2 TAHUN YANG LALU

48 3 0
                                    

kejadian ni berlaku dalam bulan dua tahun ni. Ketika tu aku outstation ke Sabah dan menginap di Hotel di Kota Kinabalu. Kebiasaan nya memang aku akan sharing bilik dgn partner dan tak pernah lagi aku menginap seorang diri.

Hari pertama sampai di hotel, keje aku macam biase aku buat di tempat-tempat lain sebelum ni. melawat ballroom utk event dan set up mana yang patut untuk keperluan event ke esokkan harinya...

Selesai tugas...malam tu aku dan rakan-rakan yang lain pergi dinner. Nak di jadikan hal nye...ke esokkan hari aku kene food poisoning....aku terlantar kat bilik sambil menahan sakit.

Lepas amik ubat kat klinik aku dapat MC utk hari kedua...(utk pengetahuan korang, event yang kitorang anjurkan ni dua hari)

Hari kedua aku cuma mampu terbaring di bilik je...selama aku outstation ini kali pertama aku berada dalam jangka waktu yang lame dalam bilik dan berseorangan....

Lepas aku makan ubat...biase lah, mesti nak tido je kan....so waktu tu tengah hari macam tu...biase nya time-time macam tu housekeeping akn kemas bilik. di sebabkan aku nak privacy aku gantung lah note don't disturb kat luar pintu...so dari dalam bilik aku dengar jugak bunyi macam orang mengemas. tak pelik lah...memang time tu time housekeeping kemas bilik pon....

So aku pon tido...dalam dok tido tu kejap-kejap aku terjaga bile aku terdengar macam bunyi ketok-ketok...mcm mana aku nk describe bunyi nye ye...hah ok...macam bunyi org ketuk2 perabot...bunyi nye tiga kali macam tu...(errr tak sure...tp aku dengar tiga kali tu yang aku terjaga dari tido)  

bunyi nye macam dr bilih bersebelahan bilik aku...aku mmg buat tak endah je lah...aku pikir maybe housekeeping tengah mengemas atau ade lah maintenance hotel tengah merepair perabot org pasang katil ke ape ke kan...

aku sambung tido balik...tapi baru aku nak terlena bunyi lagi...memang mengganggu tido aku sungguh...dalam hati aku pikir lamenye mengemas...takkan tak sudah-sudah lagi...

tak pon jiran sebelah aku ni dok begurau ape lah ganas sgt bunyi bising-bising macam ni....

yang aku ni rase dah mamai sangat...dah ting tong kepale aku rase coz asik terjaga je...baru nak lena tido aku asik terjaga je...ade jugak aku terpikir bukan-bukan tapi aku taknak layan coz aku dh laa tak larat...nak lari kemana pulak aku...

Then dalam sedar tak sedar aku terasa macam ade benda naik atas badan aku dari sebelah kiri aku dan turun di sebelah kanan aku...time tu aku rase bedesup darah naih sampai ke kepala...berderau darah aku...

Aku tak pasti yang aku rase tu ape...samaada perasaan aku atau memang betul ade yang mengganggu aku...kebelutan time tu aku sedang uzur errr hehehe    dan maybe dalam pengaruh ubat...

Tapi lepas aku rase ade benda naik tu meremang bulu roma aku...terus aku rase seram...aku pon terus bukak surah yassin kat HP...aku cuba buang perasaan seram dan cuba fikir yang takde ape-ape berlaku...cuma mainan perasaan aku je...

Alhamdulillah takde ape yang teruk berlaku....dan ke esokkan harinya aku dah balik ke KL dah... walaupon ianya tak seram mane...tp tu pengalaman aku kat hotel...tp cuak jugak laa time tu...

Cerita seram...2Where stories live. Discover now