wktu blaku kejadian ni mase aku form 2,kebetulan time tu arwah atuk aku baru beberapa bulan meninggal dunia...aku blk bcuti d kg opah aku sbelah mak.blk cuti asrama..
mulanya camni, ptg tu aku maen la congkak dgn sepupu aku.. mse tu da lewat ptg gak la..bpk sedara aku tegur aku "siti udah2 le tu maennye,da senja dh,ta elok maen wktu senja" .. yg aku ni tak phm,aku tye blk kt pak sedara aku tu " tak elok maen wktu senja nape pak uteh??" , dye diam n wt muka marah..
aku pom sambung maen congkak ngn spupu aku ni..da dgr bunyi azan bru aku stop n simpan congkak pastu g mandi. mlm tu wktu bjln dgn lancar..aku,spupu n mkcik aku ank opah aku yg nbor 11 ni,kami tido kt bilik blkg.
tuk pengetahuan bilik tu sebenarnya bilik opah n arwah atuk aku.opah aku tanak tido bilik tu lg,mybe dye rindu arwah lg kot..jd bilik tu kami la yg guna..
kami tido awai,lpas isyak da tido.satu katil share 3 org, aku,mkcik aku n sepupu aku. tido puye tido dlm kul 1pg kot camtu aku dgr bunyi mcm kuku panjang tgh mencakar dinding papan sebelah mkcik aku, aku tdo tgh2..
aku dgr bunyi tu tp aku ta bule na wt pape, jantung aku mse tu jgn kata la rasa mcm na tcabut..dup dap dup dap... laju... aku pom diam, ta lame lepas bunyi cakaran tu aku dgr atas atap bunyi cam bnda jatuh, bila aku amati bunyi tu upenye bunyi org maen congkak..
(korg penah maen congkak kn,sblum guli masuk lubang yg besar,mesti guli masuk lubang kcik dulu) tap,tap,tap,tap bunyi nye..mase tu na nangis pom ade..benda tu seolah olah suh aku dgr "dye" maen congkak atas atap..aku tgk mkcik n spupu aku sedap tido... smpai kt lubang/rumah guli besa tu dgr la bunyi brr,brr,brr..
aku ta pandai na bunyi tp korg sdri byg la law maen congkak cemane..nk2 bila dpt time rumah yg byk guli.. mase tu aku kaku..,100℅ dye ajuk aku maen congkak ptg td.. aku tertido dlm ketakutan.
huhu esok nye aku tye kt mkcik n spupu aku.mlm td ade dgr ta bunyi pape.dorg jwb tade dgr ape pom..sedap tido je... aku pom story la kt dorg sal aku kne kacaw mlm td.. dorg senyap je..
tbe2 pak uteh aku lalu dye pom sindir aku "tula org tua pesan tak nk dgr,degil ikut kepala sendiri " , sentap jgk aku mase tu... org ckp jgn maen wktu senja, nk maen jgk. last2 kn kne kacaw....
YOU ARE READING
Cerita seram...2
TerrorHighest raking in horror story #134- 16/11/17 #68- 2/7 #8-7/7 dlm pengajaran #37-8/7 dlm hantu #4-30/9 dlm sejarah # 3- 30/9 dlm pengajaran Ye aku tahu copy paste dari buku pertama soo what.. xde benda lain aku nak bagi sinopsis. . Cerita benar dar...