Jag vaknade av att min mobil surrade och jag svarade utan att kolla vem det var.
"Hallå?", svarade jag hest.
"Godmorgon babygirl", hörde jag William skratta på andra sidan luren och jag rös av obehag.
"Vad vill du?", snäste jag.
"Wow lugn", skrattade han och jag påminde mig själv om att inte blir allt för irriterad. "Tänkte bara kolla ifall du var redo för uppdrag nummer två", sa han sedan och min puls ökade. Jag svalde hårt och satte mig upp i sängen.
"Mm", svarade jag sedan och jag hörde hur han stängde någon dörr i bakgrunden.
"Bra, jag förklarar vidare när du är här. Hämtar upp dig vid Ica om en halvtimme", sa han och la på. Jag suckade och masserade mina tinningar. Vad hade jag gett mig in på? Varför lekte jag ens någon sorts räddare?
Men tanken på att pappa förmodligen hade gjort allt för mig ifall något sånt här hände fick mig att fortsätta.
Jag reste mig ur sängen och bytte om till en simpel outfit bestående av svarta jeans och ett svart linne. Jag drog på en jeansjacka över det och drog en borste genom mitt hår innan jag gick. Jag mötte Omar på vägen ut och bad honom säga åt Oscar att jag skulle träffa Ogge.
När jag kom ut tände jag en cigg innan jag började gå mot Ica.Jag och William rullade återigen in vid deras hus och vi klev ur.
"Vi kommer åka till en klubb, du vet den du var på förut?", sa han och jag nickade. Hur skulle jag ha kunnat glömma?
"Den här killen", han höll upp ett foto på en man i kostym, "vi behöver hans bilnycklar" fortsatte han och jag kollade konstigt på honom.
"Varför i helvete behöver ni hans bilnycklar?"
"För att han har information där som vi behöver", sa han och såg min tvivel.
"Om allt går rätt, det vill säga att du sköter ditt jobb, så kommer ingen bli skadad", sa han och jag andades ut.
Sedan gav han mig en påse med kläder.
"Du vet vad du ska göra, kila iväg och byt om", sa han och schasade iväg mig. Jag hittade en toa att byta om på och sedan gick jag tillbaka till William som redan satt klar i bilen att åka. Jag hoppade in och han visslade flirtigt åt mig. Jag blängde på honom och motstod lusten av att ge honom en käftsmäll. Han verkade underhållas av att jag blev irriterad för han satt med ett äckligt flin medan han startade bilen och började åka.
"Jag vill träffa honom", sa jag plötsligt och William kollade på mig.
"Din pappa?", frågade han och jag nickade.
Han skrattade och jag blängde återigen på honom.
"Du får träffa honom när du är klar med våra uppdrag"
"Men hur vet jag att du inte bara bluffar", fortsatte jag envist.
"Det lär du ju se", svarade han enkelt och jag slog frustrerat ut med armarna.
"Idiot", fräste jag och han flinade som vanligt."Framme", han parkerade bilen och visade mig bilden en gång till och förklarade vem jag skulle ge bilnycklarna till. Jag nickade och hoppade ut ur bilen. Blickar drogs till mig när jag gick med den tighta svarta klänningen som var aningens för kort och aningens för urringad. Jag kände mig obekväm men gjorde allt för att inte visa det och när jag kom in på klubben och allas blickar vändes mot mig så kändes det som om jag krympte till en myra.
Men jag tog ett djupt andetag och letade efter mannen på fotot och det var inte svårt att hitta honom. Han satt och pratade med en annan kille och var förmodligen den enda som inte stirrade på mig.
Jag siktade in mig på honom och gick ditåt. Jag blev stoppad ett antal gånger på vägen men ursäktade mig fram. När jag kom fram vid baren där han satt så ställde jag mig aningens för nära och lutade mig mot disken.
"En pina colada tack", sa jag till bartendern och jag såg i ögonvrån hur mannen vände sig om och granskade mig. Jag fick min drink och sippade försiktigt på den medan jag vände mig mot honom. Jag log försiktigt och han flinade tillbaka.
"Hej där", sa han och hans blick fastnade på mina bröst.
"Hej", sa jag sockersött och vi började småprata. Snart kom hans vän tillbaka från toan och han vände sig om mot honom varpå jag passade på att sticka ner handen i hans ficka och fiska upp hans bilnyckel. Jag blev nästan besviken på hur enkelt det gick och stoppade snabbt ner den i den lilla axelväska jag bar och presenterade mig för hans kompis. Vad han hette glömde jag lyssna på, men jag brydde mig inte heller. Istället ursäktade jag mig för att gå på toa och gick sedan för att leta upp Theo som tydligen var han som skulle ha nyckeln. Jag hittade honom lite längre bort ståendes vid ett bord nära utgången pratandes med någon. Jag kollade noggrant så att han jag nyss snott ifrån inte såg när jag gick förbi Theo och diskret la bilnyckeln i hans utsträckta hand innan jag smet ut och tog mig till Williams bil.
"Du kan det här", sa han nöjt när jag hoppade in i hans bil. Jag himlade på ögonen, jag hade snott saker förut så ja, jag skulle klassa mig själv som en rätt bra ficktjuv. Men det var inget jag direkt var stolt över.
"Då är vår del klar, jag kör dig till Ica", sa han och jag nickade, tacksam över att ännu ett uppdrag var avklarat. Nu var det bara ett kvar och hittills hade jag klarat båda bra, så tredje borde inte vara något problem.
KAMU SEDANG MEMBACA
Babygirl
Fiksi Remaja"Babygirl, du är en ängel med trasiga vingar", sa han och strök bort tårarna som rann ner längst mina kinder. "Du förstår inte, jag har ingenting kvar. Inget", grät jag och han nickade. "Jag vet"