24

3.2K 154 11
                                    

Malam tu Hakimi dan Danny hanya makan malam bersama di Restoran Singgah Selalu berhadapan dengan Danga Bay, tak lah betul-betul depan sebenarnya. Sengaja Hakimi bawa Danny ke situ. Dia kurang berminat sebenarnya dengan suasana restoran tu. Terlalu sesak dengan budak-budak bershisha. Nak-nak budak-budak konon hebat ramai lepak di situ.

Hakimi : “U nak jadi my couple?”

Danny melopong. Dia seakan tidak percaya dengan apa yang dia dengarnya, terlalu cepat padanya. Maksudnya, dia baru nak pasang strategi untuk memikat Hakimi. Daripada lunch dan dinner bersama, mungkin akan ke katil pula selepasnya. Dan bila dah ke katil mungkin Hakimi akan declare dengan dia. Tapi, tak sangka pula Hakimi lebih awal bertanyakan tentang hubungan.

Danny : “Are U serious? I macam bermimpi”

Hakimi pandang ke arah lain. Dia sendiri tidak tahu kenapa sampai macam ni dia bertindak. Arri. Ya, Arri yang buat dia seperti ini. Wajah tu tetap tak lepas dari mindanya. Kalau ikut hatinya yang kejam, mahu dia merogol si Arri tu, baru puas hatinya. Ya, Arri buat dia jadi gila sebenarnya.

Hakimi : “U nak ke?”
Danny : “Of course I nak! U tahu kan yang I memang suka U. Sejak pertama kali I nampak U dulu time degree I memang dah syok habis dengan U. Sampai lah kita have sex together. I ingat semua detik perkenalan kita”
Hakimi : “I sebenarnya, emmm. Ok, I belum ready lagi. Boleh tak bagi I masa. Kita memang bersama, tapi komitmen tu, I just dunno.. U tahu kan kenapa?”

Danny hanya pandang wajah Hakimi. Bibirnya hanya mengukir senyuman, namun dalam hati? Of course lah maki Arri. Padanya, Arri hanya batu penghalang untuk dia bersama Hakimi. Ya, memang Arri akan jadi penghalang dalam segala hal tentang Hakimi. Arri telah memberi kesan yang amat mendalam dalam kehidupan Hakimi. Dia sendiri selalu bertanyakan tentang Hakimi melalui rakannya yang mana rapat dengan Hakimi, memang dari dulu lagi dia terlalu meminati Hakimi, mengikuti segala perkembangan Hakimi. Bagai seorang yang mental, perhaps. Terlalu obses dengan Zaiful Hakimi. Makhluk itu tercipta dengan begitu indah. Tiada tolok bandingnya seni ukir yang di cipta oleh Sang Pencipta. Pada dia Hakimi tu terlalu sempurna. Dengan struktur badan yang mirip Europe model, lekuk badan yang memang di idamkan oleh kaum adam, bonjolan yang amat mengghairahkan (oopps over sikit), menggetarkan nafsu-nafsu yang memandangnya. Wajah yang cukup maskulin. Perlakuan seperti lelaki sejati. Totally jantan habis. Kaya. Cukup segalanya. Dan memang tiada siapa pun yang pernah dia jumpa mampu melawan makhluk Tuhan yang bernama Zaiful Hakimi ni. Sex? Hakimi? Ermm, Hakimi seperti agak kurang mahir dalam tu, atau sememangnya diri dia bukan idaman imaginasi Hakimi. Seperti tunggul. Nak cerita ke bahagian sulit? Ya, itu antara kemegahan Hakimi yang Danny amat kagumi. Dah cukup. Cukup lah khayalan bersama Hakimi. HAHAHA. 'jangan pikir ni cerita sex ok! just membayangkan Hakimi tu bagaimana orangnya'

Arri? Bukan kah Hakimi dah hilang memori bersama Arri? Persoalan di situ.

Danny : “U dah ingat semula ke memori U bersama Arri? I mean, I tahu yang U lost your memory”
Hakimi : “Yahh, I memang hilang segalanya memori bersama Arri. Tapi, dia juga yang muncul dalam mimpi I. I dunno. Lihat dia I seperti lemah. No, I tak patut lemah. I tahu yang dia sedang bermain satu permainan yang I sendiri tak pasti. I really hate that. Fuck off”
Danny : “Yap, I rasa pun macam tu. Sebab I pernah terdengar yang Arri pernah berbual pasal U dengan Hairudean. Maksud I, macam satu perkara yang I rasa U sendiri tak nak dengar”

Danny dah mulakan permainan.

Hakimi : “Do U mind kalau I nak tahu?”
Danny : “U janji tak marah kat sini”
Hakimi : “Ok, I janji tak mengamuk. Sometime memang lah I panas baran. U sendiri tahu kan. But, I akan control. I will”

Danny mengukir senyuman. Game on.

Danny : “Dia cerita yang waktu dia bersama U, dia rindukan waktu bersama Hairudean. Dia tiada masa untuk diluangkan bersama Hairudean. Now, U both dah tiada apa-apa kan. So, diorang dah officially together”
Hakimi : “Are U serious?”
Danny : “Yes I am. U nampak I selama ni bergurau ke dengan U. Come on Hakimi, U deserve better. Yelah, I bukan cerita pasal I. Memang I tahu yang I tak layak untuk U. Tapi, Arri bukan pilihan yang terbaik. Orang macam tu memang bukan orang yang baik. Dia sentiasa ada agenda yang jahat. Entah-entah selama ni dia bersama U, dia hanya nak harta U. Mana tahu. Now, dia dah ada share dalam company tu. Misi dia dah berjaya”
Hakimi : “I dunno. I still love him. I mean, walaupun I dah hilang segala memori bersama dia. I lupa macam mana I cintakan dia. Macam mana hubungan I dengan dia sebenarnya. Kawan I ada cakap yang Arri is amazing person. And i will regret if I tinggalkan dia. I buntu”
Danny : “Tanya hati U. U still love him or not?”
Hakimi : “Yes. I rasa I baru sahaja jatuh cinta dengan dia. Dia buat I serabut pikirkan pasal dia. Tapi, I terlalu marah for none reason. I just dunno about a thing. I rasa I perlu jauhkan diri daripada dia. Yes, I should. Dia terlalu menyesakkan kepala I”
Danny : “Then U should” ya, itu yang Danny hendak dengar dari mulut Hakimi. Cukup pada dia untuk permulaan.
Hakimi : “Thanks for hear all of this. U still macam dulu kan. Suka dengar apa yang I cerita. Hehe”
Danny : “I suka U Hakimi”
Hakimi : “I know that. So, dah settle belum? I nak bayar. Then kita pergi clubbing nak?”
Danny : “Wow. Jom. Dah lama tak pergi” cukup lah pada Danny permulaan permainan dia. Ini baru sikit untuk Arri. Nah, dia tidak akan putus asa demi makhluk Tuhan yang paling menawan iaitu Hakimi.

KITA 2Where stories live. Discover now