13 mars 2018
Jag vaknade av solstrålarna som träffade mitt ansikte, en irriterad suck över att jag glömt dra ner persiennerna lämnade mina läppar medan jag satte en kudde över ansiktet. Hade ingen ork att gå upp, särskilt inte nu när Tyra, som tyckte hon var så jävla mycket bättre än alla andra, var här. På något sätt störde jag mig på uppmärksamheten hon fick av Oscar.
Omar hade berättat för mig att hon tidigare bott här med dem men sedan flyttat iväg ett år med sin familj till London.
Ända sedan hon kom tillbaka hade Oscar ignorerat mig, vilket gjorde mig både förvirrad och irriterad.
Tillslut var röksuget för stort för att ignoreras vilket gjorde mig tvungen att lämna min varma säng. Jag gick ut på balkongen i hopp om att Oscar skulle vara där, men oturen var med mig och istället stod Tyra där. Hon flinade när hon såg mig och jag log falskt tillbaka medan jag tände cigaretten.
"Så vad hände egentligen med din pappa?", frågade hon och jag kände hur mitt hjärta värkte till.
"En dag var han plötsligt borta, när kommer han tillbaka?", frågade hon med ett flin och jag kände stor lust att putta ner henne för balkongen.
"Juste, förlåt jag glömde. Han är ju död", sa hon och skrattade. Jag kände hur ilskan bubblade upp inom mig. Hur kunde en människa vara så känslokall? Jag mötte hennes blick medan jag tog ett par steg mot henne. Hon var ca 1 dm längre än mig vilket gjorde att jag behövde kolla upp.
Jag borrade in min blick i hennes innan jag smällde till över kinden. Hon flämtade till.
"Hoppas du brinner i helvetet", fräste jag sedan och spottade på henne innan jag stampade in i huset igen.
På vägen in mötte jag Oscar men gav honom bara en kort blick och stampade argt förbi.
YOU ARE READING
Babygirl
Teen Fiction"Babygirl, du är en ängel med trasiga vingar", sa han och strök bort tårarna som rann ner längst mina kinder. "Du förstår inte, jag har ingenting kvar. Inget", grät jag och han nickade. "Jag vet"