Femtioåtta

292 6 0
                                    

Jag vaknade nästa dag med ett illamående och en yrselkänsla. En suck lämnade mina läppar och jag slöt ögonen igen för att försöka sova. Var det något jag hatade så var det att vara bakis.
Efter en stund tröttnade jag på att ligga och blunda i sängen så jag satt mig upp och drack några klunkar av vattnet som jag varit smart nog att ställt dit innan jag gick och la mig igår.
Hur tog jag mig ens hem igår?, slog en tanke mig. Plötsligt kom jag ihåg mitt fyllesnack med Oscar och att jag försökte strula med honom, jag spärrade upp ögonen och satte handen för pannan. Herregud, man måste ju bara älska alla konstiga saker man får för sig att göra när man är full.
Med en suck la jag mig ner i sängen igen och tog upp min mobil. Tre sms från Omar hade rullat in, alla från inatt.

Omar 01:34
Jsg drar vifare till nösta fest, ska dy med?

Omar 02:03
Hittsde i te dug mwn åktr hit öndå

Omar 03:23
Vsr fsn ör dy? Jsg åler hwm bu

Jag log skrattade åt smsen som knappt var läsbara innan jag bestämde mig för att beställa pizza och bara kolla på film hela dagen. Egentligen var jag inte alls sugen på mat, snarare tvärtom, men jag visste att jag skulle må bättre om jag åt något och att jag skulle bli hungrig senare så jag skrev iväg ett sms till Omar.

Jag 12:43
Vill du ha pizza?

Jag behövde inte vänta särskilt länge på svar.

Omar 12:47
Lätt, kommer till ditt rum. Beställ en kebabpizza

Sagt och gjort så beställde jag en kebabpizza och en Hawaii med vitlökssås.

En timme senare hade våra pizzor kommit och jag tvingade Omar springa ner och hämta dom av Felix som hade varit iväg och köpt pizzorna efter många om och men.
När Omar kom in med pizzorna gjorde jag plats för honom i sängen och satte på en film på datorn. Sedan virade jag täcket runt om mig och konstaterade att det här var det bästa när man var bakis.
När pizzorna var uppätna och filmen slut sträckte jag nöjt på mig.
"Hur kom du ens hem igår?", frågade han och jag skrattade svagt av minnet från igår.
"Oscar hämtade mig", sa jag och han kollade förvånat på mig.
"Vadå? Bara sådär?", frågade han och jag nickade.
"Jag stod och fyllehånglade med en kille när han kom och drog med mig hem", sa jag och han såg ännu mera förvånad ut.
"Men han skulle ju inte ens gå på festen?", sa han och jag ryckte på axlarna.
"Det trodde inte jag heller", sa jag och skrattade lätt.
Plötsligt flög dörren till mitt rum upp och in kom Oscar. Han såg stressad ut och blev lättad ut när han såg Omar.
"Där är du ju, jag har fan letat överallt", sa han.
"Vad är det?", frågade Omar oroligt. Oscar kollade med menande blick på mig och nickade sedan mot dörren. Jag förstod att de var något han inte ville att jag skulle veta och att de skulle ta det utanför så jag himlade på ögonen.
Omar och andra sidan flög upp ur sängen och följde med Oscar ut. De stängde dörren efter sig och eftersom att jag var så nyfiken som jag var så tassade jag upp ur sängen och tryckte örat mot dörren för att höra vad dom sa. Först hörde jag bara mummel men när jag koncentrerade mig för att höra vad de sa så hörde jag någonting om William och genast kom en illamående farandes.
Sedan tystnade dom och jag pressade mig närmare dörren för att försöka höra. Plötsligt öppnades dörren så att den slog i mitt huvud.
"Helvete", muttrade jag och gnuggade handen mot pannan där dörren smällt i. När jag vände upp blicken möttes jag av Oscar som höjde på ena ögonbrynet.
"Tjuvlyssnar du?", frågade han och jag skakade dumt på huvudet.
"Nej", sa jag han skrattade då han förstod att jag ljög. Vad annars skulle jag göra tryckt mot dörren?
Sedan blev han allvarlig.
"Vi alla, förutom du, ska iväg en stund nu snart. Vi kommer tillbaka inatt någongång. Jag ser till att Felix och några till är kvar här och håller koll så att inget händer", sa han och jag kollade frågandes på honom men förstod att det på något sätt handlade om William.
"Vad ska ni göra?", frågade jag och han kollade på mig på ett sätt som att jag inte skulle förstå, vilket gjorde mig frustrerad.
"Jag berättar efteråt, lovar", sa han och kollade lugnt på mig. Jag orkade inte tjafsa emot så jag suckade bara och nickade innan jag återvände till min säng.
"Vi ses snart", sa han och försvann ut från mitt rum.
"Hejdå", sa jag med en suck och slängde mig i sängen. Jaha, vad skulle jag hitta på nu då?

Babygirl Donde viven las historias. Descúbrelo ahora