Alleen?

709 19 0
                                    

Ik loop het klaslokaal in. Het is dinsdag het eerste uur wat betekend dat ik biologie heb. Ik kijk de klas rond en zie Miley zitten. Ik neem plaats naast haar. 'Hey eef' zegt ze en kijkt me glimlachend aan. 'Oke Mil wat is er wat je zo doet lachen?' Ze kijkt me met een grote grijns aan.

'Ik eh heb een vriendje' zegt ze opgewekt. Ik glimlach naar haar 'leuk' zeg ik en probeer te blijven glimlachen maar ik voel de tranen alweer prikken in mijn ogen. 'Wat is er Eef' zegt ze bezorgd en legt een hand op mijn schouder. 'Het is uit tussen mij en kane' zeg ik en kan de tranen niet meer onderdrukken. 'Kom' zegt ze en neemt me mee naar het toilet.

Ze slaat haar armen om mij heen. 'Het komt echt wel goed tussen jullie waarom is het uit?' Ik probeer de tranen weg te slikken maar het lukt niet. 'Ik Ehh.. hij verteld mij niet alles en dat geeft mij een wantrouwend gevoel snapje?' Het blijft stil. 'Ik stel me aan he' zeg ik jammerend.

Miley kijkt me bezorgd aan. 'Nee, maar Ehh ik snap niet waarom hij je alles zou moeten vertellen. Jullie hebben pas een week een relatie het is logisch dat je gelijk niet alles van elkaar weet dat duurt maanden voor je elkaar echt door en door kent' ik knik. Misschien stel ik me wel aan.

'Ga vanmiddag met hem praten en leg het uit. Misschien kan hij je duidelijkheid geven en komen jullie er weer samen uit' ik geef haar een knuffel. 'Thx Mil'

Het is pauze en ik zoek naar Kane. Ik zie geen spoor van hem en zijn vrienden zie ik ook al niet. Ik loop naar een gast die ik wel vaker bij hem heb zien staan. Ik tik op zijn schouder en hij kijkt mij verbaast aan.

Ik steek mijn hand uit. 'Hoi ik weet niet of je me kent maar ik ben Eva en Ehh ben de vriendin van Kane' hij schud mijn hand 'hai ik ben Jackson, Jaa dat heeft hij verteld' zegt hij grijnzend. 'Ehh weet je misschien waar hij is? Ik heb hem al de hele dag niet gezien' hij en een paar andere jongens beginnen te lachen.

Een jongen met zwart haar begint te praten 'verteld je vriendje je niks dan? Hij is weg voor een week' de rest begint weer te lachen. Ik kijk ze niet begrijpend aan. 'Hij is met het rugbyteam op kamp voor anderhalve week' zegt Jackson weer. Mijn mond vormt zich een o.

'En Ehh weetje ook wanneer hij precies terug komt?' Hij schud zijn hoofd. 'Ohh Oke bedankt' zeg ik weer en loop weer terug. 'Wij kunnen je ook gezelschap houden hoor' schreeuwt de jongen met zwart haar weer. 'Nee Dankje' schreeuw ik terug en ga weer bij Hannah en Max zitten.

'Weten jullie waar Glenn is?' Vraagt Hannah. We schudden allebei ons hoofd. 'Misschien met Taylor in de wc?' Zegt Mac grijnzend. Ik kijk hem verbaasd aan. 'Doen ze wel vaker' fluistert hij. Fijn om te weten..

'Jongens' word er achter ons gezegd we draaien ons om en daar staat Miley met een jongen. 'Dit is dus mijn vriendje Matthew' de jongen geeft ons allemaal een hand en ze gaan bij ons zitten.

'Heb je al met Kane gepraat?' Fluister Miley in mijn oor. 'Nee hij is anderhalve week weg met zijn rugby team' fluister is terug. Ze knikt met haar hoofd. 'App hem anders en zeg dat je met hem wilt praten zodra hij terug is' ik knik en doe wat ze zegt.

Vandaag heb ik weer cheerleader training voor de basketbal wedstrijd van vrijdag. Ik loop in mijn pakje de zaal binnen. Er is niemand alleen maar Mandy. Ze zit snikkend op de tribune.

Ik loop naar haar toe en ga naast haar zitten. Haar mascara zit helemaal onder haar ogen en haar ogen zijn rood, dik en opgezwollen. 'Ik weet wat je denkt. Dat kreng huilt eindelijk. Misschien verdien ik dit alles ook gewoon' zegt ze snikkend. Ik trek een wenkbrauw op.

'Wa-at is er aan de hand?' Vraag ik niet wetend wat ik moet zeggen. Mandy is niet een vriendin van mij geweest maar ik word er ook niet blij van om haar te zien huilen. 'Ik word van school afgestuurd. Ik heb te vaak de regels overtreden en ik kan er niks meer aan veranderen' ze barst in huilen uit.

Ik leg ongemakkelijk mijn hand op haar rug en wrijf erover heen. 'Wanneer moet je...... van school af zijn?' Dat laatste fluister ik. 'Over twee maanden ze willen eerst dat ik het semester afmaak' 'en waar moet je dan heen?'

'Naar een kostschool zodat ik veel regelmaat heb maar dat is het probleem niet. Ik doe zo omdat ik.... omdat ik aandacht wil krijgen. En niet van de mensen opschool maar van mijn ouders. Ze zijn er nooit en alleen als er iets aan de hand is staan ze gelijk op school. Ik ben niet zo maar ik moet me wel zo gedragen snap je?' Ik knik.

'Kom' zeg ik en geef haar een knuffel. 'Weetje je bent best aardig ondanks dat ik dacht dat je een huppel trutje was' zegt Mandy lachend door haar tranen heen. 'Thanks denk ik' zeg ik lachend. Niet wetend dat dit het begin van onze vriendschap was....

Bad influence (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu