Een nieuwe vriendin

586 12 0
                                    

Ik word wakker van het felle zonlicht dat door mijn gordijnen heen schijnt.

Het is maart wat betekend dat de zon steeds weer eerder opgaat komen en dat is te merken.

Ik trek mijn badjas aan en loop op mijn sloffen naar beneden.

Mijn moeder staat in de keuken lunch voor zichzelf te maken.

'Moet jij niet naar school Eef?' Vraagt ze verbaasd. Ik schud mijn hoofd. 'Ik ben niet zo lekker mam' antwoord ik.

Ik ga op de bank zitten en ze neemt plaats naast mij. 'Ik snap het wel hoor het is de dag erna dus je wilt er niet gelijk mee geconfronteerd worden' zegt ze. Ik geef haar een kleine glimlach.

Mijn moeder heeft mij altijd wel begrepen dus ook nu had ik haar verteld over het gevecht. Natuurlijk heb ik wel een aantal dingen weggelaten maar dat heeft ze niet doorgehad.

'Blijf maar thuis anders spreekt Guido je misschien aan op school. Je weet toch nog niet wat je wilt?' Ik schud weer mijn hoofd.

Ik moet een keuze maken tussen een lieve betrouwbare jongen die mij altijd aan het lachen maakt en mij nooit opzettelijk pijn zou doen. Of een jongen die mij gevoelens geeft die ik nog nooit eerder heb gevoeld en mij het gelukkigste meisje van de wereld maakt  alleen laat hij mij onverwachts in de steek......

Mijn hart zegt kies voor Kane want dat is waar je hart toe behoord maar mijn gedachten zeggen wat anders. Kane is niet te vertrouwen en bij Guido weet je dat wel zeker...

'Ga anders vandaag nog een keer langs Kane en praat nu nog een keer met hem. Leg hem goed uit wat je dwars zit en misschien kan hij wel je keuze opgang helpen' ik kijk mijn moeder grijnzend aan.

'Jij hebt je voorkeur voor Kane he mam' zeg ik lachend. 'Nee, ja, ja...... met hem samen was je zo anders dan met Guido. Als je met Kane was dan leek het alsof ik mezelf weer met je vader zag lopen op jullie leeftijd.' Ik glimlach nog steeds.

'Ik ga mij dan maar eens aankleden om richting Kane te gaan, Thanks mam' zeg ik en druk een kus op haar wang.

Tijdens het aankleden krijg ik een appje van Miley.

MILEY
Heyy ik Ehh wilde vragen hoe het gister nog was afgelopen? Aangezien je vandaag niet op school bent heb ik de audities voor het team naar morgen verplaatst denk je dan aanwezig te zijn?
Love you😘💕

IK
We hebben wat gepraat wat nog meer verwarring in mijn hoofd heeft opgeleverd..... kan je vanmiddag even langs komen om te praten? En die verplaatsing is super fijn Thanks!

MILEY
Is goed je zit mij wel verschijnen rond 4 uur
X

Ik loop langs de kamers en stop bij die van Kane. Ik haal even diep adem en loop dan naar binnen.

Hij ligt te slapen op zijn buik zo schattig.

Ik loop zachtjes naar hem toe en laat mijn hand over zijn wang glijden. Hoeveel ik van deze jongen hou is onbeschrijfelijk. Ook al heeft hij mij zoveel geflikt....

Aan de andere kant van de kamer ligt een rond de 30 jarige vrouw te slapen. Zij zal hier vandaag wel zijn binnengebracht aangezien ze hier gister nog niet lag.

De bos rozen die ik meegenomen heb zet ik in een vaas en plaats deze op zijn nachtkastje.

Ik ga naast hem zitten en haal mijn hand door zijn haar.

'Jij bent zeker zijn vriendin' hoor ik een vrouwelijke stem achter mij zeggen. Ik draai mij om. Het is de vrouw die hier ook ligt.

'Ja dat ben ik' zeg ik zelfverzekerd. Ook al is het niet zo....

'Een leuke jongen hoor ik heb vanochtend wat met hem zitten kletsen voor ik geopereerd ben. Hij was heel trots toen hij over jou vertelde' ik hoor aan haar stem dat het een vriendelijke vrouw is.

Hij was over mij aan het vertellen?

'Sterkte wat heeft u als ik vragen mag?' Zeg ik om het onderwerp te veranderen.

Ze zucht diep 'ik heb borstkanker en heb er een moeten amputeren'

'Wat erg voor u' ik schrik hier echt van. Dat het zo verkeerd met je kan gaan.

'Ik ben al een jaar aan de chemo's maar dat hielp niet dus besloten ze dat het beter was om hem maar te verwijderen. Ik heb ermee leren leven en ik moet het maar accepteren' ik knik.

Ik heb echt medelijden met deze vrouw.

Mijn blik valt op de foto lijstjes met kinderen op haar nacht kastje.

'Zijn dat al u kinderen?' Vraag ik om het gesprek wat luchtiger te maken. Ze verteld trots 'ja drie stuks. Twee dochters, Emily van 5 en Mariah van 8 en een zoon Orlando van 17 jaar. Ze komen zometeen op bezoek'

Ik geef haar een glimlach 'leuk zo een groot gezin. Ik wil ook graag drie kinderen later omdat ik zelf ook met zijn drieën ben opgegroeid'

'Ben je de oudste?' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd 'nee, ik ben juist de jongste maar ik schil maar een paar jaar met mijn broer en zus'

'Ik ben trouwens Miri' zegt ze en steekt haar hand naar mij uit. Ik loop naar haar toe 'ik ben Eva'.

Ze wenkt naar Kane 'een leuke jongen heb je. Erg charmant' ik moet lachen. 'Is meneer de charmeur weer bezig geweest?'

'Nou hij probeerde mij wat op te vrolijken en dat is hem aardig gelukt'

Het geeft mij een warm gevoel dat Kane zo zorgzaam is voor andere mensen hier. Zal hij dat later ook zijn?

'Eva' hoor ik een schorre stem zeggen. Ik draai mij om en ik zie dat Kane omhoog probeert te komen. Snel loop ik naar hem toe om hem te helpen.

'Hey sexy' fluister ik in zijn oor en druk een kus op zijn mond. Ik zie dat Miri aan het glimlachen is naar ons.

'Heb je al geluncht?' Vraag ik. Hij schud zijn hoofd. 'Zullen we anders in de kantine gaan zitten?' Vraag ik hem. 'Ja' antwoord hij en probeert op te gaan staan.

Hij heeft wat minder kracht dus ik help hem.

Op dat moment komen er twee meisjes binnen gerend gevolgd door een jongen en een wat oudere man.

'Mamaaaa' schreeuwen de meisjes en bespringen hun moeder. 'Meiden doe eens rustig met jullie moeder ze heeft pijn weten jullie nog' zegt de oudere man.

'Bedankt pap' zegt Miri.

Waar is haar man? Vraag ik mij de hele tijd af. Die heeft haar toch niet alleen gelaten met haar ziekte?

Bad influence (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu