Hoofdstuk 11

1.8K 86 21
                                    

A/N:

Okayy voordat ik met het hoofdstuk verder ga is er iets veranderd in het verhaal: Britt is nou één van de beroemdste zangeressen van de wereld. Dan kan er namelijk meer drama in komen :) okee enjoy dit hoofdstuk en vergeet niet te voten/commenten/volgen! Xx Noa

----------------------------------------

|| Britt ||

Ik sta daar maar huilend in Luke z'n armen. De tranen stromen over mn wangen.

'Het komt goed Britt.' Fluistert Luke in m'n oor.

Ik knik en pak hem beter vast. De eentonige piep wordt steeds harder en dan stopt 'ie. Mijn hart staat stil.

Is hij dood?

Na een paar seconden komt er weer een piep, dan is het weer even stil, weer een piep.

Ik laat Luke los en draai me om.

'Het is gelukt.' Zegt de dokter.

'Leeft hij weer?' Vraag ik.

'Ja alles is goed met hem.' Zegt de dokter dan.

Het lijkt net alsof er een hele last van m'n schouders afvalt. Ik val achterover op het bed en zie dat de andere jongens hetzelfde doen.

~

'Hee jongens.' Zegt Melanie die naar binnen komt lopen.

'Hee Mel.' Zegt Harry. Die opstaat en naar Melanie loopt om d'r een knuffel te geven.

Als Melanie ook op het bed komt zitten loopt er een ander meisje binnen. Ze heeft bruin haar en als Zayn haar ziet, schiet hij rechtop.

'Mel! Ik sta al de hele tijd op je te wachten beneden!' Zegt ze.

'Oja kut, ik was je helemaal vergeten! Sorry Daan!' Zegt Melanie.

'Ja ja het is al goed kom je nou mee?' Vraagt ze.

'Heet jij Daan? Dat is toch een jongensnaam?' Zegt Ashton.

'Nee ik heet Daniëlle, maar Melanie noemt me altijd Daan.' Zegt Daniëlle.

'Oke Daan. Waarom kom je er ook niet even bij zitten?' Zegt Zayn.

'Umm nou Melanie en ik moeten eigenlijk nu weg.' Zegt ze terwijl ze naar Melanie toe loopt.

'Doe even chill joh.' Zegt Melanie.

Daniëlle zucht en gaat tussen Zayn en Melanie in zitten. Iedereen praat met iedereen terwijl ik nog even bij moet komen van de shock.

Wat als die dokters er niet waren op het moment dat Niall's hart stopte met kloppen? Wat als de dokters Niall niet hadden gered? Wat als Niall nu dood was?

Nee, zo moet je niet denken Britt. Alles is goed gekomen. Nu moet hij alleen nog wakker worden en dan is alles weer goed... Hoop ik.

~

Ik word wakker in m'n eigen bed, in m'n eigen huis. Niet in het ziekenhuis. Ik pak m'n telefoon en zie meteen dat ik een app'je heb van Luke.

"Hii, hoe laat ga jij naar Niall toe vandaag? Dan kunnen we misschien samen gaan. Xx Luke."

"Hi, sorry voor late reactie ik ben pas net wakker . Maar ik denk dat ik over een uurtje ga ofzo. X Britt."

"Zal ik je dan ophalen? Xx"

"Is goed! Heb je goed geslapen? Xx"

"Nou kan altijd beter he. Ik zit gewoon nog steeds in met het feit dat Niall daar ligt... Hoe lang ligt hij nu al in het ziekenhuis?"

"8 weken.... 8 facking weken..." (OOW TIJDSPRONG)

"Jezus... Nou ik ben er over een uurtje ofzo!"

"Is goed, tot zo!"

"Tot zo! Xx <3"

"Byee xx"

8 weken ligt hij er al. 8 facking weken ga ik al elke dag met hoop naar het ziekenhuis toe, om dan op het eind van de dag weer teleurgesteld naar huis te gaan, omdat Niall op het eind van de dag nogsteeds in coma ligt.

Ik stap uit bed en doe mijn "daily routine". Douchen, aankleden en ontbijten. Tijdens het ontbijt zet ik m'n tv aan. Ik plof op de bank neer en kijk het nieuws, vraag niet waarom...

Er wordt iets gezegd over de oorlog in Oekraïne terwijl ik m'n telefoon pak. Ik scroll door twitter als ik Niall's naam hoor.

"Niall Horan, vriendje van de beroemde zangeres Britt en lid van de wereld beroemde boyband One Direction, is overleden."

'WAT?!' Roep ik door de kamer.

"Hij ligt al bijna 9 weken in coma en gisteren avond is zijn hart gestopt met kloppen. "

'Nee nee nee nee nee nee nee...' Zeg ik terwijl ik mijn telefoon pak en Luke opbel.

'Hey Britt.' Hoor ik Luke zeggen aan de andere kant van de lijn.

'CHANGE IN PLANS. KOM NAAR M'N HUIS WE MOETEN NU NAAR HET ZIEKENHUIS.'

'Woow, wat is er aan de hand?'

'IK VERTEL HET ALS JE ER BENT KOM ZO SNEL MOGELIJK.'

'Is goed ik stap nu in m'n auto. Ik ben er over 5 minuutjes Britt.'

'Thanks Luke.' Zeg ik en dan hang ik op.

Ik sta te trillen op m'n benen. Niall kan niet dood zijn, dan hadden de dokters me gebeld toch? Ik heb ze mijn nummer gegeven en gezegd dat als er iets was ze me moesten bellen.

Ik pak m'n spullen en loop naar buiten. Ik doe m'n zonnebril en beanie op en trek daarna m'n jas aan. Als ik de deur achter me dicht doe zie ik Luke al staan. Ik loop naar hem toe en hij kijkt me bezorgd aan.

'Wat is er gebeurd? Waarom huil je? Is er iets met Niall?' Vraagt hij.

Ik had niet eens door dat ik aan het huilen was, ik zat met zoveel vragen in m'n hoofd.

'Ik was tv aan 't kijken e-en toen zeiden ze d-dat Niall d-d-dood was.' Stotter ik.

'WAT?' Roept Luke.

'Dat kan niet. Als er iets was zouden ze jou toch bellen?!'

'Ja dat weet ik, daarom weet ik ook niet zeker of het waar is of niet!' Zeg ik.

We stappen de auto in en rijden weg. De rest van de rit blijft het stil. Het enigste wat je hoort is mijn gesnik en de radio die zachtjes aan staat.

Als we bij het ziekenhuis aankomen veeg ik m'n tranen weg en stap de auto uit. Ik doe m'n beanie goed en stap uit. Luke doet de auto op slot en we rennen naar binnen toe.

Als we binnen zijn doe ik m'n zonnebril en beanie af en rennen we naar de liften toe. Als we op de verdieping zijn waar Niall ligt rennen we naar z'n kamer toe en openen de deur.

----------

Ayy cliffhanger, ha wat denken jullie is Niall dood *clacks met tong* or nah.

Oke dat was de slechtse zin ooit, judge me. Maaaaaaar ten eerste: sorry dat ik zo lang niet geupdate heb ik was druk blablabla het gebruikelijke, ten tweede: BIJNA 3K READS TURN UP. Ik hou van jullie :)

Okay doei

xoxo Noa

Vote/comment/follow?

Wrong Choice? || n.h & l.hWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu