Femtioett

303 5 0
                                    

Jag drog in Oscar på en klädbutik och han hade redan börjat klaga och fråga när jag var klar trots att vi endast varit här i tio minuter.
"Hjälp mig hitta en hoodie istället för att klaga", sa jag och han suckade och kollade sig runt omkring tills hans sprack upp i ett flin. Sedan pekade han på en rosa hoodie med ett rött tryck på.
"Där har du en hoodie"
"Skärp dig Oscar", skrattade jag och puttade på honom.
"Vadå? Jag tyckte den var fin", sa han och tog ner den från galgen, sedan höll han den mot sin överkropp och poserade. Jag skrattade högt och det blev inte bättre när två tjejer kollade konstigt på Oscar och mig. Men jag orkade inte bry mig trots att den ena tjejen höjde på ögonbrynen och viskade något till sin kompis, sedan skrattade de och gick därifrån.
"Vad var det där om?", frågade Oscar och hängde tillbaka hoodien på galgen.
"Ingen aning", sa jag och ryckte oberört på mina axlar.
"Whatever, följ med mig och testa", sa jag och syftade på kläderna jag höll i. Han höjde på ögonbrynet och flinade lätt. Jag skakade på huvudet, typiskt Oscar att alltid tolka allt på ett sexuellt sätt.
"Du får vänta utanför alltså", sa jag och han putade ledsamt med underläppen.
"Tönt", skrattade jag och började gå mot provrummen.
"Testa den här", flinade Oscar och jag vände mig om. Han höll i en röd spetsbody som visade alldeles för mycket hud. Mina kinder blev en nyans rödare när samma tjejer som kollat konstigt på oss förut nu stod bara någon meter ifrån oss och kollade nyfiket på vad Oscar hade i handen.
"Men Oscar ge dig!", sa jag aningens generat men ändå roat. Jag vände mig om och styrde stegen mot provrummet. Oscar skrattade bakom mig innan han följde efter. Jag gick in i ett provrum och Oscar väntade utanför.
När jag fått på mig första plagget som var en svart klänning med urringad rygg skulle jag precis fråga Oscar vad han tyckte när jag hörde en av tjejerna komma fram till Oscar.
"Ursäkta", sa hon till honom och jag kände någon slags irritation krypa i kroppen, varför visste jag inte men jag störde mig på att hon pratade med Oscar.
"Mm?", svarade Oscar och lät rätt så ointresserad.
"Ehm, är hon tjejen din flickvän?", frågade hon och jag spärrade chockat upp ögonen när jag förstod att hon syftade på mig.
"Nej, varför undra du?", frågade Oscar roat.
"Jaha", sa hon och fnittrade. Hennes fnitter fick mig att vilja spy. "Skulle jag kunna få ditt nummer, eller något?", frågade hon sedan. Oscar skrattade svagt och jag blev överdrivet irriterad över hennes fråga. Varför blev jag ens det? Det var inte så att jag och Oscar var något mer än vänner och det skulle vi aldrig bli.
"Nope", sa han enkelt och jag hörde hur hon flämtade till. Jag flinade och var tvungen att anstränga mig för att inte skratta.
"Jag vill ändå inte ha ditt nummer!", fräste hon sedan förolämpat och klampade iväg. Nu kunde jag inte hålla mig längre utan bröt ut i skratt. Jag skrattade så mycket att jag var tvungen att sätta mig ner och Oscar öppnade dörren till provrummet med ett roat flin.
"Vadå?", sa han.
När jag lugnat ner mig reste jag mig upp och torkade bort tårarna som runnit när jag skrattat. I spegelbilden när jag rättade till klänningen upptäckte jag Oscar som stod och stirrade på mig, eller rättare sagt min kropp.
"Vad?", frågade jag och mötte hans blick i spegeln.
"Du var as snygg i den där klänningen", sa han och jag log generat.

Babygirl Where stories live. Discover now