PART-21

627 22 0
                                    

#PelacurPerawan

#Part21

Writer by joylency yansoi

"Evy"

C Evy tingu ja c Romeo duduk di sebelah dia.Dorang di library bei sekarang.Dorang pigi cari bahan-bahan untuk eksperimen subjek kimia dorang.Dorang kena bagi kumpulan tapi 2 orang ja satu kumpulan.C Romeo memang nda pernah mau kalau bukan satu kumpulan sama dia.Bah dia okay saja yang penting mau jadi partner dia mesti ada kerjasama dari awal sama selesai tugas dorang.Kerjasama penting dalam kumpulan.Barulah cepat siap kalau buat  kerja kan?

"Jangan telampau bising.Kita bukan di luar ni."

Dia bisik pelan-pelan.Bukanlah telampau pelan sampai nda kena dengar.Yang penting tembus pigi deria pendengaran c Romeo.

"Ya sy tau juga.Tapi kuat sikit buli ka?sy nda berapa dengar ni.Macam keras sudah taik telinga sy melekat di dalam telinga sy ni"

"Ish.Pengutur."

C Romeo tutup mulut tahan ketawa bila c Evy jeling dia.Ee suka betul dia nampak ni perempuan menjeling.Cute!

"Evy,sepa tu lelaki dua orang di hospital kemarin?.Apa kaitan dorang sama kw?"

C Evy tingu c Romeo.Pelan-pelan dia tarik kerusi dia kasi rapat kedudukan dorang.Ini yang dia malas ni.Terus nda fokus mau buat kerja gara-gara kena sebut pasal dorang c Iskandar sama c Norman.Semalam dia balik sama c Jinah pun lebih kurang jam 10lebih malam sudah.C Iskandar marah-marah lagi masa dia mau keluar sudah dari tu bilik dorang.Bilang tu lelaki bisuk pagi baru balik tapi macam mana hari ni dia mau sekolah.Malas dia mau layan c Iskandar.Dia balik saja sama c Jinah ikut tu bas.C Romeo sudah duluan balik sebab mama dia minta tolong jaga bapa dia sementara dia punya mama pigi ajar  kelas muzik.

"yang sudah sedar tu c Iskandar.Yang teda baju tu c Norman.C Norman ni kawan sy.C Iskandar tu orang yang paling bikin panas."

"Ooooo...macam tu..kenapa dorang boleh kena timbak?.Orang jahat ka dorang tu?"

C Evy tahan ketawa saja.Orang jahat juga dorang tapi orang bagus juga.Kira macam orang jahat tapi bagus laitu.

"Nda jugalah tapi ada orang jahat yang lagi jahat dari dorang yang datang cari pasal mungkin.Sy pun belum tau cerita sebenar.Nanti sy tanya dorang la bila dorang keluar dari hospital sudah."

C Romeo kasi angguk kepala saja.Dia ketuk-ketuk tu kepala dia guna tu pen dia.

"Ermm...Evy.Ko sama c Iskandar ada apa-apa ka?"

Terus berubah riak muka c Evy tingu c Norman.

"Ada apa-apa yang macam mana maksud ko ni?"

"Yalah.Sy nampak c Iskandar macam suka ko.Dia jeles pula tu kalau ko pigi dekat lelaki lain.Biarpun mungking ko nampak macam biasa saja,tapi kami sy lelaki.Sy boleh nampak perubahan dia.Kamu becinta ka?"

Terus ketawa c Evy.Nda lama lepas tu dia tutup mulut dia bila tu pengawas pusat sumber tingu tempat dorang.Dia angkat tangan dia tanda minta maaf.

"wei,ko bilang sy sama tu lelaki becinta?.Ko tau ka dia tu berapa umur?.Sy mau becinta sama lelaki tua macam dia?.Aduii...lucu oo Meo.Jangan cakap kami becinta la.Teda perasaan sy sama tu lelaki okay?.Lagipun kita ni masih sekolah.Jangan dulu pikir pasal cinta-cinta.Nanti teganggu study kita lepas tu bila exam kita sendiri yang rugi okay.Pikir psal masa depan dulu.Penting lagi tu masa depan dari cinta.Lepas terjamin masa depan,cinta bila-bila boleh cari.Nda ada cinta pun lagi bagus.Bebas hidup sendiri."

Nahh...keluar sudah kunun tu pendapat c Evy.Padahal dalam hati lain sudah dia cakap.Betul meh c Iskandar suka dia?.Ishh...bikin malu saja dia ni kalau suka tu lelaki.No.Never.Jangan jatuh cinta sama mana-mana lelaki.Cukup bagus sudah ni hidup dia bila teda kisah cinta dia.

"Jadi sy ada peluang la ni mau cuba nasib?"

Adeeiii apa lagi c Romeo punya gurauan ni.C Evy lastik tu dahi c Romeo.

"Sy nda mau becinta sama kawan sy.Paham??"

Muncung sudah tu mulut c Romeo.Pura-pura kunun dia buat muka sedih.

"Jangan buat lawaklah Meo.Sy nda terpengaruh juga okay.Bah cepat kuta cari bahan.Prensentation kita tinggal 5hari lagi."

Mengalah juga c Romeo bila c Evy mula serius sudah balik.Dorang sambung balik kerja dorang.Begini labah kalau masa buat kerja.Mesti serius.

#Hospital#

C Iskandar tingu c Norman.Tu kawan dia sedar nanti jam 5petang dia bilang tu doktor.Jangkaan saja la nda tau betul-betul sedar ka nda.Biasalah doktor bukan Tuhan.Nda semua yang dorang cakap tu betul.Tingulah sekarang.Jam 4.30 sudah ni.Tinggal 30minit lagi tu jangkaaan doktor tu.Dia tunggu ja c Norman sedar ni biarpun mata dia mnengantuk.Mau kurang-kurang sudah sakit di badan dia bekas yang kena pukul.Cuma tu tangan dia saja yang masih sakit.Bekas kena tembak tu.Bukan sekejap hilang tu sakit dia.Bayangkan saja kalau kena sula pakai tu pensel kayu.Pindik saja tu tapi buli tahan meti sakit dia tu.Apa lagi kalau kena timbak.Nasib baik saja nda hancur isi tu tangan dia.Lepas tu nasib baik nda kena tulang tangan dia.Kalau kena dia pun nda mampu sudah kali buat kerja guna dua tangan.Paling bikin sedih dia nda mampu angkat perempuan.Terus dia tebayang  kunun dia angkat c Evy.Bukan pigi masuk bilik tapi mau buat wedding photoshoot bei.Mesti romantik betul tu kan.Ish!apa punya pikiran.

  I GOT ALL I NEED
WHEN I GOT U AND I
I LOOK AROUND ME
AND SEE SWEET LIFE
I'M STUCK IN THE DARK
BUT YOU'RE MY FLASHLIGHT

Ish!bikin tekejut betul ni ringtone hp  dia ni.Tiba-tiba mau beteriak.Nasib baik siok tu suara.

"Bos.okay sudah ni rumah kita.Boleh buka sudah balik."

Dia dengar suara c Stacy di hujung saaanaaa.

"Okay.tunggu satu minggu lagi la.Mungkin sy  boleh keluar sudah ni nanti."

Dia try sentuh tu tangan dia.masih sakit lagi.

"Okay bos.Sementara tunggu kamu keluar,kami cuba  siasat dulu tu lelaki yang tu hari.Harap dapat cari cepat tu orang."

Serius suara c Cindy.

"okay.Ada apa-apa tolong inform sy.Dan satu lagi sy minta tolong."

Dia tingu tu pintu bilik.Macam dia tenampak pula c Evy bediri di sana dengan muka dia yang nda pernah senyum sama dia.

"Tolong tengok c Evy.Masa pigi sekolah,balik dari sekolah atau p mana-mana saja tu perempuan..kasi tau sy.paham?"

"No problem bos.Kami jaga dia juga tu dari jauh."

Siok kan ada orang mau tolong macam ni?.Nda payah mau risau sangat

"Good.Nanti besok check akaun kamu semua."

Dia kasi putus tu talian sebelum sempat c Stacy  balas cakap dia.Lepas tu dia masuk pigi m2u dia.Senyum ja dia masa dia buat tu kerja dia.Nda lama lepas tu dia tingu c Norman.tinggal 12minit lagi mau jam 5 sudah.Sedarlah kawanku.C Evy pun belum sampai lagi.Dia suruh tu perempuan tidur di sini.Dia sudah suruh guard dia hantar tilam tadi tengah hari.Lambat juga tu perempuan datang.Dy bilang c Evy dia ikut c Romeo.Takkan mau 2jam jaalan pigi sini?.Mesti dorang pigi dating ni.Macam dia nda tau c Romeo ada hati sama c Evy.Ingat dia ni telampau noob kah biarpun dia mau tua sudah.Ni la zaman sekarang ni...yang tua yang noob yang muda yang hebat.Padahal kalau ikut betul,yang tua ni yang hebat sebenarnya.Ada yang dorang pernah lalui tapi nda penah dilalui oleh remaja.Dorang lebih banyak pengalaman.Sementara tunggu c Evy sampai,dia bepikir balik pasal tu orang yang pigi mengintip hari tu.Dia sudah suruh satu guard dia siasat sepa tu orang.Dia harap-harap tu urang muncul lagi.Biar guard dia dapat tangkap lepas tu dia tau sepa tu orang.

#Bersambung

PELACUR PERAWAN (Completed)Where stories live. Discover now