Hoofdstuk 8

2.1K 86 33
                                    

|| Britt ||

'WAT DE FACK IS ER GEBEURD?!' Schreeuw ik door de zaal. Ik ren naar de jongens toe die voor het podium liggen/zitten.

'NIALL VIEL VAN HET PODIUM RECHT OP Z'N HOOFD.'

'HEB JE 112 AL GEBELD?'

'NEE.'

'GODVERDOMME SUKKELS.'

Ik pak m'n telefoon en bel 112. Ik geef de gegevens door terwijl mijn hart steeds harder gaat kloppen.

Als ik heb opgehangen ren ik weer naar de jongens toe die nog steeds hulpeloos aan het schreeuwen zijn naar Niall dat hij z'n ogen open moet doen en een teken van leven moet geven.

Ik kan het niet meer aan hem zo te zien en ren naar buiten toe om te wachten op de ambulance. Ondertussen bel ik Greg, Louis, Zayn, Liam en Harry op. Ik probeer m'n tranen binnen te houden maar het lukt niet. Ik hoef gelukkig niet lang te wachten op de ambulance. De mensen van de ambulance (weet ik veel hoe je die noemt) rennen naar binnen toe met een brancard.

Eenmaal binnen leggen de mensen Niall op een brancard. Ik kan m'n tranen niet meer inhouden en ze stromen over m'n wangen. Ik kijk naar de jongens en zie dat zij hun tranen binnen proberen te houden. Maar dat lukt ze niet goed.

We gaan mee naar buiten en stappen in een auto en volgen de ambulance. Als we in de auto zitten begin ik alleen maar harder huilen. Luke pakt me vast en trekt me in een knuffel. Hij probeert me gerust te stellen terwijl bij de rest van de jongens ook langzaam de tranen over hun wangen stromen.

'Alles komt goed Britt. Dat weet ik zeker.' Zegt Luke door het snikken heen.

Ik knik een beetje maar begraaf m'n gezicht dan weer in z'n shirt. Ik voel een hand op m'n schouder en als ik op kijk zie ik dat het Calum's hand is.

'We zijn er.' Zegt hij.

Ik knik weer en we stappen uit. Er wordt geen woord gezegd als we binnen lopen. We lopen naar de balie en ik vraag waar Niall ligt.

'Hij ligt op kamer 359 op de tweede verdieping.'

'Dankuwel.'

We rennen naar de lift en drukken drie miljoen keer op het knopje. Als de lift er eindelijk is stappen we in en er wordt niks gezegd. Het enige geluid is gesnik.

Als de lift bij de tweede verdieping is stappen we uit en rennen we de gangen door. Als we bij kamer 359 aankomen stop ik. Ik sta voor de deur en de jongens staan achter me.

Ik draai me om en zeg:

'Ik durf niet.'

'Wat is het ergste wat er kan gebeuren?' Vraagt Ashton.

'Weet ik veel... Waarschijnlijk ligt hij daar met driemiljoen apparaten en draden. Ik kan er niet tegen om hem zo te zien!'

'Dat snap ik wel maar hij is hier zodat hij geholpen kan worden, Britt.'

Ik zucht en draai me weer om. Ik open de deur en zie Niall. Hij ligt in bed. Er staan twee dokters omhem heen die opkijken als we binnen komen. Er lopen een paar draadjes van Niall naar een apparaat, maar die paar draadjes zijn er genoeg om mij aan het huilen te maken.

Ik voel de tranen weer branden achter m'n ogen en draai me weer om. Maar als ik wil weg lopen word ik tegengehouden door Luke.

'We kijken gewoon wat er aan de hand is.' Zegt hij.

Ik knik en geef hem een knuffel. We lopen naar de dokters toe.

'Wat is er met hem aan de hand?' Vraag ik, bang voor het antwoord

'Het spijt me heel erg maar hij ligt in coma.' Zegt de dokter.

M'n adem stokt in m'n keel. Coma? Tranen stromen ondertussen over m'n wangen en als ik op kijk zie ik dat het bij de jongens hetzelfde is. Ik loop naar de gang. Ik moet alles even verwerken. Het kan gewoon niet! Vanochtend was alles nog gezellig en alles, en nu ligt hij hier in een facking ziekenhuis.

Als ik op de gang zit komen Louis, Zayn, Liam en Harry aangered.

'BRITT!' Roept Louis.

Ik kijk op en begin alleen nog maar harder te huilen. De jongens stormen op me af en trekken me in een group hug. Ik begin als maar harder te huilen.

'Wat is er gebeurd en hoe gaat het met hem?' Vraagt Liam.

'Kom mee naar binnen dan zul je het zien.' Zeg ik door het snikken heen.

We lopen naar binnen toe. Ashton, Micheal, Calum en Luke kijken op en lopen richting de jongens. Weer een group hug.

'Wat de fack is er nou aan de hand?' Vraagt Harry.

'H-hij ehm... Hij ligt in coma...'

--------------------------------

wHAT HAVE I DONE

vote/comment/follow?

Wrong Choice? || n.h & l.hWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu