Ik een leider?

630 14 0
                                    

Het is de laatste week van het eerste semester. De tijd is mega snel gegaan sinds ik hier op school zit.

Ik zit nu in de Engels les met Hannah naast mij. Ze praat over haar weekend waarin ze een jongen heeft ontmoet die ze wel ziet zitten. Ik ben er niet bij met mijn hoofd en knik maar wat.

Mandy die achter mij zit tikt op mijn schouder. Ik draai me om 'zullen we in de pauze samen een broodje gaan halen bij de Subway? Ik moet je iets vragen' vraagt ze. Ik knik 'ja is goed'.

Mandy en ik zijn in de afgelopen maand echt goede vriendinnen geworden. Miley vind dit niet echt leuk en laat dat ook duidelijk aan mij merken elke keer.

De bel gaat wat betekend dat het pauze is. Ik loop samen met Hannah de klas uit. 'Han kan jij tegen Miley zeggen dat ik deze pauze even weg ben maar met bio weer naast haar kom zitten?' Ze knikt en loopt weg.

Ik wacht tot Mandy de klas uit is gelopen en samen lopen we naar de Subway die een paar straten verder op zit. Na de pauze hebben we een lesuur uitval dus we hebben mooi de tijd.

Na onze broodjes besteld te hebben gaan we zitten. 'Ik val maar gelijk met de deur in huis' begint Mandy.

'Zoals je weet ben ik weg over een week en dat betekend dat de cheerleaders zonder aanvoerder zitten. Nou dacht ik... ik heb je zo goed leren kennen afgelopen maand en je bent ook echt goed er in. Jij zou een goede plaats vervanger zijn voor mij. Bij jou durf ik met een gerust hart mijn meiden achter de laten.'

Ik slik. Ik had dit niet verwacht. 'Ik hoop dat je het wat vind?' Vraagt ze. Ik kijk haar met een glimlach aan. 'Het overvalt me wel maar ik denk dat het wel goed moet gaan komen' antwoord ik. Mandy's mond vormt een glimlach. 'Je wilt niet weten hoe blij ik ben dat je ja zegt' en geeft me een knuffel.

Nu pas begin ik na te denken hoeveel erbij komt kijken. Ik moet de choreografieën gaan bedenken, het team begeleiden, alles regelen, de feesten voorbereiden en niet te vergeten het team aan voeren. Ik had hier duidelijk beter over moeten nadenken.....

'Het is beter als we deze week elke dag om 4 uur samen komen en alles gaan regelen voor de overdracht want er moet nog van alles gaan gebeuren voor het echt officieel is' ze ratelt maar aan een stuk door.

Na weer op school te zijn aangekomen lopen we samen naar de biologie les. 'Vertel het nog maar niet aan de meiden' zegt Mandy voordat we de klas binnen lopen.

Ik zie Miley al zitten en neem plaats naast haar. 'Heyy Miles' zeg ik waarop geen antwoord komt. 'Wat is er?' Vraag ik. Ik kijk haar aan en zie haar waterige ogen. 'Ik.. Ehh.. ben zo juist uit de leerlingenraad geschopt' zegt ze en ik zie de tranen over haar wangen lopen. 'Hoezo?' Vraag ik en pak haar hand vast.

'Ze vonden dat ik er te weinig mee bezig was en dat er te weinig veranderde terwijl ik altijd mijn best deed maar nu ik met Matthew heb is het alleen iets minder' zegt ze overstuur. Jezus als ze om zoiets al iemand eruit kicken. 'Ze zullen je vast wel eerdaags gaan missen en je terug gaan vragen en anders zijn er toch nog genoeg andere dingen te doen op school' probeer ik haar te verzekeren.

'Wat dan?' Vraagt ze lachend. 'Kom bij de cheerleaders of de feestcommissie is dat niet wat voor jou?' Ze schud haar hoofd 'Mandy zou mij nooit bij de cheerleaders laten dat zou wel het laatste zijn wat ze doet' ik begin te lachen.

Ze kijkt me gekwetst aan 'lach je mij nou uit?' Vraagt ze beledigd. 'Nee' zeg ik lachend. 'Mandy heeft er over een week niks meer over te zeggen. Ik neem het van haar over ik word hoofdcheerleader' fluister ik.

Miley's mond vormt een o. 'Omg!' Schreeuwt ze. 'Stttt niemand mag het nog weten' zeg ik lachend. 'Dat is geweldig weet je wel niet hoe machtig je gaat worden op school' zegt ze opgewekt.

Ik begin te lachen 'waarom machtig?' Vraag ik. 'Omdat iedereen vrienden wilt zijn met de hoofd cheerleader snap het dan. Je kan alles voor elkaar krijgen wat je wilt hier op school' zegt ze lachend. 'Ohh wauw' zeg ik overweldigend.

Ik weet nu echt even niet meer wat ik kan gaan verwachten. Eerst het nieuws maar eens aan Kane gaan vertellen.

Bad influence (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu