Efter att ha hittat på en lögn, till Oscar, i form av att jag var tvungen att träffa Ogge så lämnade jag huset tjugo minuter innan jag och William skulle träffas. Jag fick aningens dåligt samvete över att ljuga inför Oscar, men jag visste att jag var tvungen eftersom att han aldrig annars hade låtit mig gå. Dessutom ville jag inte dra in honom i skiten.
Jag gick i rask takt och var framme på en kvart. Jag kollade mig runt omkring efter William men kunde inte se honom någonstans. Strax efter rullade en svart Lamborghini, med tonade rutor, in på parkeringen och ställde sig precis vid mig. Fundersamt kollade jag på bilen, var det William? En av fönsterna vevades ner och William stack ut huvudet med det vanliga flinet klistrat på läpparna.
"Tjena snygging", sa han och granskade mig från topp till tå med ett nöjt flin. Jag himlade på ögonen och gick runt bilen för att sätta mig i passagerarsätet. Jag spände fast mig och han började köra.
"Okej det du ska göra är att uppehålla en kille medan vi fixar lite saker", sa han och jag kollade konstigt på honom.
"Vad ska ni fixa?", frågade jag och han gav mig bara en kort blick innan han ryckte på axlarna.
"Det spelar ingen roll", sa han och jag tänkte precis öppna munnen och protestera innan han gav mig en menande blick.
"Tänk på pappsen", sa han och jag stängde munnen igen. Jag lät blicken vila utanför fönstret men jag kunde känna hur han nöjt flinade åt att han "vann".En stund senare rullade vi in framför ett stort hus, ungefär som de huset där Oscar och gånget höll hus, förutom att Oscars hus var större. William hoppade ur bilen och gick runt till min sida.
"Välkommen tillbaka", sa han och höll upp dörren för mig. Tillbaka? Förvirrat kollade jag på honom medan jag gick ur bilen, men när jag såg två killar stå ute och röka varav ena jag kände igen men först inte kunde förstå varför. Plötsligt slog det mig att det var Theo, från när William hade mig inlåst. Pusselbitarna föll på plats och jag drog efter andan när jag kollade upp på huset jag spenderat ett antal nätter och dagar i. Plötsligt fick jag en illamåendekänsla och fick lust att vänds om och springa därifrån. Men jag svalde klumpen i magen och tog mig samman, jag gjorde det för pappas skull.
Jag följde efter William in i huset. Han hälsade på Theo och den andra killen med en nick. Theos blick landade på mig och hans ögon vidgades aningens.
William ledde mig in i ett stort vardagsrums liknande rum, där ett tiotal människor redan satt.
William presenterade mig, även fast jag förmodade att alla redan visste vem jag var och sedan gjorde han en snabb presentation av alla men jag orkade varken bry mig eller ens försöka komma ihåg någons namn.
När han var klar slog han ihop händerna.
"Okej, ska vi gå igenom dagens plan?", sa William och lät blicken svepa över dem innan den landade på mig och jag nickade.
YOU ARE READING
Babygirl
Teen Fiction"Babygirl, du är en ängel med trasiga vingar", sa han och strök bort tårarna som rann ner längst mina kinder. "Du förstår inte, jag har ingenting kvar. Inget", grät jag och han nickade. "Jag vet"