn. Ik moest lachen. Shawn pakte zijn tas en we besloten gelijk weg te gaan naar de sportschool.
-
"Doen jullie altijd hetzelfde?" Vroeg ik toen we op de loopband ons warm liepen. Ik keek Shawn aan.
"Ik doe meer krachttraining, Cat ook wel maar zij doet haar best niet," lachte Shawn. Hij kreeg een schuldig lachje rond zijn lippen wanneer hij merkte dat hij Cat beledigde. Ik lachte even. "Wil je niet te veel laten merken dat je iemand anders ben dan Cat?" Vroeg hij wat onzeker. Ik knikte.
"Ik ga mijn best doen," zei ik lachend.
"Oh en Cat en Rory zijn niet de beste vrienden. Rory is de jongen net de lichte haren, lichte wimpers en lichte wenkbrauwen." Vertelde Shawn. Ik keek om en zag hem staan. Hij stond bij de halters en moedigde een andere jongen aan. "De andere jongen die daar staat is Toby," zei Shawn. Ik knikte.
"Komt goed," glimlachte ik. We zette de loopbanen stop. We liepen naar de twee jongens toe. Shawn groette ze met een high five. Ook ik groette ze. Shawn pakte wat halters erbij. Ik ging op de bank tegen de spiegels zitten. Ik keek ik even de kat uit de boom. Ik moest doorhebben hoe ik mijzelf moest gedragen bij de groep met jongens.
Shawn en de jongen met de blonde haren, Toby, waren druk in gesprek terwijl ze de halters in elkaar zetten. Ik keek ze wat aan. Shawn begon zijn triceps te trainen. Zijn armspieren kwamen nu echt tevoorschijn. Ik bestudeerde zijn spieren nauwkeurig.
Al snel gingen ze verder naar een nieuw apparaat om te trainen. Ik besloot wat te gaan doen in de speciale ruimte met minder extreme krachttraining. Ik deed wat beenoefeningen, buikspieroefeningen en armoefeningen. Ik zag de jongens ook die ruimte binnen komen. Ik negeerde ze wat. Shawn liep naar me toe. Ik keek hem aan. "Zullen we gaan?" Vroeg hij.
"Is goed," zei ik. Ik stond op. We zeiden de vrienden van Shawn gedag en we liepen richting de kleedkamers. Hij stopte even.
"Zullen we nog de spa in gaan?" Vroeg hij. "Cat en ik doen dat altijd," zei hij.
"Prima," zei ik. We liepen naar de kleedkamers. Ik deed mijn bikini aan en ik liep naar een deur waarop stond sauna. Ik kwam Shawn tegen. We liepen naar binnen. Hij liep naar de sauna. Ik liet het allemaal over me komen.
We gingen zitten. Shawn zat tegenover mij. Hij glimlachte kort naar me. "Dus hoe vind je deze uitdaging tot nu toe?" Vroeg Shawn. Ik dacht kort na.
"Het geeft me veel nieuwe inzichten," zei ik. "Een heel ander beeld over jou, als persoon," vertelde ik. "En over de relatie met Parker-" ik stopte mezelf even. Ik dacht even na. "Je komt erachter dat eigenlijk alles hetzelfde is. Altijd dezelfde manieren van doen, momenten. Er is geen vernieuwing," zei ik. Shawn knikte.
"Inderdaad, het is enorme vernieuwing," zei Shawn. Hij keek wat bedenkelijk aan. Het was een lange tijd stil. De sauna begon wat warmer te worden. Ik voelde me het zweet al uitbreken. "Heeft Cat je nooit iets verteld over de relatie van ons?" Vroeg Shawn. Ik keek hem nu iets verward aan. Hoe bedoelt hij? Cat vertelde nooit iets over de relatie van hun. Ze vertelde liever over make up en haar eigen problemen.
"Nee, hoezo vraag je dat aan me?" Vroeg ik verrast van de spontane vraag.
"De relatie tussen mij en Cat is-" hij stopte zijn zin even en keek bedenkelijk. "Niet meer zoals het vroeger was,"
JE LEEST
Twisted • SM ✔️
Fanfiction"Ik daag jullie uit om voor een week van elkaars vriend te ruilen. Camila met Shawn, en Catherine met Parker." SmilingAsh_©