Schoonfamilie

595 13 0
                                    

Ik zit met Hannah om de hoek van de school bij de Starbucks. We hebben een tussen uur dus hadden we bedacht om een lekkere frappe chino te halen.

'Heb je nog met Miley gesproken..?' Vraagt Hannah terwijl ze een slok neemt van haar frappe. Ik schud mijn hoofd 'nee als ze wilt praten komt ze zelf maar naar mij toe. Hoezo? Heb jij haar nog gesproken?'

Ze knikt 'gister kwam ik haar en Matthew tegen in de club. Ze was dronken en begon heel haar hard bij mij uit te storten'. 'Huh gaat ze weer met hem dan? Na alles' ik ben verbaasd.

Eerst gaat ze met een andere jongen een filmpje maken die over de hele school gaat en toch neemt hij haar nog terug....

'Yep. Ze hoefde maar een paar keer te knipperen met haar ogen en hij hing alweer aan haar lippen' zegt Hannah afkeurend waardoor ik moet lachen.

'Hoe gaat het met Kane? Komt hij binnenkort weer naar school toe?' Vraagt ze. 'Het gaat wel goed met hem. Ik denk dat hij over twee weken wel weer op school zal verschijnen' antwoord ik.

Het laatste semester gaat volgende week in wat betekend dat we nog maar heel even moeten en het jaar is voorbij. Ik heb mij al ingeschreven voor de studie rechten hier in de buurt. Kane gaat bedrijfsmanagement doen iets verder weg maar wel op normale reisafstand.

Ik vind het fijn dat we nog dicht bij elkaar blijven wonen. Meestal is dat niet het geval en gaan relaties kapot aan de lange afstand door de studies.

*ping* mijn telefoon op de tafel licht op.

Het is een appje van Kane

Kane
Babe, mijn ouders hebben bedacht om vanavond uiteten te gaan. Ik Ehh wilde vragen of jij ook kwam om mij te steunen. Je weet hoe erg ik dit soort dingen haat....

Ik
Tuurlijk kom ik je steunen. Stuur maar door hoelaat ik zal er wezen😘

Kane
Thanks babe je wilt niet weten hoeveel dit voor mij betekend. Ik kom je om 6 uur voor je huis deur oppikken 😘❤️

Een glimlach vormt zich op mijn gezicht. 'Heb je een date vanavond met mister de charmeur?' Vraagt Hannah nieuwsgierig. Haar benaming voor hem doet mij lachen.

'Eerder met zijn ouders hij heeft het er nog al moeilijk mee de laatste tijd om met ze aan tafel te zitten' antwoord ik zuchtend.

'Ik snap het wel hoor met al dat gezeik van de laatste tijd' antwoord Hannah.

Ze moest eens weten....

Het is zes uur en in een jurk, make up & gekrulde haren sta ik klaar om opgehaald te worden door Kane.

Ik open de deur en daar staat hij dan. In een smoking. Ik voel mijn wangen blozen. Hij ziet er echt lekker uit.

'Ik weet dat ik knap ben babe. So are you' antwoord hij en drukt een kus op mijn wang.

Mijn broer staat opeens achter mij. 'Breng je haar weer voorzichtig thuis Beckster' zegt mijn broer en schud Kane zijn hand.

'Vanzelfsprekend Janssen' antwoord Kane met een glimlach.

De jongens zijn na wat moeite vrienden geworden en kunnen het nu erg goed met elkaar vinden. Als ik Kane mee naar huis neem is hij meer dan de helft van de tijd dat hij er is met bram aan het praten over van alles en nog wat.

'Dat achternaam dingetje van jullie daar moet ik nog steeds aan wennen' zeg ik en geef mij broer een kus op zijn wang. 'Veel plezier sis' fluister hij en zwaait naar ons wanneer we in Kane zijn auto stappen en wegrijden.

Zodra we de straat uit zijn gereden legt Kane zijn hand op mijn bovenbeen. 'Ik vind het echt heel fijn dat je meegaat vanavond' zegt hij terwijl zijn ogen gericht op de weg staan. 'Tuurlijk ik ben je vriendin dan hoor je dat soort dingen te doen voor elkaar' op zijn mond verschijnt een kleine glimlach.

We parkeren op een groot terrein voor een groot 5 sterren restaurant. Ik had niet anders verwacht van zijn ouders.

Kane pakt zenuwachtig mijn hand en samen lopen we naar binnen. Het licht binnen is gedempt en er staan sjieke tafels met allerlei in pak gehesen zakenlui.

De mensen hier herkennen Kane en komen gelijk op ons afgelopen. 'Mister Beckster' zegt de vrouw en neemt onze jassen aan. 'Uw ouders zitten aan de gebruikelijke tafel. Een fijne avond nog' zegt ze en loopt weg.

Kane pakt weer mijn hand en begeleid mij naar de tafel. 'Mam, pap' zegt Kane wanneer we voor ze staan. Zijn moeder staat op en geeft haar zoon een knuffel. 'Kane wat fijn dat je gekomen bent. Je vader waardeert dat echt' dat laatste fluistert ze maar toch kan ik het nog horen.

Ana Kane zijn gezicht te zien heeft hij hier echt totaal geen zin in. Er moet iets vooraf gegaan zijn er hangt hier zo een rare sfeer.

'Eva, meisje hoe gaat het' zegt ze Waneer ze mij een kus op de wang geeft. 'Goed hoor en met jullie?' Vraag ik. Zijn moeder geeft een antwoord maar ik luister niet meer.

Mijn ogen zijn gericht op Kane en zijn vader. Zijn vader blijft zitten en Kane geeft hem een hand. 'Vader' ik hoor aan zijn stem dat hij nerveus is. Zijn vader zegt niks.

Ik zeg hem ook gedag en voor mij staat hij opeens wel op. 'Eindelijk eens een vriendinnetje aan tafel waarmee je een op niveau gesprek kan voeren' zegt hij deze is bedoeld naar Kane toe.

Ik neem plaats aan tafel en kijk naar Kane zijn gezicht die nu al betrokken is.

Dit gaat een leuke avond worden..

Bad influence (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu