12. Boş hap kutusu

15.8K 394 10
                                    

2 gün olmuştu Esin eve döndüğünden beri.
Bedir geldikten beri Seherin odasına kalıyordu. Esin'le konuşmuyordu. Küsmüş olmalıydı. Başka türlü kendine bu durumu izah edemiyordu Esin. Bulantıları artmıştı ve çok halsizdi. Bedir'i çağırmak istemiyordu. Bedir'den ayrı kalmak onu rahatlatıyordu.

"Keşke baban Emirhan olsa ve mutlu olabilseydik. Senin baban olacak o adamdan asla baba olmaz ki. O canavar ve sadece kendini düşünüyor"

Kapı açılmıştı ama Esin farkına varmadı.

"Esin" dedi Bedir.

Bedir'in sesinin duyan Esin korku. Bedir herşeyi duydumu. Korktu. İlk defa çok korkuyordu. Titremeye başladı.

"demek ki benden baba olmaz. Demek ki ben bir canavarım. Peki son ilişkimizde niye karşı gelmedin" diye sordu.

Esin hala şoktaydı. Acaba Emirhanı duyupta bilerek mi susmuştu.

"Ağam sen yanlış anladın" diyebildi küçük kadın.

"Herşeyi duydum Esin. Benim yüzüme söyleyemediklerini bebeğe mi anlatacaksın. Bide bana kötü baba diyorsun. Ben seni seviyorum ve hiç bir zaman çocuğu sana karşı doldurmam ama sen öyle birisi değilsin. Anladım ki Seherden farkın yok"

Sinirlenerek kapıya yöneldi.

"Bedir" dedi titreyerek.

"Daha ne var" diye bağırdı Bedir. Sinirliydi hemde çok.

"Emirhan" dedi Esin sessizce.

"Emirhan ne? Sen nerden tanıyorsun kardeşimi" diye sordu Bedir.

Esin inanamıyordu. Demek ki Bedir Emirhanı duymadı. Artık bacakları ağır geliyordu genç kadına. Sanki 20 yaşında değil 80 yaşında gibi hissediyordu kendini . Yükü ağırdı ve nasıl taşıyacağını bilmiyordu.

"Zöhre anlatmıştı. Merak ettim onu görmedim hiç, ne zaman gelir tanışmak isterim" dedi.

Kocasına yalan söyledi.

"Senin ne haddine Emirhanı sormak, in kahvaltıya" dedi ve kapıyı kapatı.

Bedir odadan çıkar çıkmaz Esin kendini yere bıraktı. Daha gücü kalmadı. Emirhanı o kadar çok özlüyordu ki. Ama sevemiyordu onu bile doğru dürüst. Sevgisini haykırmak isterdi. Ama içine gömmeliydi. Peki sevgisini içine gömse ne olurdu. Dili susmazdı ki. Artık an meselesiydi. Bedir belki bile şüphelenmiş olabilirdi.
Esin çaresizdi tam anlamda. Bedir'le hiç bir zaman mutlu olamayacaktı. Emirhanla da hiç bir zaman kavuşamayacaktı.

Esin çok ağladı. Sonuna ayağa kalkıp lavaboya illerledi. Yüzünü yıkadıktan sonra yemeğe indi.
Herkes yerinde oturuyordu. Bedir ne olursa olsun yanındaki yeri Esin'e ayırmıştı. Seher çok kıskandı onu. Senelerdir orası onun yeriydi. Artık o küçük kadının yeriydi. Bedir odasına bile gelse eskisi gibi olmayacaktı. Bunu o bile fark etmişti.

Bir dilim peynir yiyen Esin midemsinin bulamadığını fark etti. Su içmek istedi ama artık çok geçti.
Koşarak alt kattaki lavaboya yetişti.
Utandı. Herkesin yanında böyle birşey olsun istemedi.

Lavabodan çıkınca karşısında Bedir dikeliyordu. Onu görünce birden korktu Esin.

"Doktora gidelim" dedi Bedir ve elini uzattı.
Esin kocasının elini tutup doktora gitti.

Yemekten sonra Hasan Ağa şirkete gitti. Eşi ve kızı Zöhre alışverişe gitti.
Seher evde tek kaldı. Hizmetçilerden harıc kimse yoktu evde.

Seher bu fırsatı değerlendirmek istedi. İlk iş Esin'in odasına girdi. Konağın en üst katında olduğu için en büyük ve en güzel odaya sahipti. Bunu bile kıskandı Seher. Odanın kapısını kapattı. Muhakkak birşey bulabilirim diye düşündü. İlk iş yatağın altına baktı. Orda birşey bulamamıştı. Biraz düşünüp dolaba yöneldi. Dolabı büyüktü. Esin giysilerini renklere ayırıyordu.

"giysilerine özen gösteriyorsun demek ki küçük kız. Ama bir açığını bulacağım elbet"

Dolapta ne kadar çok arasada birşey bulanmıyordu.
Odada olan koltuğun altına da bakmıştı. Ama birşey bulamadı. En son komidininlere bakmaya karar verdi. Komidinin çekmecesini açtı. Küçük bir kutu vardı. İnçe küpeler ve yüzüklerle doluydu. Kutuyu boşalttığınıda gördüğü şeye şok olmuştu. Hap kutusuydu. Gebe kalmamak için kulanan bir haptı.

"Demek ki öyle Esin hanım" dedi Seher.

İlk defa Esin'e karşı birşey budu. İlk defa onu bu evden kovma şansını görmüştü kendinde. Boş hap kutusunu saklayarak odasına götürdü. Akşam herkese göstermek istiyordu.

Akşam oldu. Herkes gelmiş ve yemek yenilmişti. Ailecek çardağa oturan Taşkıran ailesi çayını içiyordu.

"Ağam size birşey göstermek istiyorum" dedi Seher.

Bedir başıyla onayladı ve Seher odasına koştu.
Çok çabuktu ve hemen geri döndü.

"Ağam" dedi Seher.

"Ne göstereceksen göster Seher" dedi Bedir.

Seher gülümsedi. Sonra Esin'e kötü bakış attı. Esin şaşırdı. Acaba şimdi ne yapacaktı bu kadın diye düşündü.

"Bu Esinin" dedi ve boş hap kutusunu Bedir'e uzattı.

Uzatırken gözlerini Esin'den ayırmadı. Esin anladı. Seher nerdense onun boş hap kutusunu bulmuştu. Korktu. Bedir bunu asla öğrenmemesi lazımdı. Kocası onu seviyordu ve hamileydi ama kocasının deli hallerini biliyordu ve korkuyordu.

"Bu ne Seher" diye sordu Bedir.

Şaşırmıştı. Ne olduğunu bilmeyen Ağa tam olarak anlamadı.

"Karın cevaplasın Ağam. Gerçi o şu anda dilini yutmuş olmalı. Ben izah edeyim. Hamile kalmaması için hap yutmuş" dedi Seher.

Ağanın karısı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin