Alleen Ik

627 15 0
                                    

Ik word wakker van het felle zonlicht wat door de ramen heen breekt en in mijn ogen prikt.

Ik schiet omhoog en zie dat het stuk bed naast mij leeg is. Ik pak mijn telefoon en lees zijn appje.

Fijn hij is dus helemaal niet thuis gekomen vannacht. Ik had net zo goed in mijn eigen bed kunnen slapen.

Het is 9 uur wat zal ik doen? Beneden ontbijten met zijn moeder? Nee dat is te awkward zonder hem en wat moet ik zeggen als ze vraagt waar hij is.

Ik pak mijn spullen bij elkaar en open zijn balkon. Ik kan naar beneden klimmen via de regen pijp. Ik til mijn been over de reling en glij via de regenpijp naar beneden.

......

Het is 1 uur en ik lig op bed Netflix te kijken. Mijn telefoon licht op en er komen meerdere appjes binnen.

'Guys, zullen we vanavond met zn alle naar de film gaan?'
-Miley-

'Jaaaa mogen onze vriendjes ook mee?😏'
-Glennis-

'Goed idee😏'
-Miley-

'Maar ik dan?😭😭'
-Hannah-

'Je hebt Max 😂😂'
-Miley-

'Kom je ook Eva? samen met Kane?'
-Miley-

Ik weet niet of ik op Kane kan rekenen. Straks komt hij pas laat thuis.

'Ik kom wel en Kane dat moet ik nog even checken'
-Eva-

'Yeyy gezellig girls😏💕'
-Hannah-

'Half 7 voor de bios dan maar'
-Miley-

'Ik zie jullie daar dan💋'
-Glennis-

Na een paar films gekeken te hebben op Netflix is het inmiddels 5 uur. Ik ga maar eens vragen aan Kane hoe het gaat.

Ik zoek met trillende handen zijn nummer op in mijn telefoon.

Beep
Beep

'Hey schatje' klinkt zijn stem door de telefoon wat mijn hart een sprongetje doet maken.

'Heey' zeg ik met een trillende stem.

'Alles goed?' Ik hoor de bezorgdheid in zijn stem.

Ik knik 'ja hoor en bij jou?'

Even blijft het stil.

'Het gaat hier kut maar ik kan je nu even niks vertellen erover als ik thuis ben ja?'

Ik voel de woede weer in mij op komen hij verteld me weer iets niet.

'En wanneer denk jij thuis te komen dan?!' Vraag ik bot.

Het blijft stil aan de andere kant van de lijn. Hij is waarschijnlijk geschrokken van mijn reactie.

'Ehhhh rond 7 uur sta ik voor je huis ja?' Ik hoor dat hij onzeker geworden is.

'Ik ben dan in de bios. Kom je anders daarheen? Ik app je wel het zaal nummer en dan kan je tijdens de film binnen komen lopen?'

'Oke is ook goed. Ik ben daar dan om 7 uur. Moet nu gaan schatje tot straks'

Voor ik iets terug kan zeggen hangt hij al op.

.....

Het is half zeven en ik sta voor de bios te wachten op de rest. Ik ben natuurlijk weer de eerste omdat de rest nooit op tijd komt. Ik check mijn telefoon en word dan op mijn schouder getikt.

Even denk ik dat het Kane is maar als ik mij omdraai sta ik oog in oog met Max.

'Hey sweetheart' zegt hij en geeft me een kus. 'Is de rest er nog niet?' Ik schud mijn hoofd. 'En waar is je lover gebleven?' Ik probeer een glimlach uit mijn lippen te persen.

'Hij komt wat later' probeer ik zo normaal mogelijk te zeggen. Diep van binnen ben ik zo geïrriteerd als wat.

....

De film gaat zo beginnen en we lopen met de hele groep de zaal binnen.

Ik ga een beetje in het midden zitten en leg mijn tas op de plek naast mij. Aan mijn andere kant neemt Max plaats die weer naast Hannah zit.

De film speelt nu al zo een 3 kwartier en ik vind hem echt saai. Het is een actie film en dat is niet echt mijn ding. Er gebeurt weinig en het is nog geen eens spannend. Zuchtend ga ik onderuit zitten en speel wat met de touwtjes aan mijn jurkje.

'Is er iets?' Fluistert Max in mijn oor. Ik zucht weer 'jullie zitten allemaal zo gezellig en mijn vriendje laat me weer zitten' ik voel de tranen prikken in mijn ogen.

Hij legt zijn hand op mijn knie om mij gerust te stellen. 'Hij komt echt wel en anders is er iets tussen gekomen. Hij zou je nooit opzettelijk laten zitten'

Ik weet het niet. Ik weet het niet meer met Kane.......

Bad influence (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu