EX ROOMMATE

60 3 0
                                    

ada ex roommate saya ni dia selalu nampak dan kena kacau jugak. tak tau lah nak kata lemah semangat ke apa. dia nampak macam dah biasa je kena kacau, sebab sejak kecik lagi, so dia tak rasa pape pun.

tapi dia ni jenis kecikk sangat badan dia, lepas tu senang sakit, darah rendah, asyik asyik demam je. waktu awal awal duduk bilik sama, memang dia ada cakap, dia selalu nampak benda tu. tapi saya takde la tanya lebih lebih.

dan waktu awal awal masuk bilik tu, barang saya selalu hilang. tak tau lah kena sorok ke apa. macam kena sorok. sebab dah carik banyak kali kat tempat tu sebab saya ingat saya letak kat situ, tapi takde pun.

last last bila dah tak nak, baru jumpa dekat tempat tu jugak lah, memang takde benda halang pun. mula mula fikir memang salah pandang, salah letak ke apa. tapi bila dah selalu sangat, rasa cuak jugak.

apesal barang asik hilang ni. kawan kawan pun selalu tegur, apesal barang kau je yang hilang.

lepas tu ada satu malam tu, tengah tidur, tiba2 terjaga. meremang bulu roma. tapi tak de mimpi apa2 pun. just terjaga and berdebar and bulu roma meremang.

pastu baca2 terus tidur balik. esok pagi tu, kawan yang boleh nampak tu cakap, malam tadi dia kena kacau. and dia cakap, dia nampak benda tu kat kaki saya. sebab kitorang katil double decker, dia atas, saya bawah. bila dia cakap tu, saya cuak gilaaa.

ada satu hari tu, saya balik rumah. tiba2 kawan tu mesej, dia cakap, "wey balik sini nanti kau baca yassin ye. tempat kau benda tu duduk lah".

sejak tu asal ada masa terluang saya baca yassin. alhamdulillah takde barang hilang lagi. hihi.

tapi kalau ikutkan pengalaman saya dengan roommate tu, dia macam kuat semangat lah kan? kena kacau pun relax je. ada satu hari tu, tiba2 dia bangun dari katil and pergi amek yassin.

time tu saya tak tidur lagi, so saya tanya dia, kenapa? dia cakap, 'ohh takde, kena kacau". then dia naik balik katil dia. berani gilaaaaa.

Cerita seram...2Where stories live. Discover now