3

5K 141 3
                                    

“Arri..!”
Arri pandang sekeliling, mencari kelibat suara wanita yang memanggilnya. Dia kenal suara itu. Tapi kenapa yang dia hanya nampak cahaya putih di sekelilingnya. Ada sentuhan di bahunya. Arri segera menoleh. Qistina!

Qistina : “Arri, Arri kena bantu Qis.”
Arri : “Apa yang Qis cuba bagitahu ni?”
Qistina : “Janji dengan Qis yang Arri akan bantu Hakimi, Hakimi adalah cinta Qistina dunia dan akhirat. Qis tak lama untuk dia. Pastikan dia sentiasa bahagia. Pastikan suami dan anak Qistina bahagia dalam apa jua cara sekalipun. Qis hanya ada Arri untuk bantu Qis. Assalamualaikum.”
Arri : “Qis, nanti dulu. Qis! Qistina!!”

“Sir..”
Arri terjaga. Dia beristighfar. Mimpi yang seakan-akan benar berlaku di hadapannya.
Pramugari : “Sir, we’ll be landing about 30 minutes.” Senyuman manis yang di ukir. Namun tak mampu membuat Arri berasa tenang.

Setelah sampai di Heathrow Airport, Arri segera menaiki cab yang menanti di situ. Jam di London menunjukkan pukul 5.30 petang. Kira Arri bertolak dari KL pukul 10.30 pagi, dan mengambil masa 14 jam perjalanan. Kalau ikut masa di Malaysia pukul 12.30 malam sekarang. Dia hanya dapat lelapkan mata selama 5 jam, itupun asyik tersedar akibat gegaran dalam kapal terbang. Atau mungkin hatinya tidak tenteram dengan paggilan yang diterima pagi tadi. Sedang Arri bergegas ke tempat kerja.

Aunty Zubaidah Calling..

Aunty Zu : “Arri, we have to go to London immediately! Diorang kemalangan!”

Seperti kehilangan udara. Jantung juga seperti berhenti mengepam. Dan sampai sekarang Arri seperti tidak keruan, tidak tenang. Berkali-kali juga Arri memanjatkan doa supaya orang-orang yang di kasihinya tidak apa-apa.

KITA 2Where stories live. Discover now