7

3.5K 142 3
                                    

Doktor Kamal : “Saya rasa awak boleh pulang ke rumah. Memandangkan keadaan awak stabil sekarang. Awak boleh cuba untuk ingat memori awak. Tapi, bila ia terasa sakit try to cool down ok. Rilex kan minda. Awak cuma perlu rehat dalam masa 1 bulan lagi. Then, boleh start kerja macam biasa. Tapi pastikan dalam 2 minggu sekali awak perlu buat check-up.”
Hakimi : “Doktor..”
Doktor Kamal : “Yes?”
Hakimi : “Ada nampak Arri tidak? Dah 2 hari dia tak datang. Macam mana saya nak balik?”
Doktor Kamal : “Dia ada kat depan. Semalam pun dia ada datang tanya keadaan awak. Dia tak ada jumpa awak ke? Saya dah pun bagitahu dia yang awak boleh keluar hari ni.”

Hakimi hanya terdiam. Pelik. Arri datang tanpa menjenguk dia dalam bilik.

Hakimi –
‘Marah ke dia pasal ituari?’

Hakimi hanya mengemas segala barang dia untuk pulang. Hanya berpakaian ringkas. Seluar jeans dan juga T-shirt. Baju yang di bekalkan oleh Arri. Hakimi mecari kelibat Arri, dan nampak Arri sedang membaca surat khabar di ruang menunggu.

Hakimi : “Jom..”

Arri hanya mengangguk.

Di dalam kereta...

Hakimi : “Kereta mini cooper aku masih ada lagi ke?”
Arri : “Yap, ada lagi.”
Hakimi : “Siapa je yang ada di rumah aku?”
Arri : “Mak Jah. Dia dah bekerja di rumah tu sejak umur kau 20 tak silap aku. Aku rasa kau ingat kan?”
Hakimi : “Baguslah dia ada.”

Hakimi diam. Pandang ke luar cermin kereta.

Arri : “Kau rindu papa kau?”

Hakimi tidak menjawab soalan itu.

Arri : “Kita ziarah kubur arwah?”
Hakimi : “Aku belum ready lagi”.

Arri paham dengan keadaan itu. Tak perlu untuk menjawab, tak pasal-pasal mood Hakimi berubah.

Hakimi : “Aku lapar lah. Aku selalu makan mana haa?”
Arri : “Seoul Garden.” Arri menjawab sambil tersenyum.

Hakimi : “Sumpah kenyang! Pehhh, serious aku suka tempat ni”
Arri : “Aku dah kata dah”
Hakimi : “Thanks bro sebab, yalah, untuk segalanya”
Arri : “Hahahaha” Arri hanya mampu gelak. Mungkin untuk menutup rasa kalutnya.
Hakimi : “Aku nak shopping sikit lah. Jom”

Arri hanya menggeleng. Dari dulu sampai sekarang perangai tak ubah. Kuat betul shoppingnya tu. Tapi Arri rasa happy dengan keadaan Hakimi yang mula terima keadaan dirinya.

KITA 2Where stories live. Discover now