Interkom berbunyi...
Hakimi : “Arri... saya nak jumpa awak”
Arri : “Sekarang ke?”
Hakimi : “Tak lah tahun depan”Hakimi segera matikan talian.
Arri –
‘Jadah dia! Aku busy gini sibuk lah nak jumpa. Apa tak boleh PA dia tu hantar apa-apa report ke. Ish, menyampah pulak aku ni. Dah lah tak ada mood sangat hari ni. Perut asyik buat hal je. Ni mesti kes air tak masak semalam aku minum kat gerai. Cibai betul!’Arri melangkah keluar bilik barunya. Melintas bilik lamanya, dah ada pengganti baru as Marketing Manager. Khairy. Tak susah sangat nak ajar dia. Bagi report, then dia dah boleh buat kerja sendiri. Arri tak perlu nak guide dia sangat. Lagipun dia di naikkan pangkat dari Penolong Pengarah Pemasaran ke Pengarah Pemasaran.
Arri : “Hakimi, ada apa ya?”
Hakimi : “U keluar dulu boleh?”Soalan itu diajukan kepada Danny. Yang sejak daripada tadi berdiri di sebelah kerusi Hakimi. Menjeling ke arah Arri. Arri membalas jelingan tu. Rasa meluat bila melihat muka Danny. Sumpah lahanat.
Hakimi : “Saya nak cakap sikit pasal report awak ni”
Arri : “Ada apa-apa masalah ke?”
Hakimi : “Tak ada lah. Cuma kenapa awak tak banyak claim before ni?”
Arri : “Saya malas nak ambil resit”
Hakimi : “U should do Arri...”
Arri : “I will. Danny nampak macam suka awak”
Hakimi : “So?”
Arri : “Nothing...saya cuma cakap je. Arwah Qistina ada pesan kata saya, jangan benarkan mana-mana lelaki tackle awak. Tu je”
Hakimi : “Wait, bila masa awak peduli pasal saya ni ya? And kenapa nak sebut-sebut pasal arwah Qistina? Penting ke saya dalam hidup awak?”Arri terdiam. Dia tak tahu nak jawab semua soalan tu. Yang pastu dia sendiri tak tahu kenapa dia bertanya pasal Danny. Terlampau cemburu mungkin.
Arri : “Saya cuma ingatkan je”
Hakimi : “Please Arri! By now, aku nak hidup dengan cara aku sendiri. Aku nak start my own life. Kau tak bantu pun sebelum ni. So, aku tak harap untuk kau bantu sekarang. By the way, memang aku date dengan Danny sekarang. Puas hati tak?”
Arri : “No! Saya tak terima ni. Umur awak dah berapa sekarang. It is time to move on”Hakimi mula berdiri. Berjalan ke arah Arri. Matanya tepat memandang muka Arri.
Hakimi : “Aku nak tanya kau, kau peduli ke pasal aku selama ni?” suranya mula meninggi.
Arri terpana. Wajah Hakimi terlalu menghampiri wajah Arri. Arri segera menoleh.
Hakimi : “Pandang aku Arri!”
Hakimi memegang wajah Arri, agak kasar. Arri menepis kasar tangan Hakimi. Namun, Hakimi lebih pantas. Bibirnya segera memagut bibir Arri. Arri tak mampu bergerak akibat tangan Hakimi memegang kepalanya. Dan Arri membiarkannya. Hakimi mula berlembut. Kucupannya cukup perlahan, seperti tidak mahu melepaskannya. Hakimi merangkul tubuh Arri. Ya, tubuh ini yang terlalu dia impikan. Bibir ini juga yang membuat dia tidak keruan bila melihatnya. Arri mula tersedar daripada keindahan itu. Dia mengalih wajahnya.
Hakimi geram. Dia menolak badan Arri. Sangkanya, Arri akan tunduk kepadanya. Namun, Arri menolaknya pula.
Hakimi : “Puas tak?”
Arri hanya menundukkan wajahnya.
Hakimi : “Apa je yang ada pada kau Arri? Sampai aku cukup rasa terpesona dengan kau?”
Arri : “Saya balik bilik dulu...”
Hakimi : “Arri...”Arri menghentikan langkah.
Hakimi : “Mulai sekarang, berhenti daripada buat aku cintakan kau. Kalau kau pikir kita pernah bercinta. Buang kan ia, anggap kita tak pernah ada apa-apa, sebab memori tu memang dah luput dalam minda aku. Aku tak nak kau ada dalam hati aku. Aku rasa itu yang kau nak sebenarnya”
Arri : “Aku tak boleh halang kau untuk kau pikir tentang keburukan aku. Cuma aku hanya nak kau bahagia. Aku nak kau hidup dalam kehidupan yang betul. Ini sahaja caranya, dan aku cuma nasihatkan kau, bersama Danny tak akan membantu kau”
Hakimi : “Berhenti dari campur hal aku”Arri terus melangkah keluar pejabat. Memandang ke arah muka Danny. Rasa nak bagi pelempang je.
Danny : “Are U ok?”
Hakimi hanya memandang tingkap. Tak boleh berpikir. Hatinya terlalu sakit. Sakit apabila Arri buat dia seperti itu.
Danny : “Kimi...”
Hakimi : “Can U just shut up?” bentaknya kasar.Danny tersentak. Hakimi tidak oernah kasar dengan dia sebelum ni.
Hakimi : “I am sorry ok. I serabut sikit. Report tadi yang suruh check dah siap?”
Danny : “Dah... I letak atas meja ok. U jangan pikir sangat” mula melangkah keluar office milik Hakimi.
Hakimi : “U...malam ni kita dinner sama ok?”Danny berhenti m elangkah. Menoleh.
Danny : “Of course, i thought U tak akan keluar dengan I lagi” dia berkata sambil memberikan senyuman. Mungkin terlalu gembira dengan ajakan daripada Hakimi. Dia sendiri tunggu akan masa ni.
Hakimi : “Malam ni 8.30 I jemput U kat rumah U ok...”
Danny : “Ok U...”Danny –
‘Yes! Langkah pertama. Kau tengok Arri. HOT guy, akan tetap bersama HOT guy. Sorry, U are NOT Arri...!’
YOU ARE READING
KITA 2
RomanceArri dan Hakimi. Hubungan yang mereka bina sudah menjangkau 5 tahun. Cinta Hakimi terhadap Arri tetap utuh dan sempurna. Cinta Arri untuk Hakimi tiada tolok bandingnya. Walaupun sudah 4 tahun lebih Hakimi mengahwini Qistina, cinta Hakimi terhadap Ar...