Hoofdstuk 9

2.1K 90 18
                                    

|| Britt ||

'HIJ WAT?' Roepen Louis, Zayn, Liam en Harry tegelijk.

Ik begin als maar harder te huilen. Ik wil m'n tranen niet meer inhouden, mijn vriendje ligt in coma en dat gebeurd een paar uur nadat ik hem had verteld dat Luke en ik hebben gezoend.

Bij die gedachte krijg ik het gevoel alsof mijn maag omdraait. Misschien was hij daar wel over aan het denken en viel hij daarom van het podium af.

'Het kan niet. Dit is gewoon een nachtmerrie en ik word over een paar seconden weer wakker in m'n eigen bed en als ik dan opsta heeft m'n moeder warme chocolade melk voor me gemaakt en-' zegt Calum

'Calum...' Kap ik hem af. '...het is geen droom.'

Als m'n zin klaar is stort hij in. Als de andere jongens hem zien beginnen ze allemaal hard te huilen. Op het moment dat ik naar ze toe loop en ze in een grouphug trek komt Greg binnen gerend.

'Britt! Wat is er gebeurd?!' Roept hij.

'Ik ben meteen gekomen toen je me belde wat de fack is er aan de hand?!' Roept hij als hij Niall ziet liggen.

'G-Greg... Hij ligt in coma.' Zeg ik door het gesnik heen.

Greg trekt wit weg.

'Nee.' Zegt hij kortaf. Hij loop naar het bed toe waar Niall in ligt.

'Het kan niet. Mijn kleine broertje... Het klopt niet.'

Ik loop naar hem toe en knuffel hem. Greg is in de tijd dat ik Niall's vriendin ben ook als een broer gaan voelen voor mij. Hij begint zachtjes te huilen en houdt me stevig vast.

Na ongeveer twee minuten laten we los en kijk ik hem aan.

'Ik ga iedere dag naar hem toe.' Zegt hij.

'Ik ook.' Zeg ik.

De jongens zijn onderhand op andere bedden gaan zitten in de kamer. Ik kruip ook op een bed en ga bij Luke en Calum zitten.

Ik schuif tegen Luke aan en hij slaat een arm om me heen. Ik begraaf m'n gezicht in zijn shirt en de tranen lopen weer zachtjes over m'n wangen.

We zitten een paar minuten allemaal stil. Niemand zegt iets, maar het is wel even fijn. Gewoon niemand die iets zegt, het enigste geluid dat je hoort is gesnif.

Na een paar minuten komt er een dokter binnen lopen. Hij groet ons en loopt naar Niall's bed. Hij schrijft een paar dingen op en loopt weer weg.

'Waar de fack was dat goed voor?' Zegt Liam.

'Dat vroeg ik mezelf ook net af...' Zeg ik met een zwakke glimlach.

'BRITT JE LACHT!' Roept Ashton.

Door zijn reactie moet ik juist lachen en iedereen in de kamer lacht mee, behalve Niall...

'Je kunt niet voor altijd depressief blijven toch? We moeten er maar mee leren leven denk ik...' Ik slaak een zucht en kruip weer tegen Luke aan.

Opeens schiet Michael omhoog.

'Jongens hoe laat is het?' Vraagt hij.

'Umm het is zeven uur.' Zeg ik nadat ik op m'n horloge heb gekeken.

'Kut kut kut kut.' Zegt Michael als hij opstaat en z'n spullen pakt.

'Michael wat is er?' Vraagt Calum.

'Nou umm misschien hebben wij over een uur een concert dat we moeten geven?'

'Oh my god dat is waar!' Roept Calum terwijl hij ook opspringt en z'n spullen pakt. Luke en Ashton doen hetzelfde. Als ze hun spullen hebben gepakt wens ik ze nog succes.

Nadat ik dat heb gezegd komt Luke naar me toe en geeft me een knuffel.

'Stay strong.' Fluistert hij in m'n oor.

'I will.' Fluister ik terug. Hij geeft me nog een knipoog en loopt dan met de jongens de kamer uit.

'Zag ik dat nou goed?' Vroeg Louis.

'Wat?'

'Luke was heftig met je aan het flirten!' Zegt hij met de nadruk op heftig.

'Zeg vindt je het goed als ik daar even niet over na ga denken omdat mijn vriendje hier nu in een facking coma ligt.' Zeg ik bot.

'Sorry ik wist niet dat je boos werd.' Zegt hij verontwaardigd.

'Maak niet uit ik had niet zo boos moeten reageren...' Zeg ik en val achterover op het bed.

Ik wrijf in m'n ogen, terug denkend (is dat een woord?) aan deze dag. Hij begon heel slecht met die foto van mij en Luke op twitter, daarna ging ik shoppen met Chace, en nu eindigt hij ook slecht met Niall die in een facking coma ligt.

'Normaal zou ik vanavond in slaap kunnen vallen in zijn armen. En dan morgen weer wakker worden naast hem.' Zeg ik dan om de stilte te verbreken.

'Dat kan nu ook hoor.' Zegt Liam.

'Hoe dan?'

'Nou je gaat gewoon naast hem liggen! Dan val je in slaap en word je morgen gewoon naast hem wakker!' Zegt hij.

'Dat is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee...' Zeg ik. Ik sta op en duw Niall een klein beetje opzij. Ik kruip naast hem in bed en sluit m'n ogen. Het boeit me niet eens dat het zo vroeg is, ik ben gewoon moe.

Dit voelt veel beter dan gewoon zitten en toe kijken hoe hij daar ligt. Ik hoor de deur open en dicht gaan. Een vrouwenstem verbreekt de stilte weer.

'Het bezoek uur is voorbij, morgen kunnen jullie hier weer komen vanaf 1 uur 's middags.' (HHAHAHA ZE ZITTEN DAAR AL BIJNA DE HELE FACKING DAG EN NU ZEG IK DAT HET EEN BEZOEK UUR WAS WTF HAHAHAH)

'Dat is goed, maar dat meisje dan?' Zegt Liam.

Ik hoor voetstappen naar het bed toe komen en doe mijn best om het te laten lijken alsof ik slaap, no way dat ik Niall nu alleen laat.

'Slaapt ze al?' Vraagt de vrouwen stem weer.

'Ik denk het wel.' Zegt Greg.

'Dan kan ze wel blijven. Misschien is het verstandig dat één van jullie dan ook blijft. Als ze morgen wakker wordt en er is helemaal niemand dan geeft dat haar ook niet zo'n veilig gevoel.'

'Ik blijf wel.' Zegt Greg weer.

'Misschien moeten jullie de andere jongens wel even app'en dat ze ook weten dat ze na het concert niet meer kunnen komen.' Zegt Greg.

'Goed idee. Ik doe het wel even.' Zegt Zayn.

Ik hoor de jongens op staan en hun spullen pakken. Ik doe m'n ogen een klein beetje open en zie dat Greg in het bed naast ons is komen liggen.

Als Zayn z'n jas aan heeft loopt hij naar Niall toe en hij fluistert 'Jij kan wel goed acteren hoor Britt.'

Ik doe m'n ogen open en lach naar Zayn.

'Thanks dat je me niet verraden hebt.' Zeg ik en ik ga zitten. Ik geef hem een knuffel.

Ik ga weer liggen en doe m'n ogen dicht. Ik hoor dat de jonens weg gaan en probeer in slaap te vallen maar het wil niet echt lukken.

Het enigste waar ik aan denk is aan Niall die hier naast me ligt, in coma... Gelukkig blijft Greg hier dus hoef ik niet bang te zijn. Het laatste wat ik hoor is de deur die open en dicht gaat en voetstappen die richting het bed naast mij gaan.

--------------------
HALLO NOA HIER,
IK WIL EVEN IEDEREEN BEDANKEN VOOR DE 1,4K READS.

JULLIE ZIJN GEWELDIG IK HOU ECHT VAN JULLIE COMMENTS IK GA ALTIJD HELEMAAL STUK.

vote/comment/follow?

Wrong Choice? || n.h & l.hWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu