Trettiotre

351 4 0
                                    



När jag kom tillbaka till huset efter att ha träffat Ogge mötte jag Tyra. Hon stod utanför huset och rökte. Ett flin trädde hennes läppar när hon såg mig och jag suckade då jag verkligen inte hade någon ork för henne just nu.
"Oj vad du såg trashy ut då", sa hon och granskade mig. Tjejen hade verkligen inget filter. Jag kände irritationen komma krypandes men jag orkade inte svara utan fortsatte bara gå mot huset. Men hon hade andra planer. "Så hur känns det att vara officiellt föräldralös då?",
jag stannade upp och kände hur det högg till i bröstet på mig, för det hon sa var ju sant.
"Ursäkta?", sa jag och hon flinade.
"Ja, nu när din mamma är död och allt", sa hon och jag kände hur ilskan kokade inom mig.
"Och hur fan vet du om det här?", sa jag och spände nävarna. Hon log äckligt.
"Oscar berättade", sa hon spydigt och jag kände hur besvikelsen över att Oscar berättat för Tyra om det sköljde över mig.
Sekunden efter puttade jag hårt ner henne på gräset. Hon flämtade chockat till . "vad fan håller du på med?", sa hon med hennes ljusa gälla röst.
Ilskan, som jag i vanliga fall hade svårt att hantera, tog över mig och jag flög på henne. Och om jag i vanliga fall hade svårt att hantera ilskan så var jag djävulen själv nu, jag såg bokstavligen talat svart. Hon skrek och försökte göra motstånd genom att veva med händerna.
Jag hörde hur dörren till huset öppnades men jag brydde mig inte om att kolla vem det var.
"Vad fan håller ni på med?", frågade Oscar och jag stannade upp i mina rörelser vilket ledde till att Tyra såg ett tillfälle att slå mig, jag flämtade till och tog tag i hennes huvud och dunkade ner det i marken. Hon skrek och jag ställde mig upp från henne. Hon såg alldeles för nöjd ut över att jag slutat så jag sparkade till henne allt jag hade i magen och spottade henne sedan i ansiktet. Jag svor på att jag hörd ett antal revben knäckas och jag hoppades innerligt att det var en punkterad lunga. Men jag var långt ifrån nöjd och var precis påväg att hoppa på henne igen när ett par starka armar tog tag i mig.
"Släpp mig!", skrek jag och viftade med ben och armar. Men han höll ett stadigt grepp vilket gjorde det omöjligt för mig att ta mig loss.
"JAG SKA FUCKING DÖDA HENNE!", skrek jag och dem nu allt för välkända tårarna rann ner längst mina kinder.
Oscar ropade på någon, vem vet jag inte, men snart kom en kille med svart hår som kollade förskräckt på mig och Tyra.
"Hjälp Tyra", beordrade Oscar medan Tyra hostade upp blod.
"Avrätta henne", fräste jag och killen såg bokstavligen talat livrädd ut.

Babygirl Where stories live. Discover now