3. kapitola 1

40 2 1
                                    

***
„Pane, môžem vás vyrušiť?“
„Áno, kapitánka, pokojne poďte ďalej...“
Bol pripravený s ňou hovoriť a prijať jej hlásenie, pokojnejšie než predtým, keď... svojím spôsobom ťažko niesol to, čo predtým považoval za prehru, ale teraz...
„Mám pre vás tie informácie, ktoré ste žiadali, pane... vyzerá to tak, že dievča o ktoré sa zaujímate, že jej rodina sa dostala do našej pozornosti, už dávno...“
To ho skutočne zaujímalo, aj keď...
„Ďakujem, kapitánka, Phasma...“
Cítil jemný náznak šoku z jej strany, za to, že vôbec bol ochotný urobiť niečo také samozrejmé, ako niekomu poďakovať. V jeho prípade to však nebola až taká jednoduchá záležitosť.
Nateraz však využíval svoju dobrú náladu na to, aby...
Chcel to vedieť, veci o nej, ktoré sa dali zistiť, chcel byť pripravený na to, čo by sa mohlo stať, ak mu o ňom predsa len povedia... ak sa predsa len dozvie to... čo nie je celkom bežne dostupné, ale predsa... nemal veľmi veľa šťastia aspoň doteraz nie a chcel sa na to pripraviť.
„Ak budete ešte niečo potrebovať, stačí len...“
„Samozrejme, buďte si istá, že ... Nateraz mi to bude stačiť, no budeme sa musieť ešte neskôr pozhovárať o tom predchádzajúcom neúspechu...“
„Rozumiem, pane...“
To bolo zrejme to, čo prevážilo jeho poďakovanie a prebudilo v nej značné obavy.
Svojím spôsobom ho už tá prehra nemrzela tak veľmi, ako si pôvodne myslel, že bude.
Pochopil, že sú aj iné priority, že sú aj iné veci, o ktoré ju nutné bojovať, keď všetko ostatné sklame.
„Možno by ma však zaujímala ešte jedna vec, skôr než vás prepustím... ten droid o ktorom som vám hovoril, dá sa naňho napojiť...“
Zaváhanie.
Dlhšie zaváhanie z jej strany ho len utvrdilo v tom, že stačí len jedna správna otázka a...
„Nie, pane, technici mi povedali, že bol dôkladne zbavený nášho programu, vrátane všetkých súčastí, ktoré by ho mohli obrátiť späť na našu stranu, jeho program nereagoval zatiaľ na žiadne pokusy...“
Ani to mu až tak veľmi neprekážalo, aj keď by to bola veľká pomoc, nikto sa len tak nemohol dostať k nim, všetci teraz boli preverovaní pomocou sily a to nebolo možné len tak ľahko obísť.
Čo sa jeho týkalo, pokojne tomu dievčaťu toho droida aj daruje, majú ich viac než dosť, možno niekedy aj priveľa, ak jej to urobí radosť, pokojne sa vzdá tej možnosti, že by ho mohli dostať späť.

***
Sp sa ju skutočne snažil rozveseliť, akoby snáď cítil, že sa stalo niečo, čo len tak ľahko nedokázala...
Netušila, že je to vôbec možné takto sa ... takmer až odovzdať osudu, keď...
Nateraz sa vyhýbala absolútne všetkým, lebo nechcela, aby si všimli, že sa... Sp bol teraz jej jedinou spoločnosťou, po vydarenom útoku, prebiehali istý čas procesy plánovania a to všetko... bola len na zhromaždeniach, no s nikým nehovorila, všetky strategické plány práve teraz, akoby prechádzali mimo nej, dokonca sa ani len nepriblížila k ...
Plnila si svoje čiastkové povinnosti, takmer ako telo bez duše, akoby ... netušila, čo by mala urobiť, aby to zastavila, aby zastavila ten strach, ktorý...
Nateraz sa však stiahla do seba, úplne do úzadia, akoby snáď ani len neexistovala...
Sp bol pri nej aj teraz, aj teraz, keď sa šla len tak prejsť, už v neskorších hodinách, medzi službami, potom ako skončila tá jej... každá tá minúta, akoby bola zrazu pre ňu strateným časom. Možno pre nich viac nedokáže urobiť, neodhodlala sa ani lietať, odkedy... a nebol to prvý používateľ sily, ktorého stretla... už aj predtým mali tú česť, aj keď nie za takých okolností, jej matka cítila problémy už vopred...
A ona tiež, niekoľkokrát ich to zachránilo, keď... nateraz to však považovala za príťaž...
Nenapísala ani Benovi, neodpovedala mu ani na jeho dlhšiu odpoveď, skrátka to nebolo možné, chcela to urobiť, no jej ruky, akoby sa zastavili...

Milá Lia,
Páči sa mi, akým spôsobom píšeš o lietaní. Priznám sa, že som o tom nikdy takto nepremýšľal. Tvoj pohľad sa mi páči viac než moje zvyčajné úvahy na túto tému. Budem sa snažiť o tom premýšľať, inak než doteraz... možno mi to pomôže... tak ako to zrejme pomáha tebe.
Rozumiem aj tvojej túžbe bojovať za slobodu, tiež som tomu veril, tiež som bol pripravovaný na to, aby som... tiež som tomu veril, veril som všetkému čo ... Chcel som, aby to bolo tak, naozaj som si veľmi prial, aby som bol ... jedným z tých, o ktorí ...
No niekedy ťa život odvedie iným smerom, niekedy ťa prekvapí natoľko, že ani sama nevieš, čo sa vlastne mohlo stať a zrazu si niekde inde, zrazu musíš bojovať o všetko to krásne, čo... si považovala za samozrejmosť a niekedy aj...inými cestami, než tie, ktoré boli pre teba tak ľahko vytýčené a jasné...
Som rád, že tebe sa to nestalo, že ty si... Možno to z mojej strany bude zniesť zvláštne, no vedel by som si predstaviť, že by sme spolu pokojne mohli hovoriť aj celé hodiny a ...
Nestáva sa mi to, často ver mi, a keby aj áno... možno niekedy neviem celkom presne ako to urobiť, aby... to čo poviem, nebolo vnímané len ako...
Možno to spôsobuje moja neskúsenosť, možno to, k čomu som bol istý čas vedení mi bráni svoje sympatie vyjadriť tým správnym spôsobom. Možno  ja sám by som sa nikdy neodhodlal o tom hovoriť, keby si ma nekontaktovala, keby si ...  Je to vôbec po prvý raz čo sa o niečo také skutočne pokúšam. Dúfam, že preto budeš mať so mnou trpezlivosť.
Budem rád, keď mi napíšeš kedykoľvek to budeš potrebovať.
, obrátila si sa na mňa s dôverou, ktorú si veľmi cením...

Bolo to pekné, všetko to bolo veľmi pekné, bol to jeden z tých pozitívnych odkazov, ktoré... ju priam vyzývali k odpovedi, ale predsa, práve teraz najviac pochybovala o sebe, o tom, či ju nezlomí len taká malá... o tom či môže s niekým hovoriť o svojej intuícii, ktorá teraz akoby bola zmrazená a sústredená len a len naňho.
***
Dovoľuje si viac než by mal. Skutočne si myslí, že mu to prejde, že tie jeho myšlienky nie sú až priveľmi...
Ako si dovoľuje s ním súperiť...
Hnev ho opäť viedol k zničeniu vecí, no istá forma obozretnosti aj k trpezlivosti. Svojím spôsobom je súčasťou tunajšieho koloritu, zatiaľ nenašiel nikoho, kto by ho nahradil tak, ako... nikoho v jeho veku, kto by aspoň čiastočne rozumel tomu čo... a svojím spôsobom bol preňho... tým druhom konkurencie, ktorú potreboval...
Ako náhle však nájde náhradu, nebudú sa už rozprávať tak priateľsky ako doteraz...
„Neberte si to tak, Ren, neurobil som nič čo by...“
Kto mu vôbec kedy dovolil pliesť sa do jeho vecí a podávať hlásenia o tom, čo robí bez toho, aby ho... bez toho, aby si od neho pýtal súhlas na to, čo...
Snáď si nemyslí, že mu všetko len tak prejde, len preto, že...
Skutočne si to tak nebral, aspoň zatiaľ, ale predsa...
Vrátil sa do svojich izieb a skontroloval komunikátor, nemohol ho mať pri sebe, bol starší nepatril už ani len jemu a budil by neželanú pozornosť, zo strany už aj tak priveľmi sebavedomých...
Bola tam správa, takmer po dlhšom čakaní, počas ktorých už uvažoval nad tým, že jej napíše aj on sám, no nechcel, aby to vyzeralo, že sa... jej snaží svoju spoločnosť...
Stalo sa mi niečo zvláštne, niečo o čom nemôžem s nikým hovoriť. Mám strach. Mám strach, že...
Ublížilo mi stretnutie s používateľom sily... niečo sa stalo, niečo čo možno nedokážem prekonať...
Díval sa na tie slová, na tie slová, ktoré znamenali, že opäť urobil niečo... aj keď to nemal v úmysle.
Aj keď to...
No vedel, že sa to stáva, ako čiastková reakcia u citlivých osôb, že on sám možno za to nenesie zodpovednosť, ale...
Napísala mu aj o tom, čo sa jej stalo a prečo... z toho pochopil, čo je vo veci...
Je to len muž, Lia, rovnakí ako všetci ostatní...
No viem, že sa dejú aj veci tohto druhu, ktoré...si žiadajú osobný zásah, poznám silu viem, čo dokáže spôsobiť a verím, že ti dokážem pomôcť... Na diaľku to však nejde...
Budeš musieť skutočne porozmýšľať o našom možnom stretnutí. Nebudem ťa k tomu nútiť, ale... je nevyhnutné to zastaviť, skôr než... musíš sa presvedčiť o tom, že tvoj strach, je len... čím skôr sa o tom presvedčíš, tým skôr...
Nanešťastie nikto iný jej v tom nepomôže, len pôvodca jej strachu, to jej priamo nepovie, lebo inak by určite neprišla, no aj keby chcela hľadať pomoc inde, zrejme jej povedia to isté, ak by sa odhodlala... no bolo viac než zrejmé, že je pre ňu ťažké o tom hovoriť.
Odpoveď neprišla, chápal, že o tom musí dlhšie uvažovať, že musí zvážiť aj všetky riziká.
No on sa už rozhodol, stretne sa s Benom, ktorý jej pomôže, nič viac, nebude od nej nič chcieť.
Len zistí, či by si skutočne mohli rozumieť aj osobne... len napraví aspoň časť z toho, čo sa napraviť dá.
Niečo také urobí pre nepriateľa, lebo ona možno ani len nie je nepriateľom, nie skutočne, ide len cestou, ktorú považuje za správnu, tak ako to predtým robil on a takisto aj teraz, je presvedčený o tom, že je presne na mieste na ktorom je a ani jej ten pocit nevezme.

Pilotka odboja (nápad)- dokončenéOnde histórias criam vida. Descubra agora