Misteri kepulan api

77 4 0
                                    

Arwah atuk aku dulu suka jalan kaki pegi mana2 ..
Jarak antara satu umah ke satu umah pun xde laa jauh mana ...
tp sbb dedulu masih berkeadaan jalan kg, xde lampu jalan jadinya mmg gelap laa sepanjang jln ..
drpd umah arwah atuk ke umah pakcik aku adalah dlm 1km ..
in between jalan tuh ada satu rimbunan pokok buluh yg mmg lebat sgt2 ..
kalau tgk, pokok buluh dia berlapis2 mmg xde space langsung nak tgh dlm ..
waktu malam kat kawasan tuh mmg menyeramkanlah ..
tp sbb arwah atuk aku jenis belajar2 silat bagai so xde laa kisah sgt kan walau jalan sesorang memlm buta ..
nak jadi cerita, satu malam tuh arwah atuk aku otw nak blk umah dr umah pakcik aku ..
dh nak sampai kat kawasan buluh tuh, arwah nmpk drpd jauh mcm ada bayang2 badan org yg tgh berjalan ..
disuluh2 tp mmg x brape nmpk laa sbb jauh lagi time tuh ..
arwah atuk pun jalan perlahan2 sambil berada dlm keadaan berwaspada la ..
makin lama makin dekat arwah atuk pun dpt la suluh org tuh ..
mak aiiii, arwah atuk cuma dpt suluh badan org tgh bergerak, kaki x nmpk kepala pun xde ..
arwah atuk terus berdiri tegak sementara badan tuh bergerak terus ke depan ..
bila dh nak hampir ngan arwah atuk, benda tuh terus melayang and membentuk jd kepulan api ..
makin lama kepulan api tuh makin naik and hilang mcm tuh aje ..
arwah atuk pun cepat2 la berjalan kaki blk umah ..
tp kat tmpt yg sama mmg ada lg benda yg kacau arwah atuk ...

Cerita seram...2Where stories live. Discover now