10 mars 2018
Jag satt i soffan och iakttog när Felix och Omar spelade kort. Felix fuskade för fullt, men det var inget Omar märkte vilket var otroligt roande.
Snart kände jag hur någon annan slog sig ner i soffan. Jag gav personen en kort blick och konstaterade att det var Oscar. Vilket förvånade mig eftersom att han nästan aldrig kom ner för att umgås. Det verkade även förvåna andra då folk började kolla förvånat på Oscar, dock inget han brydde sig om.
"Tjena", sa Omar och Oscar nickade i en hälsning.
"Är det något speciellt?", frågade Omar sedan tveksamt. Oscar öppnade munnen för att säga något men avbröts av att ytterdörren öppnades och stängdes. Alla blev knäpptysta och stannade upp.
Steg hördes och snart kom en tjej med blont hår och blåa ögon in i rummet. Hon var söt, dock såg man att hon var alldeles för självsäker för sitt egna bästa. Hon brast ut i ett stort flin när hon såg alla.
Omar spärrade upp ögonen och alla såg minst sagt chockade ut. Oscar såg lugn ut men hade inte rört sig en millimeter.
Alla skådade henne i tystnad medan hon styrde sina steg mot Oscar.
"Hej babe", sa hon innan hon gränslade honom och kysste honom. Chockat kollade jag på henne. Oscar såg fortfarande lugn ut vilket störde mig.
Hon satte sig i hans knä med armarna virade runt hans hals medan hon lät blicken svepa runt i rummet tills den landade på mig. Hon brast upp i ännu ett flin.
"Nämen, vem har vi här? Är det inte självaste babygirl?", sa hon.
"Och vem fan är du?", frågade jag drygt. Oscar gav mig en oklar blick som jag ignorerade. Hon skrattade och ställde sig upp.
"Du kan kalla mig Tyra, även kallad Oscars flickvän"
YOU ARE READING
Babygirl
Teen Fiction"Babygirl, du är en ängel med trasiga vingar", sa han och strök bort tårarna som rann ner längst mina kinder. "Du förstår inte, jag har ingenting kvar. Inget", grät jag och han nickade. "Jag vet"